mandag 23. april 2012

En trivlig helg sammen med gode venner.

At mine franske venner påstår at jeg må ha fransk blod i årene er en ting, men det samme kan jeg si om min norske venninne Grete E.Torpen, som er et kjent navn her i Ste.Maxime området. Når vi to kommer sammen går praten i ett fra det ene temaet til det andre, mens armene våre er i stadig bevegelse...akkurat som hos franskmenn;o)

På fredag var hun og mannen på lunsjbesøk hos oss, og jeg må fortsatt klype meg i armen for helt å skjønne at nå bor vi her, og nå var de våre gjester. Tidligere er det i leiligheten deres i gamlebyen i Ste.Maxime vi bl.a har bodd da vi har feriert her nede.

Så på lørdag var vi tilbake i leiligheten deres som stadig er under fornyelse. Nytt og lekkert kjøkken var på plass, og legg merke til den lekre vasken og benken i mur/betong som er gjort av lokale, dyktige og pålitelige håndverkere. Rustikk og lekkert, ikke sant? Det nye servise er kjøpt i den kjente butikk-kjeden Maison du Monde.Skal ta dere med dit en dag også.

Så dette er en kvinne som ikke bare er dyktig på salg og utleie av villaer her nede, men også når det gjelder interiør, klær og sitronpresser;o) Xtra hyggelig var det å bli bedre kjent med mannen hennes, og han disket opp med deilig "Loup de mer" (fisk) og nydelig ost til dessert...som også er typisk for fransmenn å avslutte et måltid på.

På gulvet står det et stettfat som er fyllt med vinkorker...tror jeg så noen av "våre" oppi der også. Så rundt dette bordet fortsatte praten og spennende idèer og tanker dukket opp på løpende bånd.

Måtte også ta et bilde fra 2.etg. hvor det er åpen løsning ned til stuen. De lekre gulvflisene går igjen i alle rom.

Takk til G. og H. for en utrolig hyggelig, inspirerende og ikke minst en morsom helg....her føler jeg meg hjemme, så jeg kunne gjerne lagt meg i senga her som jeg kjenner så godt. Men så var det å klype seg i armen igjen, og vips satt jeg i bilen hjem til huset "vårt". Trykk HER så kommer dere til nettsiden til Grete. Ellers håper jeg dere alle har hatt en fin helg, og at kulda har gitt seg der opp i Nord?

7 kommentarer:

H. sa...

Så koselig kveld dere har hatt med søte venner, lekkert design på hjemmet hennes :)

Ja, du Maison du Monde, er også utenfor Roma, hurra - har faktisk bestilt via nettet sengegavel, nattbord, stol, stuebord, skrivepulten min og tv benk derfra, dessverre må jeg si litt skuffet over endel dårlig kvalitet, men utrolig fiiiiin design, så etter at min kjære fikk limt sammen skrivepulten - funker alt idag, har det i leiligheten vår i Borgen, og digger den stilen ;)

Kos deg på shopping der !

Ja, akkurat idag er det varmere her....tro om det holder?

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Herlige bilder, skikkelig fransk stil. den vasken var kjempetøff og stettefatet var bare flott :-)
Ønsker deg en flott dag :-) klem Anita

ceciliegrut sa...

Superfine bilder! Her var det mye lekkert ja.

:)

Anonym sa...

Hei!
Så flotte bilder, kjøkkenet var kjempe lekkert og særlig med den vasken:)
Høres ut som du trives godt så langt, og kan skjønne det:) gleder meg alltid til å se innlegg fra deg, du er super flink og gir masse inspirasjon:)
Tusen takk for koselig kommentar du har lagt inn til meg, setter stor pris på det:)
Ha en strålende uke:)

Klem Merete

♥ Netta ♥ sa...

Dette hørtes jo bare ut som en drøm Maliva. Du er så heldig som bor i sånne fantastiske omgivelser med så hyggelige mennesker rundt deg. Drøm det og gjør det - det er ihvertfall det dere har gjort.

Kos dere masse!

Klem
Netta

Simones Country Home sa...

Bonsoir. :o)

Ååh så lekkert det var hos dem da. Må du snart få ut noen bilder fra deres hjem også assa!!! :P

Ha en fin uke.

Klem Simone ;o)))

Casa of Mia sa...

Vackra bilder!