onsdag 13. januar 2010

Stars...på datterens rom.



Fikk lov av datter min på 131/2 år, og knipse noen bilder fra rommet hennes. Her går det både i superstars på veggen, men også stjerner på tekstiler og andre detaljer. Vegglampen her kjøpte ho for en 50-lapp i fjor sommer hos Ludvigsdal`s gårds utsalg i Ystad.



Det er en bevisst frøken som bor her....stylingen står hun for, mens jeg konsentrerer meg om å fotografere:o)



Den røde gulvputen her kjøpte jeg for mange år siden...og holder seg like fin (fylt m/dun).
En populær kosekrok foran tv`n hennes.



Nå er det ut med rosa og inn med bl.a. rød og jeansfarger. Disse Babushka dukkene kjøpte jeg i Praha til henne.....



....og til slutt måtte jeg bare ta et bilde av hva hun er mest opptatt av nå om dagen....SMINKE-kofferten sin. Synes sparebøssa som står her er litt søt også jeg da. Nå får vi se om jeg får lov til å forflytte meg til neste rom....der hvor "designerspira"bor....fortsettelsen følger.
Men først er det på tide å krype til køy`s....Natti natt...zzzzzzzzz

28 kommentarer:

Unknown sa...

Moro å se :), håper den andre snuppa slipper deg inn... ;).
Jeg er bare kjapt innom, noen fler franske bilder hos meg. Mye annet om skjer, derfor lite blogg.
Klem ~

Lotta sa...

Som mor så datter... :) Flott var det...
Prøver på stars & stripes tema på Nicholas (9 år) sitt rom...Ikke helt ferdig, men blir fint tilslutt tror jag;)
Klemmer og fin fin onsdag til deg:)

Mitt hvite hus sa...

Så koselig rom din datter har.. slår meg at det er litt mer ryddig enn hos mine gutter..

Koselig når ungene liker å holde rommet fint og ryddig..

ha en fin dag..og tusen takk for hyggelig hilsen hos meg skjønne deg...

Klemmer Kerstin

Anette Willemine sa...

Herlig! Det er morsomt å se overgangen fra barn til ungdom.

Ønsker deg en deilig dag!

Klem fra
Anette Willemine

Thelma Louise sa...

God morgen.:-) Dette er morro.:-) For en fin sminkekoffert.:-) og for en flott scooter som står ved siden av..) Slett ikke verst at du har sluppet til med kamera hos henne.:-) Takker og bukker for titten et flott rom, venter spent på om storesøster er like velvillig til å slippe til mamma med kamera..:-) Jeg har vært hos min "lille" og knipset, bildene ligger enn så lenge urørt i bildemappa på pc'n min.:-) Men kommer nok ut.:-)

Ha en fin dag.:-) Klem Gry

Fånga dagen sa...

Vad fint rum din dotter har, Stjärnor är riktigt mysigt i alla former. Har du sytt överkastet?
Kram Lena

Tonje sa...

For eit fint rom. Det sendeteppet var lekkert, akkurat min stil til ein av gutane. Eg kjøpte høge Jubee senger til dei når dei fekk seg nye rom, kjenner at eg angra litt...
-Tonje-

LIVS LYST sa...

STARS- klassisk og fint!! Der koser hun seg nok mye!

Ha en fin dag!
Hilsen Liv ;O)

Therese fra huset med de rare i sa...

Så herlig med en liten interiørbevisst frøken:) Morsomt når barna fanger opp foreldrenes interesser:)

Ha en fin dag!

Maliva`s verden sa...

Hei Lena....jeg har ikke sydd overkastet;o)
Takk for alle dine trofaste og hyggelige kommentarer Lena....M-L

Anita sa...

Wow, den sminkekofferten er bare sååååå kul da, perfekt for ei jente i den rette alderen, og sparebøssen likeså!! Håper du får audiens og at vi får se bilder!

Anita fra hjerterommet sa...

Så flott rom hun har, stilfullt. Likte utrolig godt den stjernelampa over sengen.

Min eldste gutt på 11 liker også å pynte og dekorere, men da helst med manchester united bilder, plakater og tepper, ikke akkurat min stil så det er litt kræsj nå som vi skal innrede rommet hans på hytten:) ..men det går vel seg til.

Anonym sa...

Herlig innredet:-)
Den sminke-kofferten er her i huset også..!
Ha en fin dag M, klem Hege.

miss marple sa...

Eplet faller ikke lang fra stammen,lett å se hvor datteren har fått interiør"dilla" fra;)
Den sminkekofferten kunne nok min lille spire "gått over lik" for å få kloa i-hehe...
Ps! Har tatt utfordringen din på kaffe/tebokser...
Klem

Heidi-anitha sa...

