søndag 19. april 2009

Da var skapet ferdig,se før og etter...

Da var vi vel hjemme igjen,etter noen fantastiske dager på Langedrag...og gjett hva jeg kjøpte inn før vi dro til fjells?Jo 3 liter matt-oljemaling og sandpapir....

...sønnen min hadde jo lovt å hjelpe meg med malingen av skapet,så ingenting var bedre å gjøre det mens mor var borte......Godt han fikk hjelp av mannen min også...

..for det var litt av en jobb,etter 3 til 4 strøk,så det fortsatt shabby ut...men det er jo akkurat det jeg ville ha....så heldigvis malte de det ikke enda en gang før jeg kom hjem...
Så eneste jobben for meg da,var å pusse litt med sandpapir og montere inn hønsenettingen i skapene....
Har ikke helt landet på hva jeg skal ha i hyllene/skapene enda....Men fikk bare lyst til å vise noen bilder imens....
Utrolig deilig opplevelse å komme hjem til et nesten ferdig resultat..og slippe å bo i et malingspann atter en gang...




Så her ser dere hvordan det var opprinnelig....Hva synes dere om resultatet?

Tilslutt må jeg takke så mye for innsatsen til gutta mine.........stolt av dere:O)

Imorgen er det tilbake til jobb.....gleder meg til å se hva som har kommet inn av gamle skatter siden sist.....Nyt søndagen,og go`uke til dere alle som titter innom.......

77 kommentarer:

Hulda sa...

Helt utrolig for en forandring det ble på skapet. Virkelig superlekkert, og i fransk landstil. Likte nettingen du har brukt enkelte steder.

Agnes Maria sa...

Men så SNYGGT skåpet blev !!!
och med hönsnät, helt fantastiskt underbart !
Vilket bra tips, tack för det !
Kramar i massor min vän.
Åsa

Silje Mari sa...

Nydelig nydelig nydelig skap!!! Virkelig fantastisk!

Jannicke sa...

Gratulerer med fantastisk resultat! Godt team-work!!

Søndagsklem til deg.

Fru Luna sa...

Fantastisk fint! Stor forskjell mlm før og etter bildene :)

Sjarmerende GJENBRUK sa...

For et skap Maliva.
Kjempestilig og så dyktig du er.
Dette var litt av en forvandling.
Ha en fin og solrik søndag.

Klem Hanna
p.s. hva med å selge saken til et interiørblad?

AK sa...

hei du! Koselig at du likte innlegget om Grasse. Det er et helt utrolig sted, så har du muligheten til å dra dit, så kan jeg trygt anbefale det! Etter den turen rundt på rivieranen i 2004 har jeg blitt uhelbredelig frankofil! Helt fantastisk skap forresten! Blir helt rørt av hva enkelte får til altså! ha en fin søndag! Klem Ak

ceciliegrut sa...

Guri! Det var litt av en forandring. Kjempeflott! Før og etterbilder burde inn på NIB syns jeg!

Og tusen takk for bursadgshilsen!! Bilder og oppskrift kommer nok ut snart. Skummet står i kjøleskapet nå.. så skal sjokoladen og kokosen på om noen timer. Og så så enkelt det var! hihi Gleder meg til å smake.

Klem

Randi sa...

Heisann og velkommen heim!
Kjekt at dokke har hatt det bra på tur,å det må vere like kjekt å komme heim til eit ferdig mala skap,å det var jammen ta kjempe tøfft du.Dei har vore flink spør du meg:)
Du store,for nokre fine servise du har i skapet dit da!Artigt når ein får vist dei fram! Å ja,en skal ikkje tru at dette er det samme skapet som før nei....:-)
Håper du har fått "sommer" no (nesten);) Her er det fint,men litt vind idag,men men...
Da må du nyte skapet ditt og ein fin søndag!! Klem til deg!

tinemor sa...

WOW sier jeg bare!!!!
Du og du for en forandring!!!
Et super-stygt skap ble en drøm.
Dette er noe av det beste eksempeø jeg har sett på lenge om hva hvitmaling kan gjøre.
Kult med hønsenettingen i.
Kose deg med skapet, og snille mannfolk.
Klem

Kristins Hus sa...

Hei
Sååå fint det ble:-)
Dette skal du ikke angre på nei!! Bruker du oljemaling, ja?! Blir det best resulatat av det,synes du? Har lenge sverget til akryl,pga lukt og småbarn osv., men sist jeg malte panel, fikk jeg nok... Den glir rett og slett ikke utover slik som jeg ønsker.. Ja ja!
Ha en fin søndag:-)
Kristin

Dans på roser... sa...

