tirsdag 3. november 2009

Bare sånn helt på en alminnerlig hverdag....


Mens det regner og er skikkelig guffent vær ute, er det godt å kose seg inne, selvom det bare er tirsdag. Kveldsmenyen består av godt franskt landbrød, og vellagret fransk ost fra Birkelundens lille franske ostebutikk på Løkka.
Ekstra godt er det med litt fikenmarmelade på brien, og en stor kopp god te....ja da sier jeg bare, nærmere Frankrike kan jeg vel ikke akkurat komme nå:o)
Som dere ser er denne striesekken med meg overalt. Planene er at jeg skal fore den med linstoff, slik at jeg kan bruke den til brødpose...praktisk og dekorativt innslag på kjøkkenbenken.
Hva gjør dere når dere skal kose dere i denne mørke november måneden?
Bon apetite!

32 kommentarer:

h.espe sa...

Holder du døren åpen - jeg kommmmmer..... !!!! Mmmmm for noen fristende bilder, kan nesten kjenne duften av nybakt brød og oster gjennom pc'en her....

Ha en herlig kveld - koooos deg!!!!

Klemmer fra Hildegunn

Marianne sa...

Luksus!! =) Det så deilig ut!! Og så fin "brødpose" Kos deg med din franske kveld! Bon apetite ja :) M

beate sa...

så lurt! viktig å ta vare på hverdagene!

kos deg
klem Beate

Anonym sa...

Hmmm det så virkelig fristende ut her i malingslukten. Får ta ut brien og varme noen rundstykker til Greys. Ha en fin høstkveld.
Hilsen Britt Eva

atinybitofheaven sa...

mmm det så deilig ut rett og slett :-)

Nyt måltidet :-)

(eddas) sa...

Ja...det der så ikke vondt ut:)deilig snadder mat en kan spise leeenge:)
Da får jeg bare si Bon Apetit...
klemmer edda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Brie och fikonmarmelad, det är gott det. Det brödet ser jättegott ut också. Här blir det mys med thé och skorpor ikväll. Regnar just nu.
Ha det gott
Goa kramen till dig
AnnaMaria

Nooria sa...

Åh, det så digg ut!

Nå skulle jeg ønske at jeg også hadde noe sånt godt i stedet for at jeg skal ut i regnet å gå.

Men kos deg du! :-)

Magdalena sa...

MMMmmmm... dette var herlig...
vi sitter med kakao og klementiner...
klem-klem-

MissMette sa...

Å dette så fristende ut, særlig brødet... nam nam
og den striesekken var bare kjempe stilig. Flotte bilder du har tatt
Ønsker deg en riktig fin kveld.
Klem, Mette

Jannicke sa...

Åh, nå fristet du meg! Det brødet så vidunderlig ut!
Ønsker deg en flott kveld :o)
Klem J.

Kristins Hus sa...

Noe det samme. Kjeks, ost, pesto, gode tomater, skinke og et godt glass rødvin :-) Da har vi hverdagskosen ;-)
Åh, som du fristet meg!!
Kos dere
Krisitn

Tonje sa...

Åh, det brødet såg fantastisk godt ut! Her blir det brownies og Grey`s ;o)
Ha ein kosleig kveld!
Helsing Tonje

Anne sa...

Så koseleg innlegg! Fine bilete:)
Klem Anne:)

Villa von Krogh sa...

Hei på deg. Nok engang blir jeg fysen på noe godt. Synes ofte det er bedre med litt tapas enn godis. Det spiser jeg nesten aldri.
Det går i oliven,spekemat,parmesan og det en måtte finne i kjøleskapet. Det er nam!

Den brødposen blir knallfin M. Gleder meg til å se den ferdig.
Ha en super kveld og uke. Klem A

Datt sa...

Ah, nå ble jeg sulten! :D

Vit som snö sa...

Den brödpåsen blir hur fin som helst! Vilket härligt mystips, gott alltihop. Kanske ett glas rött till... om det är ledig dag efteråt förstås;-) Annars blir det bra med te:-)
Kram Cilla

Anonym sa...

