tirsdag 24. november 2009

Bambi på plass blandt olivengreinene.


Da har jeg endelig fått klipt ned oliventreet som har stått ute frem til nå, og tatt det inn for vinteren.....Viktig at det skal stå kjølig, derfor har jeg satt det i boden denne gangen. Lagde også noen kranser av greiene, og her har jeg pyntet den ene med bambi som jeg fant på loppis i fjor.
Bambi og naturens godsaker, som kongler, mose, kvister i alle slag o.l..blir nok å se i mange hjem denne julen tror jeg. Det blir det også her, men det blir også litt rødt og en del zink, ihvertfall på kjøkkenet:o)
Hvor ble det egentlig av nissen? Her blir det nok engler fremfor nisser, men det dukker nok opp en liten nissefamilie her også...Bilder kommer:o)

21 kommentarer:

Ragnhild S sa...

Kjempekoselig! Mange av de gamle "krushundene" i den stilen (50-tallet?) er faktisk ganske verdifulle! Mer enn vi tror!
Så flik du er som har begynt å forberede til jul! I år har jeg kjøpt adventslys og begynt å tenke på kallenderen til ungene: that´s it!
Ha en god tirsdag, kjære du:)
God klem

Jannicke sa...

Hos meg har aldri nissen vært særlig fremtredende :(...
Vet ikke helt hvorfor, han er jo en sjarmerende kar! hihi..
men engler derimot!! Engler og stjerner er jul her hos oss!
Flott bambikrans :o)

God tirsdag til deg. J.

Anonym sa...

synes Bambi er koselig jeg.. og bedre enn de "elgene" som danskene bruker.. egentlig skal det forestille reinsdyr men de ligner altså mer på elg:)

nissen forsvant herfra for mange år siden.. sikkert fordi ingen giddet å lage grør mer:)

Ha en fin dag

Torunn sa...

øøøøh...må jeg også klippe ned oliventreet mitt?? Har satt det på soverommet jeg, for der er det jo kaldt nå..
Bambi er nusselig ja :-) Det kommer nok noen nisser her også, men de får vente til jul. I adventstiden er det mye hjerter her hos meg. Englene får også vente til jul :-)

Klem

(eddas) sa...

Ja..Bambi er søt....nei jeg tror nissen har permisjon:)
ha en fin dag
klemmer

Mitt hvite hus sa...

Så skjønn Bambi var... for en fin plass den har fått i en herlig olivenkrans... *
Mine oliventrær er nok for små til å klippes...


ha en herlig dag vennen....

klemmer Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken söt Bambi du hittade, blev jättefint i din nya krans. Här har vi en tomte, sen är det som du skriver mest änglar.
Ha en fin dag vännen
Kramar
AnnaMaria

Christine C sa...

Så søt bambien ble som pynt i kransen din...det blir nok en bambi eller to til jul her også, men nissene skal også få plass ellers får jeg nok høre det fra samboer og datter hehe. Ha en fortsatt fin novemberdag :)

Nina i Paradiset sa...

Måtte bare innom og hilse på bambi!
Ikke i særlig julestemning her enda, men må vel prøve å få gjort noe med det snart....
Kjempeflott krans du har laget!
:)
Ha en flott dag!

Klem fra Nina

huset på øya sa...

Flott Bambikrans.
Med små barn i huset kommer det både en og to nissefigurer frem her snart... Kan jo ikke glemme å inviterer nissefar i julen? klem Vibeke :)

Villa von Krogh sa...

Det ble en fin krans. Du er veldig flink til å lage slikt du.

Jeg har kjøpt, faktisk, mose. :) For jeg har ikke hatt tid til å gå ut i skogen... Koselig å pynte med naturens vakre ting.
Og det er du en kløpper på! Inpirerende. Takket være deg er det koselig pyntet med mose i heimen. :)

Ønsker deg en fin dag M! Stå på!
Klem A

Maria Therese sa...

så søt bambi ♥

Camilla sa...

Gleder meg til å følge pyntingen din frem mot jul =)

Klem fra Camilla.

Anonym sa...

Så søt, morsomt med noe annet enn det tradisjonelle også:-)
Ha en fin dag M:-)
Klem,Hege.

Murmels mamma sa...

For en søt liten Bambi du har funnet :D

Magdalena sa...

heia vennen...
så kreativt,- bambi og oliventre..
vakkert, vakkert,- så flott at du viser oss...
ha en skjønne dag!

magny***

Jill sa...

Kjempefin krans, min oliven bare døde.. sånn stille og rolig mens jeg glemte å vanne den :-0
Jeg syns det er så koselig med Bambi, litt nostalgisk 70-tall :-)
Ha en fin dag!

Elin | Draumesidene sa...

Love your Bambi :) Men eg blir så deppa av filmen... Fint å bruke eigne olivengreiner! Eg har laga lerkekrans; og det var faktisk fort gjort? Forresten, eg var på gravplassen i går med nytt mosehjerte til pappa si grav, og dei som eg allereie hadde lagt ned, var like fine. Våte, men vakrare i fargen, og ikkje så lette at dei forsvinn i vinden! Veldig flott oppfinnelse det der! Eg laga eigne kors av ytterste strengen på nettingen, og surra rundt fine sløyfer. (gløymde å ta bilde) Og det beste er å kunne leggje ned noko ein har laga sjølv, til nokon som ein var, og er så glad i...

Ha ein flott dag!

Klem frå Elin :)

liven sa...

Så fine kranser Maliva!!
Oliventrær er så fint og vil prøve å finne slikt til våren!!
Er dårlig med kjølige boder hos meg....så spørs om mine pelargonium overlever der de står!!
koselige bambien :o)

Ha en fortsatt fin uke :o)

Margrethes hus og hage sa...

Så skjønn bambi :) Og vakker olivenkrans.

Ønsker deg en fin onsdag. Hilsen Margrethe

M sa...

Er ut med nisser for min del, de får ta ut permisjon m lønn i år, hih..har heldigvis ikke så mange...her blir det sølv, krem, hvitt og litt bling..kombinert med naturelementer.
Det kan jo være tøfft?
Hvordan går det med deg da, er det veldig travelt på jobb?
Klem,M