fredag 22. januar 2010

Gammel kommode på plass......



Da var jeg plutselig tilbake;o)

Rakk ikke å legge ut dette innlegget før jeg reiste...så nå kommer det. Omtrent hver gang min kjære "Bono" har vært ute og reist, kommer han hjem til litt forandringer...en ting er malingslukten som slår imot han, men også møbler som har flyttet på seg. Her har en gammel hvitmalt kommode fått plass på kjøkkenet.


Håper ikke dere begynner å bli lei denne tavlen? Nå har den fått litt mer vårlig preg over seg...og boken Provence er på plass;o)
Dit går også sommerferien i år...har planer om å lage noen reisetips til dere, så følg med.

Til dere som lurte på om dette oliventreet er ekte, er det kunstig....og en god erstatning ved denne årstiden da oliventrær ikke trives særlig i den innetemperaturen vi har nå.
Go`helg!

41 kommentarer:

Hvite engler sa...

oi oi oi,kjempefint...:) det ser skikkelig koselig ut,sitter gjerne der på skinnet med en kopp kaffe!:) Tavlen er også flott,slik vil jeg ha også..:) Klem Hanne

Lotta sa...

Ah lekker kommode Maliva! Nydelig..Hva står det på den?
Og den tavlen din er bare herlig:)
Gleder meg til april..Da skal jeg kjøpe meg et stoooooort oliventre:)

Ønsker deg en fin fredag!
Klem fra
Lotta:)

Elin | Draumesidene sa...

Flott kommode! Og tavle. Sjå vekk frå tidspunktet eg skreiv dette på; var så flink sist veke til å legge meg tidleg... ;)

Ha ein flott fredag!
Klem Elin :)

Jannicke sa...

Kjempekoselig! Den grå skinnfellen er så lekker...
Herlig at det er fredag i dag ;o)
Nyt dagen! Klem J.

Simones Country Home sa...

Hallo du.

Synes da det ble riktig så fint jeg, tavla var tøff den. ;o)

ja gleder meg litt til å se i Fredrikstad i dag, håper jeg finner noen fine interiørbutikker der. ;o)

Ha en fin helg

Klem Simone

Ps, skal du osgå på messa eller?

pensjonat frua sa...

Nydelig kommode, flott tavle og lekker sauepels :-)
Go helg til deg!

h.espe sa...

hei vennen!
Kjempefin gammel kommode du har fått på plass på kjøkkenet - me like!!!! I det hele et "dritlekkert" kjøkken du har. Deilig å kunne "slenge seg ned" på slagbenken, og nyte en kopp kaffe eller te i disse omgivelsene :o)

Nå er det fredag og helgen ligger fremfor oss - deilig - nyt den!!

Goklem fra Hildegunn

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin kommod, den passade bra bredvid soffan. Och du fick en fin yta och ha saker på, sånt är så fint i ett kök. Nu ska jag sätta lite fart här, fastnade framför datorn hela morgonen..
Ha en riktigt bra fredag
Goaste kramen
AnnaMaria

Katta sa...

Så fint du har det runt den kommoden och inte blir man lei på tavlan inte. Gillar det långhåriga lurviga fårskinnet du har det ser verkligen mysigt ut. Vad trevligt att få åka till Provance på semestern, låter underbart och tänka ll lavendeldoft vad härligt.önskar dej en trevlig helg, kram Katta

Behindabluedoor sa...

God Morgen! Fint bilde, gjorde seg fint med kommoden der ;) God Helg. KLem Mona

Villa von Krogh sa...

Du har det så koselig. Jeg har sendt pakke til deg i dag. :) Håper den kommer vel frem.

Fånga dagen sa...

Hej och välkommen tillbaka.
Vilken otroligt fin kommod, allt är jättefint ihop inte minst tavlan.
Det är bäst att passa på att måla och flytta möbler när man är ensam hemma annars kanske någon har kommentarer om hur det ska se ut, ha ha.
Ha en trevlig helg nu
Kram Lena

Hulda sa...

Utrolig lekre bilder! Så herlig kommode du har malt, og virkelig vakker benk ved siden av. Kjempefint! Likte den tavla så godt også.

(eddas) sa...

Fine disse små kommodene...får ikke nok av de:)
Koselig krok der på kjøkkenet ditt....
Ha en koselig helg....
klem kram

Minka sa...

Meget lekkert...Sammensettningen var kjempe lekker.

Huset på toppen sa...

Du har det så koselig,tar flotte og inspirerende bilder,Maliva:) Koselig med den gamle kommoden, med te/kaffe bokser:)
Jeg har att utfordringene dine i dag, kikk gjene innom:)
Ønsker deg en fin fredag og god helg!
Klem Linda

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hei May-Liss. Som alltid er det vakre bilder i dine inlegg.
En fryd for sjelen å se så vakre ting.
Önsker deg en riktig fin helg.
Klem fra Harriet

beate sa...

så koselige detaljer på kjøkkenet ditt! den kommoden var jo helt nydelig!

god helg

klem Beate

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så fin liten kommode! Det ser så koselig ut hjemme hos deg! :)
- Kan jeg spørre hva det står på den?

Ha ei fin helg!
Klem

Simones Country Home sa...

Hei igjen.

Jeg fant fatisk ingenting der nede, skuffet. Litt rart for jeg har som regel ikke problemer med å finne noe og shoppe liksom. hehe
Nei får nok holde meg på mine trakter. ;o) Hvor er det du holder til da?

Klem

Thelma Louise sa...

