lørdag 22. august 2009

Boktips for høsten?

(Bildet hentet fra sualize.us)

For et flott vær vi har hatt i dag.Vi har sittet ved Mjøsa og kost oss med kaffe og sett på Skibladner (verdens eldste operative hjuldamper bygd ca.1853)tøffende forbi. Men ingen tvil om at høsten står for døren,og jeg liker faktisk veldig godt den årstiden.Mye pga.alle de vakre fargene som er ute,men også mer tid til inne kos med levende lys og en god bok.Derfor håper jeg dere kan dele noen boktips med meg,enten det være seg romaner,krim o.l.

Fortsatt fin lørdag til dere som ikke klarer å holde dere unna bloggen.....ler!

25 kommentarer:

miss marple sa...

Bøker og høst hører liksom sammen,ja...mulig du allerede har lest denne,men har du ikke det så MÅ du bare:"Øya" av Victoria Hislop.En av de beste bøkene jeg har lest...min neste bok er "Hjemkomsten" av samme forfatter..
En annen bok jeg leste nå i sommer er "La meg synge deg stille sanger" av Linda Olsson,også en NYDELIG bok...
Lykke til i bokjakten,og kos deg med levende lys og en god fortelling...

Dans på roser... sa...

-Øya.
Nydelig. Vakker. Sart. Grusom.

Dans på roser... sa...

kos dere og hils til vennen på Løten

Anita fra hjerterommet sa...

"Idas dans" er en sterk sterk bok som jeg anbefaler. "saman er ein mindre aleine" er også en nydelig vakker bok som du garantert vil like. Noe lettere og med god humor er bøkene "en shoppoholikers dagbok".. finnes visst flere av disse og de er som sagt morsomt skrevet og lett å kjenne seg igjen i... hi hi

the Folding chair sa...

Hvis du ikke allered har lest den, anbefaler jeg
A thousand splendid suns av Khaled Hosseini
(Tror den heter tusen strålende soler på norsk). Den var utrolig bra, og med det mener jeg en bok som virkelig rørte meg.

Ingmarie sa...

Har varit vid Mjösa många många gånger......Gillar din blodd o kommer att återvända hit så snart jag kan!!!

Ha det!

Vår lille hage sa...

Jeg har også lest "Øya", en fantastisk bok. Anbefaler " Seneor Pellegrino", "Tusende strålende soler", den siste til Lisa Marklund som heter "en plass i solen", og til sist "honningfellen". Håper du har noen gode tips her. klem

Margrethes hus og hage sa...

Høres ut som du har hatt en kjempekoselig dag :) Høsten er koselig, men jeg savner den sommeren som ikke riktig kom dette året... Men høstfargene er utrolig flotte!

Av boktips er det ikke mye romaner og den salgs jeg leser for tiden, men hagebøker og hundebøker samt interiørblader er noe jeg koser meg med under ullteppet en mørk høstkveld :)

Ha en fin lørdagskveld! Hilsen Margrethe

liven sa...

Heisann!!
Har lest masse bøker i vår og sommer!!
Nå er jeg akkurat begynt på "Øya" som jeg ser du får anbefalt!!
En annen som jeg likte godt var "Snømannen" av Jo Nesbø....skrekk og gru så spennede!!!
"tusen strålende soler" og "drageløperen" er jo også så gode bøker!!!
Der er jo så mye bra å lese....om bare tiden strekker til!!

ha en fin kveld :o)

HildeP. sa...

Hei på deg!

Helt enig med deg, høst, bøker og levende lys hører sammen! : )

om du ikke har lest Stieg larsson- triologien, bør du hive deg over den. Kjempespennende og utrolig bra skrevet! Liza Marklund skriver bra og litt lettleste bøker, anbefales. I tillegg har Jo nesbø mange bra bøker, og L av Erlend Loe synes jeg er morsom ; )

Ha en fin kveld! : )

Klem Hilde

Mine øyeblikk sa...

Hei!
jeg kan anbefale "øya"og "drageløperen",begge er virkelig bøker som rører....ellers så ha jeg nettopp lest ferdig den siste boken til Anne B Ragde,har vært en stor tilhenger av de andre bøkene hun har skrevet,men den var litt annerledes vil jeg si:-)

Mine øyeblikk sa...

PS:siste boka til Anne B. Ragde heter "nattønsket",det glemte jeg visst å si.Ha en fortsatt fin lørdagskveld:-)

Fjordheim sa...

