lørdag 1. august 2009

Vil du ha et tips til morgendagens middag?

Favorittmaten nå på sommeren er denne enkle salaten...med issalat,agurk,rødløk,paprika,mais,fetaost,soltørka tomater,pennepasta.....

..og scampi som jeg først legger noen timer i chili-marinade(samba oleak) tilsatt 2 fedd hakket hvitløk,noen dråper lime,og til slutt god olje.

...så blandes det i salaten med skiver av avokado,gressløk og rista pinjekjerner på toppen....

Her serverer jeg nan-brød og hvitløks dressing til..Men oftest baker jeg foccaccia som tilbehør.Oppskriften på foccacciabrødet har jeg lagt ut tidligere.
Velkommen til bords:O)

28 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Det så deilig ut!

Ha en fin lørdagskveld! Hilsen Margrethe

Jannicke sa...

Nam!!
Takk for tips ;o)

Klem J.

Kristin`s lille hjem sa...

Takk for tipset,salaten så kjempegod ut.Er virkelig forfriskende på denne tiden av året. Hilsen Kristin

Nooria sa...

Yammi! Det hørtes deilig ut :-). Tror det blir middagen på mandag jeg.

Lotta sa...

Mmmm så deilig! Og så lekkert pyntet bord:) Ha en fortsatt fin helg:) Klem fra Lotta:)

Hulda sa...

Dette så innbydende ut. Så lekkert du har pynta bordet også. Likte den franskinspirerte pynten. Flott pute jeg skimter i sofaen også, den i beige med skrift på.

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Mmm dette helt etter min gane. Kjenner jeg ble sulten nå jeg.

Ja jeg har hørt det før ja, at hun ligner meg. Men det er så rart at en ikke ser det selv.

Ha en god kveld du også:)
klem

madam mim sa...

Mmmm, nå ble jeg sulten, dette er en salat jeg definitivt må prøve. Kos deg resten av lørdagen! :-)

Anita fra hjerterommet sa...

Høres veldig godt ut, nam. Ser du har en voss vannflaske på bordet, hvor får man tak i disse vet du det? Synes de er så dekorative..
Fortsatt nyt helgen!

Ida sa...

Mmmm... med denne hadde jeg nok fått stjerne i boken hos min scampi-elskende husmann :-)
Kanskje jeg skal overraske han en dag :-) Nydelige bilder - virkelig fristende!

Guttemamma sa...

Nam,dette ser lekkert ut-takk for tips!!
Fikk lysestaken i dag,kjapt ekspedert,tusen takk!!
Men du; det ble da mye mer port enn du trodde,....jeg kan sette inn 30 til neste gang jeg skal beatle regninger,ellers blir det lit fortjeneste på deg...
klem:-)

Sissel sa...

Ah! det så utrolig godt ut! :D

Katta sa...

Åh vilken härlig sallad! Ska nog försöka mej på en sån i morgon redan.Så han är iväg och sjunger din Bono. Önskar att jag hade åkt till Göteborg i helgen det fanns visst biljetter över till U2 konseren även i luckorna utanför.Jag som har min syster att bo hos där och allt, suck. Men vad är väl en bal på slottet. Kram Katta

ARKinterior sa...

mmm, dette så veeldig godt ut, må nok testes ut en dag.
-klem

Katta sa...

Vad gullig du är som tänkte på mej :D Det hade ju varit hur kul som helst men det går nog fler tåg. Ha det så gott, kram Katta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gott! Det här ska jag skriva av, jag gillar när det inte är krångliga rätter. Ser inbjudande ut vid ditt bord.
Kramar AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

Mmmmmm deilig.. jeg elsker salater i alle former... denne skal jeg prøve...og nan brød er ganske godt da...
Nyt søndagen.:O=)
Klem

AK sa...

Kommer gjerne til dette herlig bordet altså!! paris-bildet var virkelig et kupp, og det er superfint! i dag blir det marked i Gamlebyen, så får vi se om det blir noen flere kupp der idag! Ha en fin søndag! klem AK;)

Torunn sa...

Mmmm, nydelig!
Ha en flott søndag :-)

Klem

Roses & Angels sa...

Hej! tack för tipset! Det ser jätte gott ut. MUMS. Ha en fin dag kram

Anonym sa...

.. det der så godt ut!!!! E DET MER IGJEN???? :O))

Skriver ned jeg og prøver.. vi er glad i slik mat!!!

Takk.. klem fra mæ

Solveig sa...

Dette såg bare helt herlig ut! Og så jeg som er så gald i salat! Dette må jeg prøve :-)
Takk for tips.

Klem fra Solveig

Unknown sa...

salaten så deilig ut...for ikke å snakke om foccacia.
Fine bilder av deilg mat.
God uke til deg.
Klem....Ellen

♥ Eline sa...

Fantastisk! Setter gjerne tennene i den salaten der! :-D

Prinsesse Elin sa...

Middag salaten ser fantastisk ut og bør nok prøves. Jeg tar i mot alle slike middags tips med stor takknemlighet for jeg er veldig dårlig på å finne på middager på hverdagene. Ha en fin fin dag. Klem:)

Unknown sa...

Åh så romantiskt och vackert det ser ut! Och maten verkar ju super mumsig, blev ju hungrig nu! Ler. Kram Petra

Myhome sa...

Dette ser fristende og godt ut!
Takk for middagstips!
Så sommerlig og vakkert dekket!
Klem Anita

lovefriidrott sa...

Hej Vännen,

åh vad härligt m lite recept o detta såg ju underbart gott ut.
Hoppas du njuter i sommarvärmen
Stor Kram sari