onsdag 19. august 2009

Maliva`s enkle eplesnitter.

Faktisk synes jeg det er helt ok at hverdagen er her igjen.Da får jeg liksom gjort litt mer...pussig det der.Så når jeg først er i bakemodus (ikke ofte jeg er der kan du si),tenkte jeg å lage en oppskrift med eplene jeg har i kurven her.


Sett på stekeovnen på 225gr.Kjevle ut butterdeig,evnt.ferdig deig og lag fine ruter.Legg de utover som avbildet.Skjær opp små eplebiter,som blandes med sukker og kanel.Fyll et par teskjeer på hver rute,og trekk over ende mot ende-trykk så sidene m/gaffel og pensle de til slutt med egg og strøsukker over.

Sett de midt i ovnen i ca.12-15min. Ut kommer sprøstekte nydelig snitter som passer perfekt til is.Myntebladet var dessverre ikke i huset..men gjør jo det lille ekstra som pynt.
Ps!Kaffeservicet er Ostindia fra Rørstrand

Har også fått tømt litt skrot i løpet av gårdsdagen,så her står det og venter på at mannen min skulle komme hjem.Tror han ble riktig så fornøyd jeg,da han i tillegg fikk servert kake og kaffe etter han hadde kjørt bort dette.(Snakker vi smøring....eh!)

28 kommentarer:

lovefriidrott sa...

Hej,
visst är det lite skönt med dessa vardagar. Man hinner helt enkelt mer:)
Guud så goda dina äppelpiroger såg ut mums:) men jag ska nog hålla mig borta från allt vad sånt heter. Usch jag har gått upp så mycket i vikt:(

Fina bilder du satt in, det m lila.
Ha d gott
Kramis Sari

LIVS LYST sa...

Så flink du har vært! ;O)

Hilsen Liv

Hilde Heimdal sa...

Hehe da ble han nok fornøyd ja, smøring hehe :)

Det så veldig godt ut og hørtes så veldig enkelt ut sånn du skrev det, men er det så enkelt....for meg?? hehe......

Godt å få bort skrot !!

Vi skal ha bytte/selge dag med interiør og pynteting hos en nabo til torsdag og det gleder jeg meg til :)

ha en fin onsdag og kose deg masse :)

Jannicke sa...

Smøring er lov!! Det kan jo kalles god kvinnelist også, hihi..

Så god baksten din så ut!!

Klem J.

Fotballmamma sa...

Nam nam det der så jo helt nydelig ut,nå som bikinisesongen er over er det jo bare å hugga innpå. ;)

vårt lille hjem sa...

Den oppskrifta skal prøvast for det såg virkelig godt ut!
Ha en fin dag:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja jobba går av bara farten, nu har jag ledig em. Så fin korg du har till dina äpplen. Och vilket bra recept, med färdig smördeg går det ju jättefort. Sånt gillar jag. Det här ska jag prova.
Kramar AnnaMaria

Verandasol sa...

Åhh namnam, dette så utrolig godt ut!!

små og store drømmer sa...

Mmm, dette så nydelig ut. gjett om jeg skal lage :) :)
Tusen takk for Køben-tips. Tar med meg pc på reisen så da er det godt å kunne titte innom bloggen og planlegge dagen :)
Ha en finfin dag.
Klem

Magdalena sa...

takk fro deiligg inspirasjon,- både til rydding og bakong...
klem___*

M sa...

Å DUU hvor deilig!!
Så enkelt kan det altså gjøres. Jeg er helt vill etter eplekaker og paier, så dette skal jeg prøve snarest!
Klem,M

Lenemora sa...

Nammmmmh, det der så veldig godt ut!
Flink har du jo også vært med alt det skrotet!

Klem Lenemora

Anonym sa...

Eple-dingsene dine ser bare helt nydelige ut!! Kan tenke meg bono blir fornøyd med smøringen..hi-hi.

Guttemamma sa...