Ja si det. Er ikke den som leser så mye romaner. Den siste jeg les var Bienes hemmelige liv. Syns den var bra.
Jeg lurer veldig på hvor du bor som ser på Skibladner stadig vekk. Var hos ei venninde i Redalen en dag, og derfra ser en veldig godt når Skibladner går forbi på Mjøsa.
Ønsker deg en god søndag :)

Jannicke sa...

Jeg skal i gang med Nattønske av Anne B Ragde.
Gleder meg,
har slukt alt annet hun har lest...

Klem J.

Tee of Vinnord Cottage sa...

Bøker er en av mine store favoritting her i livet...


Lyst på en krim du ikke legger fra deg? Les "Uten ett ord" av Barclay... super bra!!!

Eller "La meg synge deg stille sanger" av Linda Olsson... utrolig rørende og spesiell historie... en litt shabby chic bok... ha ha

kos deg uansett hva du leser :)

Magdalena sa...

vel... da vil jeg anbefale " Señor Peregrino" av
cecilia samartin, også "drømmehjerte" av henne.

øya har du fått tips om...
lykke til,- kooos deg...

magny

Villa von Krogh sa...

Blogg- narkis her!
Kl 3 om natten og her er jeg. :)
Jeg må innrømme at jeg er veldig flink til å se filmrnr (filmene)
istedet for å lese bøkene. Har ikke ro eller tid. Enda...

En annen ting er at jeg har fått dilla på navnet Malivia!
Er jeg heldig og får en datter til så vil hun enten hete Olivia eller Malivia. Vakre navn!

Håper helgen din blir fin. :)

Stor klem fra meg midt i natten...

GundaM sa...

Takk for god bedringsklem inne hos meg, er på bedringens vei nå;)

Den beste boka jeg har lest er "den lukkede bok" av en dansk forfatter. Utrolig flott bok, husker ikke forfatteren...Øya har jeg og på nattbordet som alle andre;)

Ha en fin dag der ende, kos deg;)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag håller med dig, hösten är härlig. Med vackra färger och mera lugnt tempo. Inte så många måsten i trädgården, där kan man sitta och dagdrömma eller läsa. Ha en fin söndag och goa kramen
AnnaMaria

Unknown sa...

Heisann. Takk for hyggelig hilsen inne hos meg! Godt å høre at jeg ikke er " alene her i verden" om å synes det er litt ille når ungene frigjør seg fra "heimen":)

Målet er jo at de skal bli selvstendige unge mennesker, så da er vi vel på god vei? :)

Ha en fin søndag!
Klem Linda

Maliva`s verden sa...

Hei jenter...tusen,tusen takk for kjappe tilbakemeldinger på boktips...Må le når tipsene strømmet inn,for jeg skjønner jo at vi har lik smak når det gjelder bøker også..Har vel lest 75%av tipsene deres,men har notert meg noen godbiter som jeg gleder meg til å ta fatt på...Klem fra meg

pepperkverna sa...

Har akkurat lest "Pinnsvinets eleganse" av Muriel Barbery. En anderledes bok med fine betraktninger. Fikk franske bokhandleres pris i 2006. GOd lesing! Hege

Gro sa...

Jeg har lest Jo Nesbø sine første to i serien om Harry Hole i sommer. Jeg får kun tid til lesing i feriene, og nå i sommer har jeg lest Marian Keyes: De desperates Cafe og Vannmelonen. Kjøpte også "For god til å være sann". Dette er jo feel-good-bøker som man må trekke på smilebåndet av - ellers anbefaler jeg alle bøkene til Mary Higgins Clark - det er herlig krim! - Klem fra Gro

Anonym sa...

Ser du har fått anbefalt mange gode bøker allerede. Liker spesielt godt "Øya", "Senior Peregrino" og "Saman er ein mindre åleine". En bok som ikke er nevnt er "Mengele Zoo" av Gert Nygårdshaug. Litt annerledes enn de som er nevnt ovenfor, men en veldig fin bok.

Anonym sa...

Ser du har fått anbefalt mange gode bøker allerede. Liker spesielt godt "Øya", "Senior Peregrino" og "Saman er ein mindre åleine". En bok som ikke er nevnt er "Mengele Zoo" av Gert Nygårdshaug. Den er litt annerledes enn de som er nevnt ovenfor, men en veldig fin bok.