fredag 6. november 2009

Årets juleduft!

Dere trodde kanskje det var et parfyme tips jeg skulle komme med, hi-hi. Men nei da, det er dette duftlyset fra Durance...som dufter nydelig av kanel og appelsin.
Hjertefatet har jeg også fylt med bl.a. velduftene anis-stjerner....så nå lukter det faktisk advent her. Hmmm, deilig!

Litt fargerik serviett kanskje? Men skulle jo matche den fargerike foccacia`en da:o) Den fylte jeg bl.a med scampi som har ligget et døgn i chili marinade. Et vellykket måltid og ikke minst et koselig besøk jeg hadde her i går. I morgen venter nytt besøk, og oppskiften på middagen som skal bli servert...kommer i et senere innlegg.

Da ønsker jeg dere alle en riktig god helg!

42 kommentarer:

(eddas) sa...

Åhh scampi er bare en av mine favoritt retter...:)tenker dre koste dere....
ha en fin helg
klemmer

Jill sa...

Riktig god helg til deg oxo!
Scampi og foccacia, kan nesten ikke bli bedre enn det!
Deilig med litt juleduft i huset, takk for tipset!

aase sa...

Nå kan jeg bare si at gulostskiva mi ser rimelig kjedelg ut her!!! Lunsj hos deg ser meget mer spennnede ut ja!!

Ha en flott dag Maliva!!

Anonym sa...

Det duftlyset lukter så godt, og lunsjen så veldig god ut
God helg

Pysselpalatset sa...

Åh, så gott, scampi är ju så ljuvligt och går att använda till nästan allt. Ibland är det kul med färg... och jag får för mig att herrar uppskattar det ännu mer... Sukar jag vitt och stilrent.. ser inte Arne det... men dukar jag med färg... säger han alltid vad fint du gjort.... Hoppas du och de dina får en kljuvlig helg... med doftande ljus..kanske ett glas vin och mycket kos... kram Jeanette

Torunn sa...

Hihi....i dag ble det kornblanding til frokost .-). Kompensasjon for alle kakestykkene jeg trykket i meg i går ;-)
Deilig foccacia du har laget da! Hyggelig med besøk. Savner egentlig å ha noen formiddager fri hvor jeg kan invitere til lunch. Det var før det.....

Ha en superdeilig fredag .-)

Klem

Dans på roser... sa...

Så koselig innlegg! =)

God helg og kos deg med besøket ditt. =)

Klemmer

Mitt hvite hus sa...

Mmm Scampi er min faviortt..sammen med foccaia må det blir bra..


Kos deg med diott neste besøk også ...
Riktig god helg til deg..
Klem Kerstin

Jannicke sa...

..det duftlyset hørtes fristende ut :o)
Og maten du viser : Mmmm, så herlig!
God fredag til deg.
Klem J.

liven sa...

Disse duftlysene er så herlige...tenker det lukter godt med denne blandingen!!
Foccaciabrød er knallgodt!!
Kos deg med besøket og ha en fin helg:o)

Maria Therese sa...

oi den maten såg yummi ut!
Og det lyset tror jeg at jeg må se meg om etter (selv om jeg allerede har kjøpt lys med pepperkake lukt)

Synnøve sa...

Focaciabrød er kjempegodt. og en kan servere det til så mye forskjellig mat. Det liker jeg.
Lyset fra Durance skal jeg kjøpe meg.

Ønsker deg ei fin helg:))

Villa von Krogh sa...

Den MÅ jeg kjøpe! Jeg elsker den duften. Duften av jul. :)
Ja jeg fant riktig hvitløk. De har den på Ultra også faktisk.
Jeg hadde oppi litt soyasaus også jeg da. Da ble den litt mer salt. Bruker jo det i nesten alt jeg... :)

Dere koste dere nok masse. Nå ble jeg sulten du. Kjøleskapet kaller!

Ha en flott helg og kos deg med god mat og besøk.

Klem fra lille meg.

Hilde Heimdal sa...

Lager du fremdeles de oppslagstavlene?? hvor mye tar du for de???

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du bjuder på så mycket gott jämt, vara gäst hos dig skulle vara en dröm. Det ljuset ska jag titta efter, vi har en butik som säljer deras saker.
Ha en härlig helg
Goa kramen till dig vännen
AnnaMaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka livsnjutande och vackra inlägg du har gjort!!! Och du, vet du, jag har också köpt det ljuset nyligen, så nu doftar det lika gott hos mej som hos dig: ) visst ä den god, en ljuvlig doft till advent! Tom min svärfar gillade den! Han har förlorat synen så då blir andra sinnen extra viktiga...vackert dekorerat på fatet också och vilken fin grårutig duk i inlägget under, den skulle passat i mitt grå kök! Så vackert bröd och ost, mmm jag älskar sånt, och rödvin och helgen är räddad!! Mari.

Unknown sa...

Heisann. Det lyset har jeg kjent lukten av, og det lukter virkelig jul!! Det står også på listen min, så jeg får håpe at det ikke er utsolgt:)

Maten du serverte i går så bare nydelig ut!!
Koselig bord du har dekket også:)

Ha en riktig god helg!

Klem Linda

Anette Willemine sa...

Å, elsker scampi og foccacia!
Det ser ut til som en hyggelig stund hos deg. God mat og pent dekket bord er så enkelt å få til og så kos i hverdagen.
Ønsker deg en deilig helg!
Klem fra Anette Willemine

lovefriidrott sa...