Så koselig å få titte inn til dine barn:0) og er det ikke rart? Hvordan små tar til seg lærdom fra sin mor? Ha ha - jeg vet med meg selv, og kan konstatere at de lærer fort og villig:0)

Må le - har mange episoder som jeg kan dra frem - utrolig vha de får med seg i en alder av 4:0)også..


Rommet er virkelig koselig og selvfølgelig er det viktig med en liten koffert:0) Vil jo bli like pen som mamman sin:0)

Stor klem fra meg..:0)

(eddas) sa...

Halloisen :)
Ja det må jeg si...den frøkna der er vel like bevist som en viss annen:)hun har gått en god skole :):)
Ja..bloggtreff ja....snakket med Janne om siste helgen i februar...men da er hun ute og reiser....så jeg må finne en annen dato...det blir jo selvfølgelig:):)
Skulle ned der i dag...men flatt batteri på bilen F.......EN....
Er det ikke det ene så er det det andre:)
Du så at jeg vant gavekort hos dere:)??
Hei så lenge:)
goeKlemmmmmer............

Skogmusa sa...

Koselige bilder du viser:) Likte
godt det sengeteppet!
Jeg tok utfordringene din;)
Ha en fin kveld!
Klem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint hon har din dotter på sitt rum. Det överkastet med stjärnorna är så fint, jag tror det är en stjärna som bor där också. Och så städat och fint hon har..wow! Det var kul och titta in, hälsa henne det.
Stor kram till er båda
AnnaMaria

Skrekk og Gry sa...

Hei!
DraumeElin tipset meg om at du ville se kaffebokser.
Men vil du se hva kaffebokser kan bli til??
Heng på:
http://skrekkoggry.blogspot.com/2010/01/leggvarmere-pulvekfaffeglass.html

Ser at jeg har likt emaljeskilt som deg med fuglen på. Det er i min yndlingsfarge!
Må kikke litt mer her inne hos deg...
mvh Gry

H elle K sa...

Hei, så fint hun har det. Har vel lært litt av sin mor.
Takk for hyggelig hilsen, og nei, jeg har ikke vært i noen Interiør blader.Skulle gjerne det, pga butikken, men det er ikke så lett å spørre om selv! ha, ha, da hadde jeg nok følt meg dum.
ha en fortsatt fin kveld.
klem Kristin

hjem hos linda sa...

Liker godt den jeans stilen på barnerom...Ser henne for meg stasjer og sminker seg sammen med venninnene!!!Husker selv den tiden ja!!!!tjhiiiii....
Klæm Linda

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå hallå....Mmmmmmm I like. Vilket fint rum din dotter har.Överkastet är precis min stil.
Vägglampan är fin, ser ut som dom som jag har som julstjärnor i barnens rum och man kan även ha dom på väggen. Dom är så fina.
Kram Anne

Nostalgia sa...

så flott rom hun har !
ikke like ryddig hos min 14 åring, og her i huset er det lipsyler og sportsklær (dvs Kari Traa/Bula) som er tingen :-)

Tok oppfordringen din og laget et innlegg om min kaffiboks :-)

Ønsker deg en fin torsdag,
Klem, Nostalgia

Min Still By Maia sa...

Et nydelig og sjarmerende jenterom :)

Likte veldig godt tøflene også jeg.

MaiaKLEMMER

Kaoskontroll sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar! :) Ja, gjenbruk er tingen! Og spesielt moro er det når det er gjenbruk etter egne forfedre, synes nå jeg. :) Selv om jeg slett ikke takker nei til gjenbruk etter andres forfedre heller. ;)

Men håper nesten du ikke har rett i at boksene har noe verdi, for da blir det vel som med Bavaria serviset... jeg våger ikke bruke det. :-/

Nydelig jenterom forresten! Ja, den tid kommer vel når mor ikke får styre innredningen der. Jeg får kose meg med det så lenge jeg kan! :)

Klem

Ruths datter sa...

Så ryddig hun har det da.Imponerende. flott rom.

Thelma Louise sa...

Morgen.:-) Med den kaffeboksen til handymann skjønner du vel at jeg hadde mine tvil med å lage det innlegget.:-)tjhiii... Den karamell teen er veldig god...Jeg innbiller meg at den er litt "sunnere" enn noe annet godis, så når jeg er fysen på noe søtt, lager jeg den, for den er søt. Vaniljeteen syntes jeg er bedre i pose enn den fra tehuset.:-)

Ha en fin dag.:-) Klem Gry

AstridVU sa...

Jeg liker å følge bloggen din - du ligger litt foran meg i løypa i forhold til alderen på barna, så det er som å sniktitte inn i fremtiden. Se hva barna er opptatt av og sånt :) Fine bilder!