onsdag 30. januar 2013

Sitrontre på plass.

Kan tro det er vakkert vær om dagen. Faktisk var det 24 varmgrader da jeg satt ut mitt nye sitrontre her på balkongen. Hele 5 sitroner, er det ikke flott? Skulle så gjerne ha tatt noen bilder av alle appelsin/clementin og sitrontrærne rundt omkring også. Men det er ikke så lett da de fleste gjemmer seg bak høye hekker og gjerder.

Bildet under her tok jeg da jeg stod opp i dag tidlig kl. 08. Ikke viste jeg at vi hadde utsikt til både sjøen og St.Tropez. Men det blir noen måneder til, før treet foran får grønne blader;o)

Det har vært noen hektisk dager, mye jobb ved siden av utvasking av huset osv. Men xtra hyggelig er det at vi har hatt tid til å treffe våre norske venner. De er på ferie i leiligheten deres like rundt hjørnet. Koselig! Men tilbake til sitrontreet mitt.....er det noen som har tips om hvor ofte det skal vannes etc.? GOD KVELD TIL DERE ALLE!

4 kommentarer:

H. sa...

Så moro å se ditt sitron tre, akkurat idag, fordi vi var oppom Villa'n vår idag, for å vannet vårt...hehehe

Her i Italia, tas de inn vinterstid. De er veldig ømfintlige for kulde, vind er det jeg har fått beskjed om. Så her settes de gjerne i mørke garasjer. Så vannens de litt nå og da og av og til ser jeg garasje dører står på vid gap, og sitron trærne (som her står stort sett i krukker) settes mot åpningen for å få sol.

Sommerstid vanner jeg det ofte, sikekrt annen hver dag, men kan ikke fortelle det hvordan det gjøres i France, sikker ganske forskjellig.

Men, det morsomme om mitt tre, det hadde fått noen nye skudd så jeg, har to gule sitroner på seg, snart modne og jammen meg 4 kart !! De har kommet bare i vinter.....moro, moro :)

Spør en nabo eller annen franskmann, der vil du få riktig svar :) Lykke til

Anonym sa...

Så kjempe koselig med sitron tre på terrassen:)
Blir spennende å se deres nye hjem:)
Nydelige bilder :)
Fortsatt god kveld
Klem Merete

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken utsikt du har, att ha en så fin balkong är guld. Och så kan du plocka egna citroner, helt fantastiskt. Här har vi i alla fall 4 plus grader nu.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Sivs hus sa...

Hei, Nydelig utsikt og så morsomt med egne sitroner! klem Siv:-)