Ja takk, ser deilig ut!

KLem Kristine

Mitt hvite hus sa...

dette kan jeg like vennen..ganske sulten nå..kan jeg komme innomO=)

helt nydeli9ge bilder...og ost og go9dt brød...mmm---
akkurat nå er jeg kommet hjem fra jobb...beina på bordet og lap toppen på fanget...koser meg veldig jeg...
Klem Kerstin

Dans på roser... sa...

Fristende.....

Hva jeg koser meg med?

Jeg gjør litt ala deg, men dropper brødet og det søte, bruker valnøtter, avocado og oliven som tilbehør, og te.
Finns nesten ikke karbohydrater i den kosten, så det er ikke "farlig". =) Det kan man like!

Nå skal jeg synke ned i sofaen og se La vie en rose, Edith Piaf...
og med en kopp te blir nok det saker. =)

Klemmer

M sa...

Jeg TRODDE at jeg koste meg med te og frukt på kveldstid, men da har jeg altså tatt feil...for dette var jo myyyyyyyyyye mer kosete!!
Jeg rekker til og med polet i morgen før jobb, og har på følelsen av at jeg kan lokke bestevennen min med på noe sånt......high carbo må vel være greitt så lenge det er vin til (et glass vin er sunt? Ti er sunnere?)
Klem,M

Anonym sa...

mmmm..det så godt ut..:) god kvelds..:) likte posen din og..:)

klem camilla..:)

Landcharm sa...

Ja, dette var en nydelig anvendelse av en mørk novemberkveld. Da er det viktig å kose seg, og finne på hyggelige ting inne.

Marianne sa...

Når vi skal kose oss gjør vi akkurat det samme som dere :) Herlig! Kan ikke bli bedre.
Skjønne bilder som oser Frankrike.

I dag besøkte jeg Zanz igjen. Alltid så hyggelig å handle der.

Hvordan går det med juleutstillingen i butikken. Må jo snart besøke deg der!

MaiaKLEMMER

Heidi-anitha sa...

Snakk om fransk bærte:0)Hærlig Mayliss! Hvordan er det med dere? tenker på deg som mamma - uff, syns det var så ille med datteren din.. Er hun bedre?


Uansett - kos deg på ditt lille vakre spiskammer:0) Og ta e skive for meg og:0)

Store klemmer

Som mine dager er sa...

Jeg er "fankofil" jeg også, og dette så vedlig fristende ut. Du mangler bare rødvinen ;-) Har fikenmarmelade på brie jeg også, og det er en fantastisk smaksombinasjon.

Morsom striesekk som du har fornuftige planer med.

Ha en finfin dag.

Marit

Sanna sa...

Tack för din snälla kommentar på min blogg!Mmm det ser jätte gott ut!Vilken fin blogg du har.
Ha en fin dag!
Kram Sanna

Thelma Louise sa...

Nam...nå fikk jeg vann i munn.:-) Så godt ut...fine bilder.:-)
Koser meg en del med te...karamellte når jeg er fysen på noe søtt.:-)

Fire Hjerter sa...

Ble nesten litt sulten nå. Jommen fint man kan få tak i slike varer i Norge. Fikenmarmelade har jeg til gode å prøve så det blir nå satt på lista.
HA en fin dag.

Lindas hus sa...

Dette så veldig godt ut! Det er ikke akkurat slikt det ser ut på hverdagen vår;) Men vi koser oss med eple i båter med kanel på og oppskåret appelsin og druer! Og noen ganger koser vi oss med brie og kjeks som datteren min og jeg er så glad i! Ha en deilig dag. Linda

Hanna sa...

så mycket gott.
Ha en bra onsdag.
Kram
Hanna

Gro sa...

Så deilig dette så ut, da snuppa! Vi kan si fredag i 11-tiden, da? Sender adressen på mail, jeg - kjører du på GPS? Gleder meg, jeg og! Blir koselig å skravle litt igjen...! Klem fra Gro!