mandag 27. april 2009

En gave til meg selv,når "Bono"har reist til Frankrike...

Mens "Bono"har reist til Syd-Frankrike og skal sykle "Tour de Provence"(dvs.kun han og en kamerat)en uke.....Får jeg nøye meg med å nyte synet av mitt siste funn på Askeladden....Er faktisk veldig stolt her jeg sitter,fordi jeg har ønsket meg slike i mange år........

.....Har jo sett mange varianter av slike kirkelysestaker...men akkurat denne,var liksom helt"meg"!Se så vakre de rosa keramikk-rosene er.....og i tillegg er vel disse stakene et "must"i den franske landstilen?

Også var det dette med kontraster igjen da....synes det er fint jeg,og kunne blande messingen med fattigmanssølv og zink.....Eller hva synes dere?


Kjenner det napper litt i reisefoten min akkurat nå..men unner mannen min etter års trening på sykkel,denne turen....Også blir han jo også enda bedre kjent med landet...Men spørs om han rekker å få kjøpt noe av det jeg har skrevet på handlelista...Jeg må nok ikke ha for store forventninger der tror jeg.......Imens har jeg også en fin arbeidsuke foran meg,med både plass til shoppingtur m/døtrene mine,og et hotellopphold m/Kreativ Aftene jentene mot helgen....

....og tenk nå går vi inn i mai-måned dere.....hææææærlig:O)

44 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

God morgen

Så nydelig stake du har kjøpt deg.. ja jeg kjenner bare mer og mer på å blande messing sammen med det andre man har...

Så spennnende da med Tour de France.... håper det går bra med mannen din...og at får litt tid til snope til konemor som sitter hjemme O=)
ønsker deg en herlig dag
klemmer =)

frk.B sa...

Åh, så fin den var!!
Skjønner at du gjerne skulle tatt turen til Frankrike du og:)
Men du får nyte alt det du har planer om!

Ha en fin uke!

AK sa...

Hei! Staken var kjempefin, og du kan tro jeg er litt misunnelig på Frankrike-fareren! Her blir det strie uker med eksamenlesning, skulle heller vært på rivierian og gjerne ha syklet litt også! ha en fin dag! Klem AK

LIVS LYST sa...

Grattis med en liten "trøstegave" til deg selv ;O)
Den blir helt sikkert veldig fin i huset ditt sammen med alt det andre du har!

Ha en fin dag og nyt stemningen med levende lys ikveld!

Hilsen Ljo

Charlotte sa...

Godmorgen :-)
Utrolig nydelig lysestage. Hvor er den fin med de rosa blomster på.
Hilsen Charlotte i DK
www.herhosmig.blogspot.com

Efwa sa...

Vad fin staken är!
Hoppas mannen får fint väder. Jag kollade prognosen för en stund sedan och det ser ganska bra ut.
Nu är jag hemma i Sverigen igen men om drygt en vecka kör vi ner vår bil. Fullastad med saker förstås. =)
Välkommen tillbaka till min blogg.
/Efwa

Karna sa...

Nydelig stake, veldig flott!

Jeg kunne godt tenkt meg en rundtur i Provence, men da helst i bil....

Heidi-anitha sa...

Sååå nydelig Maliva!!

Du vet jeg elsker jo kirkestaker.-..og de er alltid høyst opp på ønskelista mi. Denne ahr jeg ikke sett maken til før - med lilla roser.. Kan passe perfekt hjemme hos deg,- met ditt nydelige rosa som du er så glad i..:0)

Bland det godt inn til andre staker- fattigmannsølv er nydelig til alt..og En messing stake som denne setter bare den deilige franske steminingen vi elsker.

Lykke til med "bono" i Frankrike. Jammen en sporty herre - skal si det må være tøft å skal sykle så langt..godt å ha med seg en kompis på veien:0)

Håper han kommer hjem med noen franske skatter da- he he he.. man vet jo aldri med de mannfolka - men det ser jo ut til at du finner de rette skattene selv:0)

kos deg emd den vakre staken
din:0) Deg vel unnet!

Stor klem Heidi-anitha

Unknown sa...

Hey!

Ja, jeg ser dette, at messig kommer tuslende tilbake... Godt jeg ikke har kvittet meg med messingting, de ligger på vent i skapene.. :o)

Nyt gressenkedagene og masse kos. Mai er rundt hjørnet, ja... herlig!
Awanaisday!
Klemma!

Missfryd sa...

Sprek "Bono´en" din:-) Du er nok glad for det, tenker jeg....Og uken din høres ikke så aller værst ut da:-)
Herlighet så flott den lysestaken var. Skjønner det ikke nytter å ha langt fravær fra Askeladden...
Hva skjer på onsdag?
Fra ho I

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin ljusstake, det var ovanligt med rosa rosor, i den vackra mörka färgen. Det var en bra tröst..Hoppas mannen kommer hem med något fint från Provence.
Kram till dig
AnnaMaria

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Underbar ljustake... kramisar snowwhite-sussie

Brocante sa...

Kjempestilig lysestake. Forstår godt at du ble glad for denne.

