torsdag 23. desember 2010

Et talende stilleben som sier litt om hva julen betyr for meg;o)



Da nærmer det seg den store dagen vi alle har ventet på. Mine tanker går til de der ute som gruer seg til akkurat denne dagen. Det være seg ensomhet, sorg, sykdom eller av en annen grunn. Her har jeg lagd et enkelt stilleben i loftstuen som et symbol på hva julen betyr for meg;



Først og fremst betyr korset alt for meg. Det formidler - Ubetinget KJÆRLIGHET!



Håpet som gir håp. Håpet om en god fremtid.



Julen er en tid til ettertanke, omsorg og glede.



Må du også kjenne på noe av dette i denne julehøytiden vi går inn i.


(Her er årets julekort av våre skjønne døtre. Synd sønnen på 20 år ikke er like så ivrig med å bli tatt bilde av. Men full forståelse fra mor Mathias)

For oss blir denne julen ekstra spennende, først kommer "beste" (moren min altså;o), og søster min noen dager, og når de drar, får vi besøk fra Frankrike en hel uke. Nyttårshelgen pakker vi kofferten og reiser til "fjells" til gode venner. Med andre ord..en spennende høytid i møte;o)

God Jul og et spennende Nytt år ønskes dere alle.

A tous ceux de la France qui suivent mon blog: Un très joyeux noel et unetrès bonne annèe 2011!


Julehilsen fra MALIVA

38 kommentarer:

Anonym sa...

Good jul til dere alle!!:) Hilse mor og søster!:) Klemmer fra June og Joakim. Harley hilser også;)

tante fiolett sa...

Så vakkert stilleben og vakre ord..♥
Ønsker deg og dine en riktig flott julehøytid:)
Juleklemmeer fra Jeanette

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Vakkert det hele...

GOD JUL til deg og nyt dagenen med dine kjære.

KLEM fra Hanna

(eddas) sa...

Vakkert stillben og vakre ord May Liss..tid for ettertanke...
Ja..disse sønnene tar over bestemmelser mer og mer:)
Høres ut som dere får en riktig koselig jul...her blir det og få julebesøk og gå bort i julebesøk:)Og så kommer mamma tidlig morgen 4 juledag og blir en uke..hvis alt går eter planene:)
Stor juleklem til deg min venn....

Katta sa...

Vilket vackert fridfullt och hoppfullt stilleben. Så är ju julen tänkt och som vackrast. Tack så mycket för din fina kommentar inne hos mej och tack för att du finns därute som en fin vän. Önskar dej en riktigt skön jul med dina kära och trevligt med Frankrikebesök och en trevlig tur till fjällen. Största julekramen från Katta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är jättevackert Maliva, du förmedlar precis den känslan du skriver om med bilderna. Det var ett fint kors, och lilla Bambi är ju så söt. Önskar dig en riktigt GOD JUL.
Kram till dig goa bloggvän
AnnaMaria

Anonym sa...

Kjære Maliva!
Jge ønsker deg og dine en strålende jul og et godt nytt år med mange spennende prosjekter.
Nisseklem fra meg!

manon 21 sa...

Merci.

Joyeux noël de France.

Manon

Klaffen sa...

Nahhhhhhh så skjønt!

Dette er symbolikk vi alle kan stå for:)

God jul til deg & dine... kos dere med familie & venner. Øs ut av deg kjærlighet og nyt!

klem fra Monalisa

Landcharm sa...

Et nydelig stillben, med mye betydning. Ja, det er nødvendig med litt ettertanke midt oppi alt annet. Ønsker deg en riktig god jul, og en god tur for å ta imot det nye året!

My home is my Castle sa...

VAKKERT !!!!

Vil få ønske deg og dine en riktig God Jul og ett Godt Nytt År.
Setter så utrolig stor pris på vårt bloggvennskap :)

Juleklem fra Kari

Emmas Verden sa...

..så vakre ord Maliva..jeg tar dem med meg inn i jula :)
..takk for gode hilsener og at du er min bloggevenn :)
ønsker deg og dine ei riktig god jul og et flott nytt år!!
juleklem til deg fra meg..
Anne♥

h.espe sa...

Hei vennen!
Tusen takk for koselig julehilsen på bloggen min! Takk også for et flott bloggår samman - det er alltide en stor glede å titte innom deg, og alltid like koselig når vi treffes. Håper det nye året bringer med seg myyyye hyggelige stunder både live og på bloggen!!!


Ja, nå er jeg altså vel hjemme hos mamma og pappa, og gleder meg til en lang og god juleferie her! Ute er det julestemning, med snø i trærne, og passe med kuldegrader :o)

Jeg ønsker deg en riktig god jul, nyt dagene sammen med dine!

Juleklem fra Hildegunn

Anonym sa...

Kjære Maliva og Bono med familie.
God , god jul, i år var vi ikke helt i rute med julekortene, men neste år vil jeg gjerne sende til dere alle :-)
Ønsker dere alt godt!

Nydelige bilder og vakre og sanne ord om korset, symbolet på vår redningsmann og frelser!

God jul fra AK i Kristiansand

Alfa sa...

Vakre ogr og flott pynt.
Ønsker deg og dine en riktig god jul.
Juleklem fra store og små;)

Alfa sa...

