søndag 10. januar 2010

Kurv, før og etter.....



Her ser dere en lekekasse jeg malte i fjor vinter. Nå er den full med skjerf, luer o.l. Veldig praktisk å ha stående i gangen.
(Måtte også få med de nye Hunter-støvlene til min designerspire på bildet)



Men før jeg malte den, så den slik ut. Først var den full med småbiler og tog, så var det søstrene som tok over, hvor alle barbie dukkene m/dill dall fikk plass. Plutselig strømmer minnene på....uff som tiden går sier jeg bare. Til sommeren fyller eldste sønnen 20 år.....



Så har jeg kommet til prosjektet denne uken...og det er å male to av disse stolene. Lekekassen malte jeg med kost, men nå lurer jeg på om jeg skal bruke spraymaling?
Er takknemlig for tips?

34 kommentarer:

prinsesselinn sa...

Heisann,
SÅ fin den ble.
Kjempefin ;)
Jeg synes det er like greit å bruke kost som spray , for føler sprayen sklir litt av liksom...
men en kombinasjon kanskje ?
grunne med malingskost og gå over ser det trengs med spray ?
Lykke til , gleder meg til å se resultat ;)

miss marple sa...

Kurven ble kjempefin!Gjenbruk på sitt beste;)
Men:Er du sikker på at du vil male kurvstolene??Syns den er veldig fin som den er,jeg...med litt puter oppi for eksempel?Tenk deg godt om er mitt råd...;-)

Datt sa...

Så fin den kassen ble! Knallstilig! :D Jeg har mala en del slike kasser, etter hver sverger jeg på at det er siste! :P Prakk både med koster og spraylakk! Men tror nok jeg foretrekker spray allikevel! :)

Landstil sa...

Lekkert!!! Det er rart hva litt maling kan gjøre! Gleder meg til å se stolene :)

Klem

Bryllupsplanlegger'n sa...

Stiiilig:) Utrolig hva maling kan gjøre!! Beundrer dere som har tid og fantasi til sånne kreative prosjekter :)
Klem Hege

Tonje sa...

Kjempefin!
Eg har kun spraya på korg og er veldig nøgd med deet resultatet så det er vel då mi anbefaling. Gledar meg til å sjå resultat, Lukke til!
Helsing Tonje

PillePalle sa...

For en forvandling! Flott!
Hilsen fra Pillepalle

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det blev med korgen, och texten på var fint. Hunterstövlar dom är både sköna och bra, och snygga förståss! Jag har sprayat en korgstol, det går åt många burkar. Måla med pensel tar en evig tid, men det går mycket mindre färg. Jag skulle nog spraymåla i alla fall.
Ha det gott
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

Fire Hjerter sa...

Ja det ble en fin makeover. Litt maling gjør susen

Jannicke sa...

Kurven ble knallfin ;o)
Datteren min har også Hunterstøvler... ;o)

God søndag videre..
Klem J.

Mitt hvite hus sa...

Kurven din ble kjempefin... så flink du er.. likte godt skriften på kurven..
jeg brukte spraymaling når jeg skulle male min kurvstol.. angrer ikke på det..jeg begynte med kost.. hadde sikkert holdt på enda hvis jeg hadde fortsatt med kosten .:HIHI..

ha en fin søndag kveld..

Klem Kerstin

Fånga dagen sa...

Vad fin korgen är, vilken bra idé.
Angående målning av korgstolar skulle jag tro att spraymålning är smidigast men det är bara en tanke.
Ha det så bra och lycka till med målningen.
Kram Lena

Hanna sa...

Så fint.
Hanna

h.espe sa...

Hei vennen!
Kurven ble råfin, og da rekner jeg med at stolene blir like så...:o)

Håper du har hatt en flott helg! Jeg har "kastet ut" julen, slappet av og kosa meg masse! I dag gikk jeg en lang tur i Lillomarka, og det var bare helt fantastisk flott - knitrende snø under beina og roser i kinnene - deilig!!!!

Ønsker deg en fin kveld videre og en riktig flotters ny uke!

Klemmer fra Hildegunn

Elin | Draumesidene sa...

Heia! Nydeleg korg/kasse, og så har eg veldig sansen for fine bruksting! Ein kan dille og dalle til krampa tek ein; MEN ein må ha stadar å gjere av ting! Og dette var eit veldig godt tips! Eg får to gamle kasser snart, ei som har husa vin, og ei for øl, Herlige, gamle. Står Hansa på ølkassa. Og så er det små bur nedi...
Oh lukke!!! :) Skal brukast til sko-oppbevaring/bord i gangen. Angåande spraying av korg, er det veldig fort gjort, og relativt enkelt. MEN: du må ha ein stad å gjere det, med god lufting! Og gjerne ein stad det ikkje gjer noko med litt måling som fyk utover... Kanskje ikkje beste årstida? ;)

Lykke til, uansett!
God klem frå Elin :)

My home is my Castle sa...

Skikkelig lekkert :))
Jeg er og glad i kurver i alle slags varianter...

Ha en fin kveld videre kjære deg :)
Klem,Kari

Kjeruben sa...