Så utrolig godt dette ser ut,og enkelt om en kjøper butterdeigen..bra tips!!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Så herlig med en sånn enkel oppskrift som også jeg orker å ta tak i. Dette skal jeg imponere med her hjemme en dag;)

Kjenner skrotnissen i meg ble veldig levende nå...hva er det som ligger på toppen av den skothaugen...fine skuffer med fine håndtak...Nei jeg skal klare å svelge det:o)

Ha en kos kveld
Klem:)

Missfryd sa...

Hei kjære deg.
Da er jeg tilbake i bloggverden....
Mange flotte innlegg, ikke uventet da:-) Herlig stemnig i kroken med den rustne M´en og herlig barber-speil og, og.....
Vi må snakkes snart.....OK?
Klem

Myhome sa...

De eplesnittene ser kjempegode ut!
Det er sånt som sikkert går raskt å lage, når en plutselig får gjester!
Å, så effektiv du er å rydde, skulle hatt litt av den energien:)
Ha en fortsatt fin kveld!
Klem Anita

Maliva`s verden sa...

Hei alle dere go`inger...Jeg skal love at de eplepirogene falt i smak..også kan man fryse de,genialt..når gjestene dukker opp,og de kan varmes opp i ovnen...

Mitt hvite hus sa...

Tusen takk for omtanken i dag kjære deg.. blir helt varm om hjerte..

En forferdelig dag er over... Hun har fått fred nå..
Mange klemmer kerstin

miss marple sa...

GENIALT!! skal lage imorgen den
dag!!!!takk for super oppskrift;)

Anonym sa...

Så deilig å få ryddet litt. Sparer på litt formye noen ganger....
Åhh de kakene så gode ut, og epler inni, kan ikke bli bedre:)))
Ha en fin kveld:))
Klem Anita

H elle K sa...

Hei så deilig å få ryddet, kunne nok trengt det jeg og. Takk for hilsen, ja, det var en lekker plass, det var Anniche i Kristiansand som fortalte meg om dette.. Håper at vi sees. Velkommen sakl du være. Kristin

Margrethes hus og hage sa...

Det er viktig å kunne nyte hverdagen, det er tross alt dem det er flest av :)

Kakene så gode ut :) Litt smøring er greit, det :) Slike hauger har vi hatt mange av... Synes aldri det blir tomt med alt som skal kjøres på søpla!

Takk for artige navneforslag til hønene :)

Hilsen Margrethe

Trine ;) sa...

Mmmmmm, dette ser godt ut! Bra at mannen din fikk lønn for strevet da!

Trine ;)

Anita fra hjerterommet sa...

hmm ble sulten jeg nå ;) Så veldig godt ut, og så enkelt da.. tror dette må testes ut i helgen.. og kjekt for ungene å være med å lage også.. der svikter det jo en del på tålmodigheten he he..

Balke gård sa...

MMmmmmm, dette må jeg prøve!! Og med litt hakket pistasjnøtter inni også tror jeg:-)MMM:-)

Ann sa...

Å disse så fristende ut! Jeg tror jeg må prøve å lage slike!

Godt å se at det er flere som har skrot i bodene sine! I går bar vi opp alt innholdet i den ene kjellerboden, vi dumpet det oppe i dagligstuen av alle ting! Her skal det sorteres! Skal levere et lass på Fretex på mandag, et hos bruktbokhandelen o.s.v. Masse bøker og gamle papirer, klær som ungene har vokst fra o.s.v. Ikke spesielt trivelig på stuen min i kveld :S Men du verden så ryddig det ble i kjellerboden! :DD

Takk for hyggelige kommentarer på Glassveranda, forresten! Det er så koselig! :)

Ønsker deg og dine en fortsatt fin helg!

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

White Heart Line sa...

Hei hei. Her var det morro å være:)). Fantastisk underholdene blogg du har.
Denne oppskriften skal jeg jammen prøve i dag. Så veldig enkelt ut...og det liker jeg:)
Jeg gjør som mange andre og følger med deg:)

Elin:)