Hej..:-) Er slettes ikke lei den tavlen..jeg har lyst på en sånn selv nemmelig.:-) så fint det skinnet ditt også.:-) og kommonden ble kjemepfin.:-)

Jo knalldeilig å være harry.:-) der er jo det gode liv.:-) sjøluft rusle i fjæra og plukke drivved eller steiner..eller blomster...storkoser oss vi.:-) men vi handler ikke da..vi er litt omvendt der...vi som er mye i sverige..vi har med mat fra Norge.:-) ikke alt, men vi har noen fast ting vi hamstrer med oss.:-)

Kos deg.:-) Klem Gry

og ja de rundstykkene er gode, og føler virkelig at de koster meg litt.:-)) nå har jeg levd på de over en uke.:-)

Simones Country Home sa...

Så du bor oppi der ja. Ja på Jesshem er det mange fine interiørbutikker. Er mye der oppe å handler, men er en stund siden nå. De hadde jo Galtung. Å den butikken som Bjørg dreiv, hva het den da tro? Et lite gult hus borte ved senteret der. Der har de mye koselige ting. Manesjen heter det vel.

Klem Simone

Synnøve sa...

kan ikke være ille og komme hjem til noe så koselig på kjøkkenet:)

Har H&C nettbutikk?
Ha ei fin helg

Sologbolig sa...

Tavla di er jo bare kjempefin og kommoden også. Provence ja, vi tar en tur i mai ......vi bruker å reise dit minst ein gang hver andre år. Av og til kjører vi sørover, det er kjekkest syns eg, men nå tar vi fly (har bare ei uke). Ønsker deg ei fin helg.

Magdalena sa...

deilige bilder hos deg idag,- med mange flotte detaljer..
og du , takk for stemmen din, -like it!

fin helg til deg og dine!

MAGNY

lovefriidrott sa...

Hej vännen

så jättefin kommod:)
Du är så duktig på att fixa:)

Ha en underb ar helg

Kram Sari

Missfryd sa...

Reist? Hva er det jeg ikke har fått med meg??
Gjett hvor jeg var i formiddag? Innom H&C og håpet at du jobbet idag. men den gang ei...var på de kanter skjønner du. Mye stilig gitt:-)
Ønsker deg en herlig helg hvor du måtte være:-)
Klem Ingrid

Anonym sa...

Hei. Gøy med utfordringer ja. Eggeglassene er kjøpt hos Christina på Låvebutikken for 2 år siden. Ha en fin helg til deg.
Hilsen Britt Eva

Landcharm sa...

Koselig hos deg!

Agnes Maria sa...

Hej!

Men sååååå fint! och vilken bra ide att hänga bokstäverna på tråd! jättesnyggt!
Ha en mysig helg.
Kram Åsa

Anonym sa...

Nydelig kommode!
Du pirrer virkelig nysgjerigheten min nar du skriver at jeg kanskje vet hvem eller kjenner mannen din....!
Jeg er i utlandet denne uken og har derfor VELDIG begrenset tid foran pc'en.
Tror jeg sender deg en mail nar jeg kommer hjem...he, he

Klem Lenemora

KRUSEDULL sa...

Nydelig kommode og kjempetøff tavle! Herlig pynt!

TONE sa...

Heisan...OG tusen takk for kommentar på bloggen min....Ja jeg er veldig i den settekassen....er gammel og god. Så flott den TAVLEN din var ...kjempe fin.
Provance...er jo en nydelig plass å reise til...min søster har hus der...men har ikke komt oss ned der ennda. ha en deillig aften og kos deg masse....=)

Torunn sa...

Hei på deg!
Så lekre bilder! Og den boken...DEN skal jeg ha :-)

Det blir lite tid til blogging hos meg om dagen, men ville bare stikke innom å ønske deg god helg .-). Og for å bekrefte at "ja, vi reiser til Arles i påsken" :-). Forberedelsen har startet. Vi flyr til Marseilles den 27 mars og blir der et døgn før vi drar til Arles. Vi bruker mye tid på å lete etter ting og steder vi bare må besøke i området mens vi er der ;-)

Klem

Bluggi buggi blogg sa...

Flott kommode og tavle :)
Ha en fin helg.
Trude :)

Ruths datter sa...

Flott komode.Fine bilder.Kjekt at du plutselig er tikbake da.
Klem

Fru Glitters Hus sa...

Nydelige bilder du viser. Lekker komode du har fått på plass. Ha en strålende helg til deg og dine. Klem

Mitt hvite hus sa...

Så skjønn kommode... liket skinnfellen din også jeg.. nydelig farge på den..


blir ikke lei av bilder fra hjemmet ditt...

ønsker deg en fin helg..

Klem Kerstin

huset på øya sa...

God Morgen :0)

Flott kommode. Og nei... blir ikke lei av den fine tavlen din!! Skinnfellen var også herlig.

Heldig som tar turen til Provance. Har alltid hatt så lyst til å reise dit siden jeg så "kilden i Provance" da jeg var liten. Skal følge med....
klem Vibeke

Janne sa...

Så utrolig fin kommode;) Me like.
Lekker blogg også, kjenner meg igjen i møblering;)

Forandring fryder, hihi

Ønsker deg og dine en riktig god helg.

Klem fra Janne/Nenna

Thelma Louise sa...

haha..:)) Har ikke glemt buksene til PJ.:-) Han vil sikkert at de helst skal være i stretch...Mens jeg kunne tenkt meg å sy noen tøffe jeans til han...haha...
har levert inn kamera mitt på service..føler meg litt handicappet.:-) Takk for koselig kommentar til systua.:-)

Klem