Så flink gutta har vært! =) Herlig med malehjelp.
Skapet fikk jo en total make over, og ble som nytt. Hønsenettingen satte prikken over i-en. Grattis med nytt skap, M!

Her skinner sola, og det ser ut som vi får en herlig søndag hos oss. Det samme ønskes til deg og dine.

Klem.

Mitt hvite hus sa...

Helt fantastisk flott skap... syns jeg.. for en forandring da...
Likte så godt d små rommene øverst på skapet ditt..

Og de super flinke gutta du har da.... som malte det akkurat slik du ville ha det...
Kan man låne disse gutta???:O=)

Ha en strålende vår dag..
klem kerstin

Mia, New Room Interior sa...

Resultatet er helt fantastisk-ingen tvil om det!! Nydelig ble det!! Håper du har en fin søndag! Klem-Mia

Bodil sa...

Så koseleg blogg du har, og så flott sluttresultat det vart på skapet:)

My home is my Castle sa...

Wow sier jeg bare !!!
Sååå flott det ble :)))
Skikkelig stilig med hønsenettingen...

Og så heldig da som slapp å male selv.. Her har jeg masser av ting som jeg nok må ta selv ;)
Men det er jo litt gøy og da ;)

Ha en fin dag. Her er det neten sommer idag :))))

Klem,Kari

Magdalena sa...

heia...
så utroooolig vakkert!! fransk landlig stil dettet! herlig med nettingen!!!
så dyktige dere er!

skal si du har drømmejobb, å jobbe på en bruktbutikk og aldri vita hva som dukker opp...spennende!!
du kan kjøpe og selge videre i bloggen din...


god søndag,- kos deg¨¨¨
klem, magny

Huset på toppen sa...

Nydelig, og for en forvandling!!Du er heldig som har en så flink og dyktig sønn!!
Dette var gøy å se, hva som kan gjøres med en gammel reol!!
Ha en fin søndag,kos deg masse!!
klem Linda

Crinoline sa...

Dette har jeg vært spent på.Skapet ble kjempefint.Flinke gutter har du også.Ha en fortsatt fin søndag.

Ingun sa...

Her var det mye fint. Deg vil jeg følge til inspirasjon;-)) Skapet ble knallfint...god søndag..

Missfryd sa...

Resultatet ble kjempefint. Så snille gutta dine har vært å male for deg, det tror jeg ikke mine ville gjort...
Og hønsenettingen som du er så god på ble lekker også her:-)
Vi må snakkes snart:-)
Klem I

Kine sa...

Griselekkert!!!Skulle ikke tro det var samme skap;) Lekkert med hønsenetting inni;) Ha en fin søndag!

Monica sa...

Hej !!!!!!
Åhhhh,vad fint det blev !!!!!
Du är bara för duktig.....!!!!
Tänk vad lite färg , kan göra....
Underverk !!!!
ha en trevlig söndag.......
Kram,
Monica

Besta sa...

Wow, det var en utrolig forandring. Skapet ble nydelig.
Gratulerer.
Ha en fin søndag.
Klem Marilyn

Unknown sa...

Sååå lekkert det ble!

Utrolig hva maling kan gjøre :)

Ha en fortsatt fin søndag.
Klem Linda

Klaffen sa...

Åh my good så lekkert... fy flate, skulle gitt mye for det skapet ja:) Herrefred for en heldigris du er!! Misunnelig er det stygt å være, så jeg sier med klar stemme at jeg unner deg skapet men jeg henter det når du er lei... ;) Klem i sola

Guttemamma sa...

Tar av meg hatter og luer og ALT, snakk om fornyelse!!! Utrolig fint ble det,din heldiggris!!
Klem

Marie sa...

Hejsan, roligt att du hittade in till mig, Tack för kommentaren :)

Oj vilken skillnad det blev på skåpet, ursnyggt blev det. Massor av fina saker har du idet oxå.

Ha en fortsatt trevlig arbetsvecka, kram Marie

Viola sa...

SÅ underbart ditt skåp har blivit! Har glömt bor din blog och det vill jag inte...så från mig får du nu en länkning på min blogg, vill inte missa dina inlägg, ha en skön söndagskväll, stor klem från VIOLA

K@ri sa...

WOW!!!!! Det ble jo så lekkert!
Du er virkelig dyktig :o)

Ha en flott søndag videre.