Scampi mmmmmm vad gott:)

Jag älskar doftljus, jag har en i min butik m juldoft oj oj så gott den doftar.

Ha en skön helg Vännen stor Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

beate sa...

åå, den foccacia´n så skikkelig digg ut... så lurt å lage sandwich på den måten...

ønsker deg en god helg
klem Beate

Ocean showroom sa...

Det såg gott ut! Tack för tips om doftljus det ska jag kolla upp. Ha en fin fredag! kram alexandra

Anonym sa...

Så fint du har pyntet med lys og kongler og greier, nesten så jeg føler duften...

Klem Kristine

Huset på toppen sa...

Flotte innbydende bilder, nammmm deilig foccacia og scampi:)Himmelsk godt!!
Ønsker deg en fin helg!
Klem Linda

Thelma Louise sa...

Så koselig lysfat, syntes nesten jeg kjenner duften gjennom pc'n.:-)

Ruths datter sa...

Så ndelig det focasiabrødet ser ut.mmm Koselig med besøk.
God fredag

Stina sa...

Så mysigt det ser ut.:-) Kram Stina

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Dette ser virkelig deilig ut...mmmm!
Er innom for å ønske deg en deilig helg. Klem fra Hanna

Datt sa...

Ah, det hørtes ut som den perfekte advents-dufte-kombinasjon ja! Jatakk! :D

Kreoline sa...

Hei, kan nesten kjenne lukten helt hit, elsker kanel. Ha en fin helg, klem fra Mona.

Guttemamma sa...

Det har jeg kjøpt og!! Og klart å spare det...foreløpig da!!

MiaNostalgia sa...

Åh- den focacciaen så utrolig godt ut. Ble skikkelig sulten nå :-) Og Durance lys er alltid deilig.
Ønsker deg en fin helg - og takk for kommentar på bloggen min :-)

Min Still By Maia sa...

Jeg elsker Durance lysene. Har ikke testet denne duften. Takk for tipset! Mmm, Foccacia`en så nyyyydelig ut.

Skjønne tekstiler i forrige innlegg.

God helg til deg og dine fra Maia

Monica sa...

Hej !!!!!
Vad fint !!!!.............Härligt med doftljus, nu på hösten......och detta var ju hur fint som helst.......fint litet stilleben, du fixat där......!!!
Kul med besök........
Ha en trevlig helg.....
Kram,
Monica

Brit Strikkenerd sa...

Sikle sikle etter den foccacia på bildet.Såg bare vannvittig godt ut.
Jeg skal også fylle mitt hus med juledufter i dag og faktisk starte med innpakning av julegaver og adnvendskalendere. Har bestemt meg for å være ute i god tid i år.

h.espe sa...

Hei på deg!
Sååå flott header du har laget deg. Mosehjertene har jo blitt litt av "Malivas kvalitetsstempel", så det passet jo helt perfekt!!!!

Mmmmmm, herlig mat du hadde orndet i stand til venninnebesøket, og juleduftlyset hørtes ut til å ose av jul.

Ha en herlig helg May-Liss - kos deg over evne, akkurat slik jeg vet du kan.. .;o) Det skal jeg!!

Stor klem fra Hildegunn

Missfryd sa...

Hei kjære deg!
Tusen takk for lunsj forleden. SÅ koselig både å få se huset ditt og endelig få prate litt igjen! Takk for alle tips. Liker den nye headeren din:-) Fortsatt god helg.
Klem Ingrid

Katta sa...

Tack för din gulliga kommentar! Och tack för tipset, ska absolut kolla in och lyssna på honom :) Vilket jättefint mosshjärta du har i din header nu.De doftljusen från durance har jag med alltid hemma min favorit är figue-pamplemousse på hösten eller vid jul annars gillar jag lavendel och citron-confit.Ha en bra helg, kram Katta

pensjonat frua sa...

Det så deiligt ut mmmmm. Og lyset hørtes og bra ut :-) Go helg !

manon 21 sa...

j'aime beaucoup les produits Durance.

merci de ta visite et je suis flattée d'être dans tes favoris.
bon dimanche

manon

Loccitane sa...

Så lekkert du har gjort det med det hjertet og nøttene. Passet perfekt med lys også. flink du er. Idag har jeg laget juule og advents utstillinger til den store gullmedalje. Er helt tom nå.
Har jobbet masse denne uken og fremover blir det også masse, MEN, jeg har fri på mandag, kanskje vi rekker en lunsj den dagen?

Jeg skal til byen en liten tur, kan komme til deg i halv to to tiden evt?


Ønsker deg og dine en knall fin laurdagskvæll og en harmonisk søndag.
Vær glad i hverandre!

Lineklæm
PS: vet du om dere har clv gardiner, vi fikk inn ett sett igår, og jeg trenger ett sett til( to lengder i natur) Kunne du evt ha holdt av til meg?

Margrethes hus og hage sa...

Det lyset dufter herlig. Stå med det i hånden i dag og hadde lyst til å kjøpe det... Men fornuften seiret enn så lenge :)

Det ser så godt ut med maten du serverer! nam nam :)

God helg videre! Hilsen Margrethe

Guttemamma sa...

KJøre søte snille deg!! Har lest hilsen din gang på gang...varmer sånn og virker helt uvirkelig at JEG er til inspirasjon...snufs,stolt og rørt på samme tid!!!
Sprakk med julelyset i dag...he he,lukter herlig. Tenkte at jeg kan jo bare kjøpe et nytt...
nattaklem