søndag 31. januar 2010

Cafe Christiania verdt et besøk.........



Cafe Christiania ligger vis à vis Stortinget i Oslo. De tar utgangspunktet i vår kultur tilbake på første halvdel av forrige århundre.



Dette gjenspeiler seg i interiøret som er norges desidert største samling av landhandlerieffekter fra 1900 og frem til 1960 årene.



Gjett om det var høy steming her i går kveld.....da jeg var ute med mine arbeidskollegaer og feiret et forsinket julebord.



Menyen skreddesyr de til oss.....og jeg endte med Viltkrydret filet av hjort til hovedrett....med ostefat og god drikke til dessert. Fantastisk nydelig mat.



Her var det dekket bord til oss......



...og peis var det flere steder i lokalet, så koselig.



Så dette var en vellykket aften hvor jeg helt klart kommer til å besøke igjen.
(Synd det ikke var mulighet til å kjøpe noe av de gamle effektene som hang rundt omkring...gjett om det fristet meg....både gamle skilt, bokser og kjøkkenredskaper).

33 kommentarer:

Rosemary and thyme sa...

Ser ut som et veldig koselig sted. Og når maten attpåtil er god, kommer jeg sikkert til å besøke stedet neste gang jeg er i Oslo!

Beth sa...

Her så det jammen trivelig ut!
God mat og godt selskap i sånn omgivelser MÅ jo kvelden bli vellykket! :-))

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Dette stedet må jeg prøve. jeg elsker slike steder med som har atmosfære og sjel.
ha en fin søndag.
Klem

(eddas) sa...

Åhhhhh dette stedet har jeg ikke vært...der så det absolutt ut til og være min smak og stil(hm og mange andre sin selvfølgelig:)
Ja...dit må jeg få ræva mi en kveld:)
Tviler ikke et sekund på at dere koste dere massse...
Ha en fin søndag......min venn....
Er mulig jeg får hjelp til og starte bilen i ettermiddag:)
GoeKlemmer sendes oppover:)

ANETTESHUS.COM sa...

Wow! For et kjempe-koselig sted! her må jeg innom til helgen ... Takk for tips!

Klem
Anette:)

(eddas) sa...

Ps.....glemte og si at jeg hadde tatt smykke utfordringen:)

Christina Mari sa...

Ser ut som en kjempe koselig plass,å kan skjønne at dere koset dere.
Ha en fin søndag.
Klem fra Christina.

Sologbolig sa...

For eit flott sted. Her må jo være perfekt å sitte å nyte god mat og sammen med gode venner enda bedre. Det var mange flotte ting å se, flott at det blir tatt vare på på slikt sted der mange har anledning til å se de ( sjøl om det hadde vert kjekt å kjøpe også!) Ha ein fin dag.

Agnes Maria sa...

Hej!

Men sååå ljuvligt mysigt, skulle absolut vilja besöka detta fina ställe.
Ha en fin dag.
Kram Åsa

Ruths datter sa...

For et flott sted.Der må jeg gå neste Oslotur.

My home is my Castle sa...

Ja der så det trivelig ut :))
Må prøve å huske den plassen når jeg skal til Oslo :)

Klem,kari

Simones Country Home sa...

Dette så da riktig så koselig ut. ;o)
Verdt et besøk dette.

Klem Simone

Monica sa...

Hej !!!!
Vilket super-läckert ställe !!!!
Hur mysigt som helst och annorlunda.
Förstår att du var frestad att köpa en massa grejer,de har ju hur mycket fint som helst !!!
Ha en trevlig söndag !!
Kram,
Monica

Nostalgia sa...

Takk for tipset !

dette ser ut som et sted jeg bør stikke innom neste gang jeg er i Oslo :-)

Ønsker deg en fortsatt fin søndag !
Klem, Nostalgia

Thelma Louise sa...

Koselig.:-)Maten hørtes nydelig ut....Og peis og alt "ting & tang"...:-) gamle lokalene til Bergen Bank det vel ? runde lave bygget ?

:-))

Ellemeller sa...

Dit kan eg aldri gå utan å få politi-eskorte ut att;)
Det ser frykteleg freistande ut, also:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket mysigt ställe, det var en annorlunda miljö. Jättehärligt med öppna spisen, och god mat fick du.
Må så gott
Kramar
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

dette både så og hørtes hyggelig ut... kjekt å være i slike omgivelser...gjør en så glad...

Klem Kerstin

Datt sa...

Nyyydelig!! Skulle gjerne kjøpt noen av tingene der jeg også ja!! :D

Vibeke / Mammas Hus sa...

Gooood mat! :) Var der med jobben for noen år siden. :)

Ang klokker: Det var en tid hvor jeg hadde en dille. Og jeg skulle ha klokker i alle farger, for å matche antrekket. ;)
Nå bruker jeg en i stål. ;)

Bluggi buggi blogg sa...

For et herlig sted. Neste gang jeg er i Oslo kanskje :)
Ha en fin kveld.
Trude :)

Nooria sa...

Det så veldig fristende ut, og jeg passerer området daglig, så dit må jeg! Takk for tipset!

Ønsker deg en deilig uke!

miss marple sa...

..oj,der skulle jeg gjerne vært,det så veldig stemningsfullt ut!(hadde vel ikke vært pynt igjen hvis de hadde solgt alt det herlige krimskramset)...og ja,senga er kjøpt ny,på Sia sitt showroom i Skien...;-)

Gro sa...

Gjett om dette er et sted jeg må til om ikke altfor lang tid!!! Hva med å møtes i Oslo til litt vårshopping en formiddag eller lørdag??? Klem fra Gro!

Fånga dagen sa...

Det var verkligen ett härligt ställe och jag förstår om du vill besöka det snart igen.
Ha en fin måndag nu
Kram Lena

Pysselpalatset sa...

Åh vad flott, fantastisk omgivning att är i.... kram Jeanette

Christel sa...

Flott blogg du har:) Så ut som et koselig sted jeg vil besøke:)

h.espe sa...

Hei May Liss!
Denne cafeen/restauranten har jeg sett på, og tenkt jeg skal innom, men har ikke kommet meg dit enda... Ble iallfall enda mer fristet til et besøk nå...:o)

Bloggtørke sier du?? Må ikke blogge så ofte da vettu - jeg har lagt meg på sånn ca tredje hver dag, og da tørker det ikke fullt så fort ut..;o)

Ha en strålende flott uke min venn!

Goklem fra Hildegunn

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så koselig det ser ut der! :) Spørs om jeg skal ordne med barnevakt snart og ta en Oslotur.

Ønsker deg ei fin uke! :)

Klem

Anne (Moseplassen) sa...

så herlig plass! Virkelig full av ting å se på, og god stemning :) Takk for tipset.

Missfryd sa...

Skjønner du koste deg i vakre omgivelser helt etter din smak og deilig mat:-)
Takk for sist, veldig koselig:-) Og takk for at du hørte på skravla mi...:-)
Klem Ingrid

LIVS LYST sa...

Hei!
Så herlig den kafèen så ut!!

Ha en fiiin dag.
Hilsen Liv;O)

I drømmeslottet sa...

wow, så stilig cafe! takk for knalltips, denne skal testes ut.. synd man ikke kan ta med seg noe ja.. mye lekkert!