Klem fra Kari*

Sologbolig sa...

Dette blei jo kjempeflott. Utrulig ka noen strøk maling kan gjøra. Og så kjekt å komma heim til ferdig resultat da ! Ønsker deg ei fin, ny veke.

MODERN COUNTRY sa...

Ååå det ble nydelig Maliva!! At det kan gå ann å gjøre noe så "mindre pent", til noe så flott. Så deilig å ha noen ekstra hender til hjelp, jeg får alltid slite alene :)
Flott med netting!

Klem/Aina

Linda sa...

Ja det ble litt av en forandring!
Nydelig ble det!
Herlig med hønsenetting!

Klem fra Linda

Ninas Interiør sa...

Så utrolig fint det ble! Og så slapp du å male det selv, også.. Det er jo nesten det beste av alt!:)

Ha en fin søndag!

Klem Nina

Tone Yvonne sa...

Den forandringer ble bare helt fantastisk!!!

Må være gøy å se slike muligheter i et møbel :o)

Ha en fin kveld!!

GundaM sa...

Wow som natt og dag, så flott det blei og så heldig du er emd den sønnen da!

Stilig skap;)

Ramme Alvor sa...

Ja det vart eit vakkert skåp. Ei utruleg forandring. Det gjeld å få gull utav gråstein :)

Britt

*sne* sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Skapet deres ble utrolig flott! Skjønner godt at du er fornøyd med det! Stilig at du har satt inn hønsenetting i dørene på toppen!
Ha en nydelig søndagskveld!
//Christine

Hanna sa...

Jätte fint skåp!
hanna

Kristin sa...

Det skapet ble virkelig flott! Nydelig! Så flink du er!

May sa...

Mye fint å se her,skapet ble veldig fint:)Takk for kommentar på bloggen vår!Vi møter bare opp ved statuen midt på torvet i Gamlebyen 08.30. Alle som har fast plass skal være der da.Så blir vi andre tildelt plass, 3 meter, som koster 120kr.

Englefryd sa...

Wow så flinke gutter du har. Skapet ble dritt lekkert ( unnskyld språket:-)
Som et helt annet skap det jo.

Klem

Carina Dale sa...

For en fantastisk forandring! Skulle ikke tro det var den samme seksjonen.

Stolen hos meg er kjøpt hos HC Interiør i Frognerveien i Oslo. -Liker pgså den veldig godt ;-)

Christine Louise sa...

Fantastisk flott ble det :)

Klem fra meg..

SynnePynne sa...

Hei og tusen takk for hilsen på bloggen min. Flott skap du har fått malt. Skulle ønske jeg hadde noen som gadd å male for meg.

God sødagskveld!

H A N N A S - F O R M sa...

Men så FIIIINT skåpet blev...du kan ju TROLLA!!!! Tack för att du visade!! Vad duktig du är!!

Varmaste kramar till dig!
Hanna

Janne i Fagerlia sa...

Bare en ting å si, -"fenomentalt". Hvorfor kjøpe nytt når man fikser det bedre selv? Noe å tenke på for alle og enhver.

Janne i Fagerlia sa...

Helt fenomentalt! Hvorfor kjøpe nytt når man fikser saken bedre selv? Noe å tenke på for alle og enhver.

lottens vita och gröna sa...

nemen kära vän jag bara gapar, jisses så vackert!!!!
det ska vara du min vän som gör sååååå fint med hönsnät!

ha en underbar vecka!

varmkram lotten

Birgitte sa...

Hej og velkommen hjem.
Jeg kan godt forstå at at du er taknemmelig over at komme hjem til et næsten færdigt resultat, Sikke FLOT det er blevet skabet. Smukt. ;o)
God arbejdsdag i morgen min ven.
Kram Birgitte

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hur fint som helst blev det ju!
Tänk vad man kan förändra med fantasi och färg!
Ha en bra ny vecka i grannlandet!
Carin

Katta sa...

Men oj så snyggt skåpet blev!! Verkligen fint med hönsnätet upptill med.Man kan inte tro det är samma skåp. Så mycket fina saker du har i det med, söta de vita burkarna är. Önskar dej en bra vecka, kram Katta

Nostalgia sa...

det var litt av en forandring ! Kjempellekkert ! Sliiitan, som vi sier i Bergen :-)

Ha en deilig uke !
Klem, Nostalgia

h.espe sa...