Sologbolig sa...

Den lysestaken var bare lekker, og de rosa blomstene var jo prikken over i'en. "Tour de Provence" må jo være kjempeflott, sjøl om det sikkert blir tungt i mange bakker !! Kjenner at eg får lyst til å dra til Provence bare eg hører ordet. Men på onsdag drar vi til Karlstad, det er jo ikkje så verst det heller! Ha ein fin dag.

MODERN COUNTRY sa...

ÅÅå den var nydelig Maliva!! Så flott den var i fargene. Selvfølgelig er du glad når du har ønsket deg den så lenge!!

Ja vi får rote og lete litt rundt etter Franske skatter, så vi iallefall får en følelse av å ha en bit av landet i stuen. Jeg drømmer både titt og ofte og jeg synes det er utrolig rart jeg aldri fikk tatt meg en tur da jeg bodde i Nederland. (skjønner ikke noe) Det er jo bare 5-6 t. med bil fra Nederland!!
Håper vennen din husker å ta med seg noe av ønskene dine. Min har en tendens til å glemme alt. Men sist han var nedover fikk han med seg iallefall noe. Kjempeglad :))

Ha det godt i kveld!
Klem/Aina

Camillas Romantiske hjem sa...

Kjempefin lysestake, nydelig farge på rosene! Mannen min er også på sykkelferie med en kamerat, riktignok i Spania, og jeg har kjøpt meg nye sinkpotter i dag som en liten trøst for at jeg er gressenke:-)Morsomt at vi er fler i samme båt:-)

Camilla

h.espe sa...

Hei kjære du...
Åh, dette var da en usedvanlig flott gave til deg selv... ;o) Jeg også elsker disse kirkestakene. Angrer bare så utrolig på at jeg ikke kjøpte med meg en hjem fra Groningen - kjempeflott og veldig billig i forhold til her hjemme. Nei, hjelper ikke å angre...!

Duuu så spennede med konkurransen da, jeg krysser virkelig fingrene for meg selv :-D Synes jo selv at forslaget var perfekt da ;o)

Ha en herlig kveld min venn!

Klem fra Hildegunn

Katta sa...

Vilken underbar kyrkoljusstake! Har länge önskat mej en sån de är ju så fina, och rosa rosor är ju bäst. Vilken hårding till Bono du har som cyklar tour de France, wow.Min cyklar inte ens till jobbet men det är nog bäst så för trafiksäkerhets skull :) Ha det bra, kram Katta

Vit som snö sa...

Såå vacker ljusstake! Har aldrig sett dom i den rosa förr! Jag tycker du gjorde helt rätt som köpte en sån som tröst. Man behöver lyxa till det ibland!
Kram Cilla

smultrongården sa...

Halloj!

Nu är jag inte så himla bra på norska, men visst undrade du väl om vi hyr ut vår studio??

Jag tror jag förstod att det skulle vara så... Jo, det är rätt att vi gör det. Är du intr så hör gärna av dig. Det är en helt underbar liten stad vi har studion i. Nära till precis allt man önskar!
Men kära nån, vilken duktig man du har!! Tour de Provence, inte illa.
All lycka till honom!!
Kraam Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej igen. De fina monogramen har Agneta Persson gjort. Många är maskinbroderade, hon har många fina mönster. Agneta kommer öppna webb-butik snart, då visar jag säkert mer.
Hej svejs, ha det gott
AnnaMaria

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Takk for hyggelig hilsen:) Så nyyydelig lysestake!! Lekker!!

Ha en fortsatt fin dag!

Klem Anette:)

Sologbolig sa...

Tusen takk for tipset. Noll54 skal eg prøva å finna.

M sa...

Lysestaken var veldig fin! Jeg visste ikke at messing var på vei tilbake?
Mine ting står i skapet, tenkte at jeg skulle spraylakkere....har blitt inspirert av blogger innpå her...
Ha en fiiin kveld!

Hanna sa...

Så fin ljusstake!
Hanna

Guttemamma sa...

Åååååå,den misunner du nok mnage her inne med!! Men vi unner deg den altså,helt nydelig!!

Anonym sa...

Helt nydelig!!!! jeg har samme staken i flere varianter men ikke med rosa blomst.. selvfølgelig kan du blande med zink!! det gjør jo franskmenn....

Tøff type!! skal han sykle hele løpet?? i såfall skal jeg få min venninne i Felines til å heie på ham og kameraten:o)) hun er så sur på Rasmussen(dansken som syklet for frankrike)at hun sikkert trenger noen nye idoler:o))

Kos dæ med "husmorferien" og Good luck til Bono og kompis..

klem fra mæ

idémakeriet sa...

Det är bra du, man brukar ju säga när katten är borta dansar musen, så är det precis, du ensam där hemma och det ska firas med din fina ljusstake. Kan tänka mig att du föl för den,så fint den är.
Tack snälla du för dina omtänksamma ord och gratulationer på min blogg.
Hoppas ni får en fin fin dag där i Norge.
Kram Gerda

Maliva`s verden sa...

