lørdag 21. april 2012

På skolebenken i Provence.

Hvorfor har vi havnet akkurat her i Provence, nærmere bestemt i byen Draguignan? Jo nå skal jeg fortelle en liten solskinnshistorie. Det var en dag jeg var på jobb midt i julerushet hos Home & Cottage, der dukket det opp en hyggelig kunde, som skulle kjøpe adventstjerner til sin datter som bodde i Frankrike.

Fraaaankrike? svarte jeg tilbake, og fortalte videre at jeg nettopp hadde kjøpt samme stjerner med tanke på å ta med meg de på flyttelasset til Frankrike. (Det er nemlig ikke vanlig å ha adventslys i vinduene her i Frankrike;o) Åh dermed var praten i gang......og køen bak henne ble veldig laaaang.

Det viste seg at datteren Anne har startet "Where is Brian", som er en engelsk språkskole for franskmenn......men hun underviser også i fransk. Dette kunne ikke passet meg bedre, så enden på historien var at vi utvekslet mailadr. og dermed var kontakten med Anne et faktum.

Vi kunne ikke fått en bedre fransklærer, og som min venninne Elin sa til meg da hun så bilde av skolepulten under her; May-Liss har du til og med funnet en skole som matcher interiørstilen din? He-he, jo jeg har nok det....for dere som har fulgt meg en stund, vet at jeg elsker akkurat disse bjelkene i taket og de kalka mursteinsveggene. Disse lokalene har tidligere vært en garasje, hvor de nå har pusset opp til kjempe kule klasserom.

De gamle møblene er et funn fra div.loppemarkeder i nærheten. Ofte kan også franskmenn sette ut slike møbler rett utenfor døra deres, når de ønsker å kvitte seg med noe. Mulig jeg må ha meg en lastebil her nede etterhvert, for her ser jeg muligheter dere...hi-hi.

En vakker urne er også på plass. Ellers er det artige detaljer fra England som er plassert rundt omkring.

Så da har dere fått vært med meg på skolen. En annen dag tar jeg dere med på en bytur her. Ellers vil jeg si at våren er helt fantastisk vakker her på den franske rivieraen. Denne uka åpnet svømme-bassenget vårt, og solsengene er vel brukt allerede, og brunfargen? Ja den er på plass. I går hadde vi et koselig lunsjbesøk hos oss.....og ikke minst inspirerende, og i dag fortsetter vi.......... ved å besøke deres flotte leilighet. BON WEEK-END!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Så artig å få være med deg en tur på skolen:) ser ut som det er koselig å gå der!
For noen herlig bilder og historie du forteller:) tenke seg til at franskmenn kan finne på å sette ut sånn ting for å bli kvitt de. Skjønner godt at du kanskje må skaffe lastebil:) Ser også at jeg skulle ha vært der, for å hentet noe hjem ja:)
Ha en strålende helg!

Klem Merete

(eddas) sa...

Herlig herlig May Liss:)Nå er det loppis runde på meg..
klemklem

Katta sa...

En underbar lokal för franskalektionerna och en trevlig historia, ibland är det så att de man behöver liksom bara kommer till en när man behöver det :) Kram Katta

Anonym sa...

Høres rett og slett ut som en drøm det du opplever nå. Rett og slett litt misunnelig
Får glede meg til nok en Frankrike tur til sommeren. I år skal vi bo i antibes. Gleder meg
Nyt varmen og livet videre klem m

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken underbar skolmiljö, franskan kommer gå som en dans.
Och så fint du hängt örterna framför palmen.
Ha en fin helg
Kramar och må gott
AnnaMaria

Sivs hus sa...

Hei, Herlig - dette høres jo helt perfekt ut:-) super urtehage du har laget. Fin lørdag! klem Siv:-)

Anonym sa...

så stilig:) Og for et klasserom.. En kan vel bli motivert av mindre??? tihi...

Klem Camilla:)

Tinas bo sa...

Vilken underbar skolsal!!
Så där skulle man ha haft det i skolan, då kanske det varit mycket roligare.. hihi

Ja du om de ställer ut möbler etc framför dörrarna, så passa på du!!! hihi

Härliga bilder!
ha en underbar helg
Kram Tina

Gabriella - La famiglia Moskvil sa...

Kanskje man lærer raskere i flotte omgivelser? ;)
Den "pulten" skulle jeg gjerne hatt... He-he!

Flotte bilder! Ha en fin helg videre!

Brocante sa...

Hei du! Sette ut ting du skal kaste er faktisk en god ide. Vi gjør det også - de utroligste ting forsvinner med en gang, så det er nok mange som benytter seg av slike gode "tilbud". Forleden satte vi ut et bord vi ikke skulle ha for vi oppdaget at det var markspist.... Svipp, så var det borte! Mark eller ikke mark - noen ville tydligvis ha det. Nå har det gått sport i det, vi har begynt å ta tiden ....

H. sa...

Ja, her snakker vi skikkelig "kule" lokaler til skolen din.

Lykke til !!

God søndag ra Tjøme, denne gang, og akkurat nå lett overskyet og knappe +2 grader....ennå noen uker før retur til Italia på meg......

Hege Morris sa...

Så moro! Lekkert sted! Utrolig skole! Håper du har lært masse!
Ha en flott dag! klem Hege
ps- Vi tenker likt for jeg tenkte på de grønne brillene hihi!