mandag 13. desember 2010

Tea time...m/fikenmarmelade.



Min venninne har nok hørt om hva min frokost består av da jeg er på ferie i Frankrike. Nemlig ost med fikenmarmelade. Så da hun så dette skiltet, måtte hun kjøpe det til meg, og da er det kanskje på tide å prøve seg på oppskriften etterhvert også;o)



Dette håndmalte engelske serviset kom jeg også over på Hjärtliga rum i Charlottenberg. Er det noen som kjenner til det, og hvor gammelt det kan være?



Da skal jeg kose meg med dagens frokost, før jeg haster videre. Så ønsker jeg dere alle som rekker en tur innom her midt i julestria;
Go`ukestart!
Husk du er verdifull!

23 kommentarer:

Anonym sa...

ønsker deg en kjempe fin dag, og en super uke..:)
kose deg masse med frokosten..:)

klem camilla..:)

(eddas) sa...

Nydelig servise..og deilig mat:)
Kos deg i denne uken ..skulle jo ha rekt innom deg før jul på Coattagen:)
klem klem

Besta sa...

Jeg fikk samme skilt av ei venninne:) Og serviset var nydelig.
Ha en fin dag.

klem fra marilyn

Magdalena sa...

nydelige servise... og fine bilder... ha en fin dag....

Unknown sa...

Så herlig! Nydelig servise, og flott pynt i kassen i innlegget under.

Ønsker deg en flott Lucia-dag!

H elle K sa...

Herlige bilder. Kos deg o gha en fin dag. Klem Kristin

sylvia sa...

hei.
nydelig servis,
å bildene er så skjønne,
deilig frokost du har der.
ønsker deg en nydelig dag vidre.
klem fra sylvia

MissMette sa...

Lekre bilder... og nydelig service! Mye fint du viser her.. Ønsker deg en flott dag videre, klem fra Mette

Lindas hobbyhjørne sa...

Så koslig gjort av din vinnende :)
Kjenner ikke noe til det servise, men det er jo ordentlig fint.
Ha en god dag.

Datt sa...

Så lekkert servise altså, morsomt å komme over! Fikenmarmelade har jeg aldri prøvd, hørtes fancy ut! ;)

Vit som snö sa...

Mysigt med afternoontea:) Det var väl gulligt av henne att hitta den skylten till dej:) Nu måste du nästan prova receptet också;)
Vackert porslin, men jag vet inget om om det... Du hittar nog om du googlar runt lite:)
Ha en mysig kväll!
Och DU är också värdefull:)))
Kram Cilla

Unknown sa...

Så nydelig servise!!
Åhh nå fikk jeg en julegave idè!! Pappa er nemlig veldig glad i fiken og han er bestemt på at han ikke skal ha noen gaver i år. Men et glass med marmelade hadde jo vært kost å gitt ;)

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem Ellen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan
Vilken vacker thé-servis, jag känner inte igen den. Engelskt porslin brukar vara jättefint. Och rostat bröd med ost och fikonmarmelad, så jättegott det ser ut.
Ha en fin decembervecka
Varm kram
AnnaMaria

Anonym sa...

Å så koselig servise. Tror vi hadde noe liknende da jeg var liten. Ellers så har jeg akkurat kjøpt fikenmarmelade fra butikken jeg har en ekstrajobb i (Lunehjem.no). Har bare smakt det i Frankrike og et glass jeg hadde med hjem derfra. Det er supergodt til ost. Smaker også godt sammen med chevre og andre franske oster. Tror vi kjøpte det til Foie Gras - og det var en spesiell blanding, absolutt godt.
Ha en koselig uke.
Klem, Mette

Anonym sa...

Vakkert servise! Jeg simpelthen elsker disse engelske, gammeldagse, country style servisene. Mulig det er fordi jeg bodde i "the Potteries" i 4 år? De gir meg hvertfall en varm, god og hjemmekjær følelse :)

Serviset ditt er nok ikke så veldig gammelt siden det står, detergent and dishwasher proof på baksiden, men det er nok fra før 1991, da jeg forsto det som om de sluttet å produsere på det tidspunktet.

Uansett alder, er det jo fortsatt et vakkert servise du kan glede deg over. Fortsett å kose deg med "High-Tea".

SiriH

Inspiratene sa...

Flott servise, og veldig bra julegavetips! HC :o)

Mitt hvite hus sa...

Nydelig service ML:.. likte fargen...

og så deilig med fiken marmelade da...

ønsker deg en fin kveld..

klememr 0))

Ruths datter sa...

Å for et servise. Kunne tenkt meg litt av det syltetøyet. Sikkert deilig.
Klem

Thelma Louise sa...

fikenmarmelade....tenker jeg på bestemorfrokost.:-) men kanskje ikke så lenge til vi er der...-) tjhii

Kos deg..

Keiserens nye trær sa...

Fikenmarmeladen er nydelig og veldig enkel å lage, om enn noe klissete..
http://keiserensnye.blogspot.com/2010/12/ostens-bedre-halvdel.html

Serviset er nydelig, vi samler på lignende ting i brunt. Tipper det er fra 70-tallet, da ble det importert store mengder av slike serviser.

Lykke til med marmeladekoking!
Dekoratøren

Anita Serine's livstil. sa...

Hei
Koselig frokost og bilder.
Har aldri spist fiken marmelade, må kanskje prøve det.
ønsker deg en fin førjulstid.

anita

Crinoline sa...

Nydelig servise.Blåskimmerost og tynne skiver av fiken er også veldig godt.Tror aldri jeg har smakt fikenmarmelade.Ønsker deg en god jul og et godt nytt år.Klem

Elisabeth sa...

Hei ;)
For en nydelig blogg du har, så morsomt å oppdage deg - takket være din hyggelige kommentar på siden min. Har mye til felles med deg ser jeg, bl.a. Frankrike, (men ikke det å være i rute til jul) så jeg legger meg til som følger tvert ;). Ønsker deg en god og fredfull julehøytid.
Hilsen Elisabeth i Haugstuen