Hei igjen...Ble så nysjerrig på kirkelysestaken min..Du selger slike?da vet du kanskje om den er av ny eller gammel dato/leverandør?Vi fikk den inn i bruktbutikken og vanskelig å vite om den er gammel eller ikke:O)
ps!Mannen min er kun på sykkeltrening i Provence..Ikke den ordentlige "tour de france"hi-hi...han er ikke så sprek..bare hobby...Go`dag til deg fra M

Monica sa...

Hej !!!!!
Den är jättefin........och ja,ett måste tror jag , när man har fransk ,lantlig stil hemma........jag gillar den med vita blommor också.....och kanske ,kanske,köper jag också en så småningom.....
Hoppas mannen får det bra....och att det går bra för honom....och att du också får en trevlig vecka.........kanske kommer det mer grejer hem från Frankrie....än du tror......
Kram,
Monica i Rom

lavendel mio sa...

Den kirkelysestaken var nydelig:)
Ser ut som messing er å på vei tilbake. Flaks at jeg har mine stuet i en kasse i kjelleren, da er det bare å ta de frem igjen :)
Ønsker deg en nydelig tirsdag,klem:)

Agnes Maria sa...

Vilken fin ljusstake ! där unnade du dig en underbar sak och det skall man göra ibland.
Hoppas du har det gott !
Din älskade man kommer säkert hem med något fint.
Klem från mig.
Åsa

Ninas Interiør sa...

Takk for hyggelig hilsen! Så utrolig fin den lyse-staken var! Likte spesielt godt de rosa rosene på den!

Ha en fin kveld! Klem

Guttemamma sa...

Plantasjen...løp og kjøp,du fortjener jo to gressenke gaver til deg selv:-)

Lenas hjem sa...

Hei.
Det var en nydelig stake du har kjøpt deg. Blir du med på en koselig utfordring? se bloggen min for mere info.
Klem

Hulda sa...

Åh, jøss, denne lysestaken var jo helt herlig! Så flott det blir å tenne hvite lys i den. :)

små og store drømmer sa...

Gratulerer med gave til deg selv :) alltid gøy med noe nytt!
CASAgent serien har jeg lyst på beige eller hvitt. Kanskje litt kjedelig, men inbiller meg at jeg ikke går så fort lei de fargene. Hm.. Alle er jo fine... Utrolig delikate farger :)
tenke tenke.. hehe!

Randi sa...

Heia..:)
Takker deg for helsinga!
Å jammen har du ein søt liten kirkestake du og,likte den eg:)Ja veit du,eg unner meg ofte ein "liten"ting eg:)finn eg noko eg likar så er det nok ganske sikkert med meg heim;))
Å den kirkestaken min kjøpte eg på nettbutikken Creme de la Creme.Ja den falt eg for,den er kjempe fin!
Ja eg tenkjer du hadde kjempe lyst til vere med på tur til Frankrike ja.Men det blir vel ein liten ting på deg når mannen kjem heim:)
Ha ein fin kveld! Klem!

lovefriidrott sa...

Men så fiiiiin:)
kunde du inte fått följa med i resväskan hi hi.
Provence åh så härligt det låter.
Ha d gott vännnen
Kram sari

MODERN COUNTRY sa...

Hei Maliva vennen!

Måtte bare stikke innom igjen for å titte i smug :)) Og det tro jeg flere enn jeg har gjort :)

Ville også ønske deg en hyggelig kveld. Jeg selv skal stoppe 30 hjerter fulle med fyll og små fyllte Lavendel poser. Gleder meg til høre fra kundene hva de synes, som vanlig!

Varm klem
Aina

timelesshome annika sa...

Vilken fin gåva till dig själv...den är jättefin.
Allt på mina lakrits bilder går att äta. Lakrits pralinen är himelskt god.Boken fick bronz i world cookbook award förra året.
Annika

Hege - BOLIGglede sa...

Takk for tips til dukkestuen! Blir nok noe kreativt på en av veggene ja..
Fin fin lysestake.. Reiser til Syd-Frankrike om en uke jeg. Bare synd jeg ikke kan ha så mange kg med hjem.. Kunne tenke meg å gått på noen bruktmarkeder der:)

LIVS LYST sa...

Jeg liker kjempe godt et snev av det franske ja! Jeg vil ikke at alt skal være hvitt. Det blir en god blanding av det nordiske lyse og litt franskt og litt mørke møbler... En god blanding ja... hihi. Man bruker jo det man har og syns er fint!

Ha en god onsdag!
Hilsen Ljo ;O)

Anonym sa...

Er litt i tvil fordi foten ser ny ut mens blader og armer har alderstegn. Om den er antik har jeg ikke kunnskap nok om til å si, men.. prisene på antike pleier å ligge fra 2- 5.000,-

De nyere stakene fra House Doctor har samme form på rosene men de har ikke den samme patina...

Du kan også følge med hos Butik Sophie, Villaverte, Fil de Fer og Franskefund (alle DK) og se om de har lignende staker.. da får du også en pekepinn på prisen :o))

Uansett er den nydelig :o))

Klem fra mæ...