Wow - så utrolig vakkert skapet ble. Forrandringen er nesten ikke til å tro!!! Må ha vært deilig å komme hjem til et nesten "ferdig" skap, og enig med deg, godt det ikke ble malt et strøk til, for slik det fremstår nå, er det perfekt.. :o)

Angående oppskrifter, skal jeg se om jeg ikke får lagt de ut i morgen...

Ha en flott kommende uke!

Klemmer fra Hildegunn

Brocante sa...

Hei du.
Har du flere bøker igjen? Kunne godt tenke meg denne boken jeg.

Min Still By Maia sa...

Wow, det ble kjempe lekkert!!!
Så snille de er som malte det for deg :) Hønsenettingen var virkelig "prikken over i`en"

Ønsker deg en go`uke ;)

irma´s uthus sa...

Men herreguuud kvinna :)
Att ett ganska fult skåp(förlåt) kan bli såå snyggt. Vad kul!
Ha en fin dag. kram irene

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Ja, det var ganske utrolig å se den enorme forandringe, og man skulle overhode ikke tro det var samme skap!!!

Ha en fin dag!

Klem Cathrine :-)

Karna sa...

Helt utrolig flott er det blitt, kjempe lekkert!!!

Kjempe flott jobb dere har gjort!

hagagården sa...

Tack för titten hos mig,men vilken underbar blogg du har , jag läkar upp dig på min sida också.
ha det så gott i dag
många kramar
ninni

Nilla sa...

Men så fint det blev! Det här var verkligen ett superbra exempel på när man tjänar på att måla mörka möbler!

Som mine dager er sa...

Kjempeflott!!! Tenk at noe så trist kunne få en ny renessanse?! Det ble griselekkert. Også liker jeg at du tar gjenbruk. Det trenger nemlig ikke koste skjorta å få noe nytt i stua. Har nettopp pusset opp et gammelt bord, og er kjempefornøyd.

Kos deg masse med skapet ditt. Og send varme hilsener til gutta som gjorde jobben.

Klem fra Marit

Mina Lantliga Rum sa...

hej!

tack för titten och kommentaren hos mig =)
så fint skåpet blev,gillar verkligen vad du gjort med det!!

ha det så bra,kram!!

Herlighet sa...

steik så bra resultat :) HA en herlig dag :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en otrolig skillnad, vit färg gör underverk. Så vackert det blev, och hönsnätet, vilken bra ide. Tack för kommentaren också.
Ha en fin vecka
Kram till dig
AnnaMaria

Mia sa...

Det ble superfint!!
Ha en fantastisk dag videre!
Mia :)

Bo med Lena sa...

Du verden, hvem skulle trodd at dette var samme skapet?! Så flott det ble!

Og ja, prinsessen ble fornøyd:)

Nettan sa...

Å du, man kan ju inte tro det är samma skåp! Gud va snyggt det blev! Läckert med hönsnätet! Duktig du är!!
Kram Nettan

lavendel mio sa...

Du store allpakka kor lekkert!!
Jammen er du flink:)
Jeg satte et stygt skap ut i garasjen...skal jammen male det:)
Takk for tipset:)
Klem:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Snakk om endring!! :)))

Mine funn blir nok hvite de også, noen skal modifiseres litt først... Og noen skal få stå i garasjen til 2.etasje er på plass, ingne vits å male for å lagre, da må jeg reparere igjen senere. Og lat som jeg er gidder jeg vel ikke det. ;P

Karen Klarbæk sa...

Skøn blog du har. Tak for hilsenen på min blog, så opdegede jeg lige dig også.
Her kommer jeg gerne igen.

Karen i Danmark

Et puslespill sa...

Det var litt av en forandring! :)
Den ble jo kjempefin!

Anonym sa...

Å vilken förvandling! Va fiiint!!!

Kramar Annelie

lovefriidrott sa...

Men Maliva,,,jag döööör vad snygg den blev:) inte klokt vad duktig du är.
Ha en fortsatt trevlig dag vännen
Kram sari

Anonym sa...

wow...så bra det ble...hadde aldri kjent det igjen...utrolig så masse fint det blir med litt oppussing og maling av gamle ting...og egentlig mange ganger såå mye finere enn det nye i butikken...flinke dere er...

Unknown sa...

Har vært innom og tittet på innlegget, men ikke skrevet og måååå bare få si ~ at detta ble kjempelekkert!
Klem :o)

Mor og datter sa...

Så utrolig lekkert det skapet! Kjempe lekkert! og tuusen takk for tips sier jeg. Det er så gøy å se på så aktive mennesker. Gøy å følge med bloggen din!