Vakre ogr og flott pynt.
Ønsker deg og dine en riktig god jul.
Juleklem fra store og små;)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Vakkert innlegg... Eg tenker meir og meir på dei som ikkje har det so godt i jula-ingen god følelse....

Håpe du og dine får ei god jul♥

Juleklem M♥

Jannicke sa...

..nydelig innlegg - både ord og bilder :o)

God Jul kjære du!

Klem J.

Mitt hvite hus sa...

Vakkert kjære deg..

jeg syns det er viktig med litt ettertanke for de som ikke har det så bra..og for de som ikke er med oss. mer..

Et nydelig innlegg..og et vakkert stilleben..

Ønsker deg og dine en fin og fredfull julhelg 0))

klemmer til deg min venn..

Magdalena sa...

så nydelig du skriver... er så enong med deg.. korste bærer så mye, vakkert var det også...
og ord til ettertanek, viktig ...

nyddelig stileben..

ønsker deg og dine (flott bilde) en fredfull jul..

og alle gode ønsker for det nye året,-så blogges vi.. klem,magny

MissMette sa...

Hei May-liss
Så vakkert innlegg…. ♥ og fine ord og bilder. Høres ut som en herlig jul du har fremfor deg… Kos deg masse, stor klem fra Mette

Monique sa...

GOD JUL!!!!
Monica

Crinoline sa...

Hei,Mai-Liss.Takk for hyggelig hilsen.Vakkert innlegg,både i bilder og ord.Ønsker deg og dine en god jul.Klem

Huset på toppen sa...

Svinger en rask tur innom for å ønske deg en riktig god jul! Håper du får kost deg masse med familen din, nyyyt juledagene:))Nydelig ord, sååå flott skrevet, M:) !

Juleklemmer fra Linda

Anonym sa...

DU kan formidle budskapet på en helt spesiell måte

Ønsker deg ei herlig jul
Mange klemmer fra meg

Som mine dager er sa...

Nyyyydelige bilder og jeg kjenner julestemningen kryper enda sterkere inn under huden.

En riktig god jul ønskes deg og dine, kjære bloggvenn. Måtte den bli rolig og deilig.

Klem fra Marit

Hannes favoritter sa...

Riktig god jul til deg og dine!

Klem fra Hanne

Fossestua sa...

Nydelige ord og bilder :)
Ønsker deg og dine ei riktig god jul, og et godt nytt år!
Klem fra Lise

Veronica's hus sa...

Høres ut som om du får en fin jul. Alltid gøy med besøk:)

God jul og tusen takk for deilig inspirason i å ret som har gått.

Klem klem

Ann sa...

Viktige ord til ettertanke og aldeles nydelige julestemningsbilder! :) Jeg er ikke så flink til å gi lyd fra meg når jeg er innom, men jeg ville bare si takk for i år, og så ønsker jeg deg og dine en riktig fin jul og et godt nytt år! ♥ Stor juleklem, Annღ, Interiørbloggen Glassveranda.

Villa von Krogh sa...

Ha en nydelig dag med din nydelige familie!

Klem fra meg.

liven sa...

Ønsker deg en riktig god jul Maliva!
Klem!!

Anette Willemine sa...

Gledelig jul, kjære deg.♥
Takk for alt du deler så raust på den vakre bloggen din. Du er en stor inspirator!
Nyt julehøytiden med dine!nmenon

Varm juleklem fra,
Anette Willemine

ANETTESHUS.COM sa...

Så vakre bilder, May-Liss! Ha en fortsatt god jul! Kos deg med nære og kjære:)

STØRSTE klemmen
Anette:)

Monica sa...

Hej !!
Hoppas du fick en riktigt fin jul !!
Här hann jag inte alls med några hälsningar till bloggvänner, det sa bara swooosch och så var släkten här och det var bara och ställa sig och laga mat !!
Önskar dig fina mellandagar och en hääääärlig nyårsafton !!
kram,
Monica

♥ Netta ♥ sa...

Sånt et utrolig koselig stilleben, jeg kjenner roen når jeg ser på bildene. Hos oss har det vært en litt spesiell jul siden min mann mistet sin bror i oktober så denne julen har absolutt vært til ettertanke hos oss. Men, vi har hatt en koselig jul med mye sosialt - og mer skal det bli :-)

Så koselig med besøk fra Frankrike da, jeg vil jo si de får se norsk jul fra sin flotteste side med hvitt landskap og fint (men kanskje litt kaldt) vær.

Ønsker deg en fortsatt fin romjul!

Klem
Netta

Martilie sa...

Vakkert innlegg, både bilder og ord!

Ønsker dere en nydelig romjul og flotte dager til fjells. Kos deg masse masse..

Juleklem fra Tove

Anonym sa...

å så koz..:) tenk et helt år er gått, og nå er vi på vei inn i ett nytt år..:) et veldig spennende år for oss der masse nytt skjer, både med skole, jobb og gifting 21 mai..:) Blir spennende å se hva året bringeross, og gleder meg til å følge dere og inn i dette nye året..:)
kose dere masse masse med fransk besøk..:) gla i dere...

klem Camilla