lørdag 19. januar 2013

Tilbake i solveggen med ny bok.

Jeg skal si vi har opplevd de fleste årstider på starten av det nye året. rst startet det med 28 varmegrader i solveggen, etterfulgt av lavere temperatur og snøvær.

I går derimot var det rene påskestemningen ute. Snøen har smeltet bort, sola stekte og med fuglekvitring i ørene satt jeg ute i solveggen oppslukt i en ny bok. Det var boken "Huset jeg elsket", skrevet av min favoritt forfatter Tatiana de Rosnay. Dette er en gripende fortelling om en sterk og usedvanlig kvinne som bor i Paris, i en tid med store ytre forandringer. Men mest av alt er det en historie om kjærlighet og tilhørighet, og viljen til å sloss for det man har kjært.

  Mine egne ord om boken; Jeg slukte boken like fort som en varm croissant som akkurat har kommet ut av ovnen", og vips var boken ferdiglest. Nå gleder jeg meg til å ta fatt på hennes neste bok "Mokka". Men først skal det pakkes, for vi er nemlig på flyttefot. Nye eventyr venter på oss bare noen kilometer unna. GJETTER DU HVOR? Forts.følger;o)

8 kommentarer:

Bente sa...

Det blir ikke lett å gjette hvor dere skal flytte. Du har vist oss så mye det siste året.
Skal jeg gjette, kan det bli Port Grimaud? Det er jo så mange muligheter. Skal si været forandrer seg.
Det er vel uvanlig med snø?

Katta sa...

Men vilken tur du fått solen tillbaka :D Fast det måste ju ha varit kul att få uppleva snön vid medelhavet med, vilken fantastisk syn. Vilken vacker bok, kan tro den var bra läsning. Men vad är det som ska hända nu då? Flyttning några km, spännande :)Ha en fin helg Kram Katta

Turid sa...

Det ser drømmeaktig deilig ut......

H. sa...

Deilig å lese en god bok, som fenger enn.

Lykke til med flytting - og nyyyt solen, ser det skulle være regn og +9 grader i Saint-Tropez idag, og det er vel ikke så langt unna deg?

Yr i luften her idag, og meldt +5 grader....så været forandrer seg kjapt disse dager ! Men, vi skal huske det er jo VINTER vi har - men jeg liker dog denne vinteren MYE bedre enn det vi har hjemme...hehehe

Ciao :)

Monica sa...

halloj !!!
Nej , jag kan inte gissa, men det verkar ju bara sa roligt !!!
Far val halla koll pa dig....:)
kRam fran ett regnigt Rom...
Monica

Anonym sa...

Wow...nye eventyr igjen, for en drøm dere opplever:)
Ikke lett å tenke seg hvor dere ender nå, men spennende blir det å se/høre:)
Herlige vår bilder igjen etter litt vinter:)
Lykke til med flytting
Klem Merete

liven sa...

Nydelige bilder....og som du koser deg Maliva!
Lykke til med flyttingen :)

Blonder og perler sa...

Lykke til med flyttingen, blir artig å "følge med i neste episode".

Ha ei fin uke.