Wow! Den vart kjempefin! Det er så hyggelig når ting kan leve vidare også etter at vi ikkje har bruk for dei lenger, men kan få nye bruksområder :D

PS Kode på maling: 2500-N

Besta sa...

Nydelig, nei jeg kom aldri så langt at jeg fikk malt kurvstolen men fikk tips om å bruke kost.
Så ei over som foreslo begge deler,
det er kanskje ikke så dumt.
ha en fin kveld og lykke til.
klem fra marilyn

pensjonat frua sa...

Så flott den ble! Kjempe lurt :)

Ida sa...

KJEMPEKUL!

DU - er du den heldig eier av en kjøpmannsdisk fra Home & cottage ??
Tusen takk for utrolig hyggelig bursdagshilsen *glad glad gladere*

KLem fra Ida

Katta sa...

Tack Maliva!! Nu ser jag :D KULT

Inspiration i vitt sa...

Hej Maliva, vilken underbar korg du har, nu blev den såå fin och passar in överallt, så duktig du är.
Kram på dig/Ingela.

ANETTESHUS.COM sa...

Så flott den ble!!! Smart:)

Vil ønske deg en fin start på en ny uke!!!

Klem
Anette:)

Ida sa...

Visste ikke at du jobbet der - for en drømven arbeidsplass :-)

Kjente igjen disken - den er n y d e l i g - som resten av H&C :-)

Kjempefin header forresten!

Katta sa...

Ska kolla på lördag med då blir det repris så jag får se från början. För mej var de nog med störst under hela 80-talet men stoora fortfarande. Kraam Katta

Unknown sa...

Så lekker den ble!!
Det er ofte ikke så mye som skal til:)

Ha en fin kommende uke:)

Klem Linda

Pysselpalatset sa...

hej, vad fin korgen blev.. Jag älskar genbruk... kram Jeanette

Loccitane sa...

Så flink du er...den ble jo kjempe fin :)
jeg er skikkelig imponert Mayliss det må jeg si. Du er virkelig kreativ.
Ønsker deg en knall fin uke.

Klemmer fra Line.

PS: du har fått med deg at vi har fått egen bligg, HC altså?

lovefriidrott sa...

Hej Vännen
tusen tack för värmande ord på bloggen, Jag har varit sjuk hela december så jag har helt enkelt inte orkat blogga,men nu är jag tillbaka:)
så vårigt o fint du gjort:)

Hoppas du haft en fin jul o nyår

Stor Kram Sari

(eddas) sa...

Kassen ble jo kjempeknæsj :)
Den stolen tror jeg at jeg ville sprayet...eller så vil du holde på i 100 år om du skal gjøre det med kost....
Ja...fint du fikk c-vitamin sjokk...da har du forbygget litt :)
ha en fin dag
May Liss
Jeg må stikke på posten og sende noen varer:):)
goeKlemmer fra meg

Loccitane sa...

Nei,kan det være France??hihi...eller skal dere rett og slett til Svinesund.. :)
Jeg sitter og maler...har fri idag, sen vakt imorgen, fri onsdag, tidlg torsdag og tidlig fredag.
Deilig med fri nå, det er så lite fristende å gå ut, kaldt som det er, må man jo skrape bil...liker ikke det ;(, hihi!
Er gressenke idag og imorgen, mannen er på reise med jobb til Estland, men det er jo trygt med to store tenårings gutter i huset..

Blir det noe julebord på dere?
Jeg har gjort alt jeg kunne for å gjøre noe sammen med dere, men det ser dårlig ut...Vi skal ut å spise den 30 i Oslo. Ikke helt bestemt hvor ennå, men vi har snust på Brasserie Blanche i Hegdehaugsveien.

Magdalena sa...

utrolig hva maling kan gjøre, alltid spennende å se før /etter prosjekt! dette var helmax!
ha en skjønn nu uke,- så blogges vi underveis..

magny

MODERN COUNTRY sa...

Godt nytt år Maliva!!

Håper du har fått en fin og god start på det nye året! Jeg synes det er så deilig jeg og vite at nå er det Januar, nye friske tak og så går det også mot lysere dager og vår. Kribler i kroppen etter og komme mer ut utenfor veggene.

Ja har du sett så flott kurven din ble, det har du lyktes godt med!! Superflitte kontraster i hvitt og svart. Og trykk er supert!

Uff tenkte jeg, da du skrev at du ville male stolene dine. Selv synes jeg de er fine sånn som de er. Men hvis du skal gå igang hadde nok kanskje spraymaling vært det smarteste og bruke. Da kommer du godt til mellom all rottingen.

God uke til deg!
Klem Aina

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hei Mayliss. kurven ble kjempefin, men jeg vil anbefale deg å bruke spraymaling til kurvmøbler. jeg har malt en del kurvmøbler og bruker alltid spraymaling med et velykket resultat.

Jeg har et spørsmål ang. rosene som er i kommoden på den nye header, er de ekte eller kunstige? De er bare så vakre og jeg kunne tenke meg maken.
Klem fra Harriet