torsdag 17. januar 2013

Wow, det snør!

Tenk at vi skulle våkne opp til et vinterlandskap med snø. Magisk....helt stille, ikke en bil å se, for her stopper plutselig livet opp for franskmennene.

Vinterdekk er et fremmedord, og jeg for min del er glad for at jeg hadde pakket med både mine UGGs og dunjakka.

Dessverre kom vi oss ikke til språkskolen i dag, for nå er de fleste skolene stengt.

Men det er et håp om at vi kan komme oss til et viktig møte klokken 14, og det tror jeg skal gå fint.

For mens jeg skriver dette innlegget, ser jeg at solen titter frem, og snøen begynner allerede å smelte. Så kanskje solsengen kan bli brukt i morgen igjen.

Uansett kaos på morgenkvisten, må jeg innrømme at det var en opplevelse å se snø for første gang i vårt liv her i Frankrike.

9 kommentarer:

Audhild sa...

Oi!!
Så stor forskjell fra de varme solbildene du visste forleden!!
Vi nordmenn er jo g o d t vant med snø, men ser mye på tv at i andre land stopper jo alt opp med litt hvitt pudder :))

Kos dere med snøen!

Bente sa...

Dette er vel uvanlig. Vi snakket akkurat igår om hvordan været er i Ste Maxime er nå. Hvis vi har mulighet til høsten, har vi lyst til å være i Frankrike noen uker. Vi har kjente som eier leilighet i Ste Maxime. Og så ser jeg innlegget ditt idag! Utrolig.

Bente

Maliva`s verden sa...

Hei Bente..høsten er fantastisk her nede, og kan virkelig anbefales.
Fikk akkurat beskjed fra noen venner av oss som bor her, at så mye snø har de aldri opplevd her nede.....og vi fra Norge får skylden for det...hehe. Men nå skinner sola fra skyfri himmel, og hører lyden av dryppende snø som tiner..plutselig var det påskestemning her ute;o)

Mette Irgens sa...

Ja dette er ikke det vanligste synet å våkne opp til, men det er jo tross alt vinter - og ingen kan vel si at det ikke er vakkert. Har en venninne med hus i Vence, som pleier å tilbringe julen der - og der var det snø i julen over flere dager for noen år siden. Det er jo riktignok noe høyere opp, men..
Ha en riktig flott vinterdag ;)
Klem, Mette

Maliva`s verden sa...

Hei Trude!
Tusen takk for gode ord. Så hyggelig at du har funnet veien til bloggen min og liker den.
Ser ut som et lekkert hotel dere skal bo på, men det er ukjent for meg. Derimot ligger den like ved vår fav.strand i Ste.Maxime...Vi kaller den "Kongestranda" pga. at vi deler den med den Svenske kongefamilien som har hus midt på den stranda.
Da ønsker jeg deg velkommen til "mitt område" av France....du har virkelig noe å glede deg til.
Maliva

H. sa...

Hehehe... ja, det er rart å se snø i slike land. Ingen soling på deg idag, da :)

Meldt snø her idag - fra kl. 1600 sier værmeldingen, så vi venter spent, og lørdag er det igjen meldt knall sol....derfor jeg liker italiensk vinter - man går mest i sko og må som oftes ha med solbriller...hehehe

Anonym sa...

Wow.... fra den ene dagen til den andre:)
Merkelig å se snø der nede, passer liksom ikke helt inn:)
Godt du var forberedt:)
Kos deg i vinterland:)
Klem Merete

Unknown sa...

Dette var virkelig kontraster!! Herlige bilder ;) Her er det snø og -10 grader nå... om litt er det snart vår... håper jeg ;)
NYT skjønne dager og jeg håper du fikk brukt solsengen min venn ;)
Klemmer Anki

HWIT BLOGG sa...

Ja visst är allt konstigt! Snö, snö, snö! Vi brukar aldrig ha snö här på ön men det snöar varje dag..puh...
Längtar såååå efter våren!
Ha det gott!
Titti