tirsdag 18. august 2009

Lilla i skuddet!














Selv elsker jeg lilla fargen,kanskje fordi den minner meg om et vist land fyllt med lavendel.Men jeg pusser ikke opp etter hvordan trendene er,eller kjøper inn nye møbler i den "rette"fargen.Derimot har jeg "dilla"på puter...og der kan jeg slå til med forskjellige fargenyanser......og med noen lys og lykter som matcher til..kan det faktisk hende at det blir litt lilla på loftstuen her i løpet av høsten også.....vel jeg blir kanskje litt påvirket av trenden allikevel da....hi-hi.

26 kommentarer:

Lykkeliten sa...

Godt å se at andre enn meg blir påvirket av trenden, og lilla er jo nydelig da!
En lilla duk og noen lekre lys ble med meg hjem på lørdag.
De matchet de lilla putene jeg kjøpte i våres, så for en gangs skyld kan jeg si at jeg var "tidlig ute" :-D

Ellemeller sa...

Lilla er pent, men her i huset blir det heilt kræsj... eg har mykje raudt, blant anna ein sofa. So det vil seie at eg blir heilt "uttafor" denne hausten:) Pyttpytt.

Anita

Anonym sa...

hmmmm,..kjempefin farge..:) ikke så lenge til jeg kommer til oslo en tur nå,så da håper jeg å få se butikken din..:)tihi.. blir koz å kanskje få treffe dere igjen..

Camilla.

Torunn sa...

Herlig fargerikt og friskt!

Ha en deilig dag .-)

klem

Myhome sa...

Nydelige bilder du viser her!
Litt vågalt å male vegger i lilla, kjedelig viss en går lei:)
Syns også det er supert å bruke lilla på puter og stasj, som er lett å skifte ut:)
Likte godt innlegget under, ser ut som et veldig morsomt bryllup:)
Ha en fin tirsdag!

Mitt hvite hus sa...

Herlig med lilla... jeg liker den duse lilla fargen...man blir gald av farger....
klem Kerstin

torleif ann karin sa...

Lilla er ydelig, jeg har selv hatt det som detaljefarge. Og så er det så mange fine nyanser å velge i . Lilla er ikke bare lilla.

Ønsker deg en fin tirsdag.

Klem fra meg <3

Tyra sa...

Heia!
Ja, lilla kan være utrolig vakkert...Har faktisk noen gardiner liggende som har en nydelig lillafarge. Kanskje de kommer opp i høst?...
Jeg gleder meg som en unge (som vanlig) til messen, ja. Skal bli spennende å se på nyhetene, og om vi finner noen nye leverandører...
Ha en fortsatt deilig dag, her skinner sola:0))
Hilsen Cathrine

Kjeruben sa...

Lilla er lekkert! Elskar den fargen :-D

Pink lady sa...

Lilla er lekkert! Var så heldig å fikk en lilla orkide i ei lilla potte på lørdag da jeg satt barnevakt for datteren til en venninne:)

☆Therese sa...

Dilla på lilla!
Passer meg bra at det kommer mer lilla, er glad i den fargen (uten at det syntes så godt hjemme hos oss..).

Ha en god dag !!

Birgitte sa...

Hej,
jeg har ellers aldrig været så vild med lilla, men med dine billeder må jeg indrømme, at det ikke er så dumt endda. ;o)

Noget andet er, at jeg bare har skrup grinet af det forrige indlæb med bryllyppet. Gad vise om man skal fri igen. ;o)
Ha´en fin uge
Klem Birgitte.

Mandarin Chic sa...

Glad i lilla jeg også, spesielt når høsten kommer:-) Legger meg til som følger.

Ha en fin dag!

Lisemoren sa...

Jeg er veldig glad i lilla også, og bruker den fargen en del i klærne mine. Det er lurt å bruke tekstiler, puter, tepper og lykter til å friske opp interiøret. Mye lettere enn å bytte ut møbler og male i hvert fall.

Klem fra Lisemoren

Jannicke sa...

Helt vidunderlige bilder! Falt pladask for bilde nr 4,
en slik blomsterbukett kan gjerne komme og stå i min vase!!!
Ha en deilig dag!
Klem J.

Monica sa...

Hej !!!!
Åh,vad fina bilder.......jag älskar också lila....men har tyvärr inte så mycket i den färgen.......ibland blir det ju så........
Här har det hänt mycket........jag har varit nästan helt borta från datorn, i sommar....men är nu tillbaka...........jag tror jag gillar allt du visar.......allt du tar vid.....blir fint......
Önskar dig en fortsatt trevlig vecka......
Kram,
Monica

h.espe sa...

Nyyydelig lilla innlegg!!! Lilla er jo en knallfin farge. Tenker det kommer til åsnike seg innlitt lilla elementer i interiøret nå fremover....

Ja, nå er det like før det blir stille her på bloggen - "forsvinner" for 2 uker - gleder meg utrolig til herlige dager under varm sol :o)

Klem fra Hildegunn

Datt sa...

Lekkert! Den "dårlig mala" veggen synes jeg var kul! Eller er det bare en unnskyldning jeg ønsker meg for å slippe så mangle strøk...? :P

Linda sa...

Lilla er hot!
Elsker lilla jeg.
Jeg har alltid noen fargeklatter, og lilla kommer ofte fram på høsten her i huset!

Klem Linda

miss marple sa...

..lilla er en av mine favoritt-
farger,faktisk..men har ikke så mye av det hjemme-mest lys og "små-
ting"...
..bloggen din er jo også lilla;)

Besta sa...

Oh yes, druene er også fra drivhuset. Har 3 stykk. 1 med blå druer som er kjempe svær og 2 med grønne. De er kjempe deilige...
klem fra Marilyn

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hei!
Klart det.
Nå er det messe fra torsdag av og jeg kommer til å være der mer eller mindre hele dagen fram til ca 16.00 da jeg skal hente i barnehagen på Nesøya.
Hvilken arbeidstid har du. jeg kan jo svippe innom med den torsdag eller fredag.
I morra er jeg jo hjemme her da;)

Klemz

Stjärnor & Champagne sa...

Åhhh vilka härliga bilder. Vilken klatsch det är på bilderna. Jag är ju inte så förtjust i lila tyvärr men kan tycka stundtals att det är vackert som nu på dessa bilder. Om ni åker till Göteborg och har chans att bo på Avalon så gör det.
Ha det gott...

Kramkram Anne

Anonym sa...

mmmmm....så fint med lilla...men enig der at det er bedre å ha det i tilbehør enn på veggene...men det er ganske stilig..:) men har en tendens til å bli lei,så da er det kjekt å kunne bytte ut fargene..:) dere kommer vel i konfirmasjon til våren så kan du gi meg tips til stua og kjøkken som står for tur om ett par år..kremt..må bare spare litt..:(

Camilla.

Gro sa...

Så kommentaren din på bloggen min - lørdag passer litt dårlig, men jeg kan hele neste uke (minus fredag). Er for tiden sykemeldt, og har ingen avtaler forløpig. Hva med mandag el. tirsdag? Gleder meg til å få bysten i hus!
Ad. dette innlegget - helt enig at innkjøp av dure møbler og omfattende oppussing blir for kostbart - lurt å satse på puter og stasj istedet... Klem

ANETTESHUS.COM sa...

Lilla er flott!! Nyyydelige inspirasjonsbilder!! Jeg har ikke så mye lilla i interiøret - er nok ikke tøff nok;) - men er veldig glad i lilla detaljer på klær og smykker:)

Ha en strålende dag!

KLem Anette:)