onsdag 18. april 2012

Min lille urtehage under palmetreet;o)

Da er urtene mine kommet på plass. Det ble en annen variant av urtehage denne gangen, stigen gjør susen. Enkelt og greit, og i tillegg slipper jeg å luke;o)

Sommerfugllavendelen står egentlig på en annen plass, men fikk så lyst til å vise hvor fin den er.

Ellers er vi i full gang med å lære oss fransk, og jeg lover dere skal få bli med oss på skolen i Provence en dag;o)

Så når jeg først er i gang med å pugge franske gloser,  fant jeg ut at jeg like greit kan skrive navnet til urtene på fransk. Mine favoritt urter som jeg bruker mest er; basilikum, mynte, timian og gressløk.

Jeg har forelsket meg helt i dette store palmetreet....og nå skal urtene mine få vokse og gro de også;o)

16 kommentarer:

All Seasons sa...

Wow that tree, wonderful. Nice how you have do that with the herbs.
And I see the sun, I dream that I was there, wonderful place to be...

Hugs from a very cold Holland
Patricia

Anonym sa...

Åhh så flott dette var... ja den som hadde hatt ei palme utforbi..
Heldige deg. gleder meg til Nice tur i sommer om ikke annet

Den Grønne Baljen sa...

ÅÅÅ dette var flott.. for et herlig liv dere har...omgivelsene og alt...

nydelige bilder i innleggene under her..

Kos dere og nyt dagene..

klem Kerstin

Katta sa...

Vad häftigt! Tänk att få ha en egen palm i sin trädgård. Här har vi haft frost i natt så den värme du visar från medelhavet får mej att längta. Solig kram Katta

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Har lest meg opp litt her nå.Godt å se at dere er på plass,og fransk kurs så gøy.

Flott urtehage:)

Heldige som har så deilig vær,her høljer regnet ned...

Nyt dagen!!

Klem Linda:)

Anonym sa...

Hei!

Så kjempe flott dette ble også så kreativ tenkt:) likte det veldig godt!
Herlig med et palmetre i haven:)
Fortsatt lykke til med fransken også må du ha en strålende dag:)
Her snør det og er surt/kaldt!

Klem Merete

Elis lille rede sa...

Den idèen der vil jeg gjerne bruke, for jeg hater å luke! Så dekorativt og fint det ble. Sukk, du har sommer hos deg,,,,,her er det kun et par grader og overskyet. Fint inne-vær med andre ord. Kos deg med fransk-timer(verdens fineste språk!)

Klem fra Eli:)

Brocante sa...

Veldig smart - deilig med urter. Har plantet rosmarin som jeg tok fra veikanten en dag i en krukke, Ser det vokser vill timian etc også - og jeg har oppdaget et sted med viltvoksende dill!

Gabriella - La famiglia Moskvil sa...

Det var en smart og dekorativ idè!
Det er de samme urtene det går i her også, men i tillegg har jeg persille og rosmarin.
Alt gror så mye bedre, og ser så mye finere ut i varmere strøk...

Tinas bo sa...

Ååååh så underbart!!
Jag vill oxå ha en egen palm!! hihi

Ljuvliga bilder!!

Kraaaam Tina

Kari Marie Bøhmer sa...

Sukk .... C`est la vie:-)) Har fulgt med bloggen din en stund, særlig om mitt favorittland: France.Lykke til!

♥ Netta ♥ sa...

Så herlig å ha en egen liten kjøkkenhage, kan tenke meg disse urtene krydrer mang en deilig fransk rett :-)

Lykke til med fransk-kurset!

Klem
Netta

H sa...

Mye har skjedd! Flytting og greier. Trenger vel ikke å si at jeg er misunnelig? Nyt våren og varmen! Den kommer snart til Oslo også håper jeg.

Klem fra Hege.

Hege Morris sa...

Så stilig! Husk å vanne da! hihi! Varmt hos deg? Her regner det masse!
Håper det går bra på kurs! Give away hos meg siste dag i dag! klem Hege

Thelma Louise sa...

Fantastisk..:-)) og det er jo sommer hos dere..) Den lar vente på seg her..

Nå har bloggen min også blitt endret til det nye..enten jeg ville eller ikke, men syntes det var bra jeg....Og ser jo ut som du også trives med det nå ?

Ha en kos dag..))

Klem

VITTORIANA sa...

this is one of the reason I would love to live there in peace and good air...wonderful pics so very true...good day and happy school for you
Susanna