mandag 30. april 2012

Her sitter vi og ser kveldssola går ned;o)

Da tar jeg dere med opp i 2.etg. igjen, og ut gjennom den ene stuen. Her står sola på fra midt på dagen til seint på kvelden. Elsker utsikten vi har her, en ting er middelhavet som ligger rett nede i veien, men også den vakre utsikten over vakre åser med bl.furutrær og sypresser.

Her går det i rosa og lillatoner både på lys, blomster og espressokoppene fra Merci.

Under denne balkongen holder døtrene mine til. De har hver sin solseng og en sittegruppe rett utenfor rommene deres. (Passet ikke å ta bilde ned dit nå, ettersom "designerspiren" forsatt ligger og soler seg).

Jeg har jo som sagt blitt mobbet for alle tingene jeg fikk trygt med på flyttelasset. Blomsterurnen fikk jeg også omsider plassert i bilen. Så klart kunne jeg kjøpt noe lignende her nede, men ikke til den prisen jeg selv har betalt for den;o)

Neste uke kommer ei venninne fra Norge på besøk, oh som jeg gleder meg til å vise henne stedet "vårt". I flere år har vi to feriert sammen i områdene rundt her, og tenk at nå bor jeg her.....juhuuu!

Etter hun har dratt kommer familien min ned igjen, og de har fått en handleliste av meg. For det var jo ikke alt jeg fikk plass til på flyttelasset. DERFOR HÅPER JEG DERE KAN HJELPE MEG; HAR DERE NOEN NYE SPENNENDE BØKER Å ANBEFALE?????

17 kommentarer:

salige lavendel sa...

Det ser helt skjønt ut der!

Tinas bo sa...

Underbart!!
Vilken underbar utsikt!! :))

Tack för att du skickade hit värmen! hihi
Vi har underbat varmt +26 grader idag! :0)

Ha en underbar dag
Kraaam Tina

Anne Grethe sa...

Nydelig!!

Anonym sa...

Hei!
Så utrolig herlig det må være å sitte sånn å se utover den utsikten:) helt herlig bilder og rosa innslag gjør susen:)
Koselig med besøk da:)
Ha en fantastisk uke.

Klem Merete

-Sanna- sa...

Herlig utsikt du har.
Har også tittet på feriehusene,-
kanskje til neste år......
Bøker, ja... det var værre. Jeg finner sjelden noen jeg riktig faller for. Kanskje utvalget er for stort !

Men du... jippijay, i dag har det vært sol og 16 grader. Det er sommer det, på vestlandet.
Jeg jobber i barnehage og har vært ute hele dagen.
Herlig.....

Monique sa...

Wonderful home!

Monique sa...

Hi Maliva!
Thanks for your e-mail! I just came back (today!!!) from France... Provence and Camargue! I love them!!! It was a wonderful trip!! As soon a possible I will make a post on my blog!!!
Kisses!

Anonym sa...

Hei May-Liss;) vi diskuterte bøker og mye annet spennende da vi møttes. Den jeg leser nå, heter "Bare tanken på deg" - og denne vil du like :) Tar den med til deg i sommer. Vi sees. Grete E.

Maliva`s verden sa...

Tusen takk Grete.....den høres spennende ut. Gleder meg.....fikk masse tips på fb. nå i kveld også, så nå skal det leses...he-he. Vi sees i juni!

liven sa...

Vakkert!!

Gry sa...

Dette er jo aldeles til å miste pusten av! Fantakstisk vakkert!! Skjønner det godt hvis du må klype deg litt i armen iblant altså snupp :)) Nyt det til fulle!

Så delikat med rosa og lillatoner! Og så må jeg bare si tusen takk for dine varme og søte ord, blir så GLAD skal du vite <3

Bøker ja.. Liker du krim? Jeg holder på med bok nr 2 fra en dansk forfatter som heter Jussi Adler-Olsen. Veldig bra! Den første het Kvinnen i buret, denne heter Fasandreperne. I påsken leste jeg en bok fra et par andre dansker; Friis & Kaabøl tror jeg de het. Boken het i alle fall Gutten i kofferten. Den er nok ikke ny, men jeg likte den godt. Kommer ikke på noen andre i farta..

Kos deg masse med besøk fra Norge, tenker hun blir råimponert :)) Så kos med skravling, litt vin og franske delikatesser :) Varm klem fra meg <3

Simones Country Home sa...

Hei på deg. ;o)

Godt å høre at du koser deg der nede. Da jeg bodde i Cannes så begynte jeg å kjede meg etterhvert jeg, så dro litt for fort hjem desv,hehe håpe du holder ut lengre da. hihi ;P

Fine bilder du viser, kjenner meg godt igjen i butikkene der, så masse utvalg. ;o) Å så billig. hehe

Bonne nuit mon ami. :o)))

Bis Simone

Giancarlo sa...

Una felice giornata...ciao

Hege Morris sa...

Så nydelige bilder du viser.
Blir ikke så mye lesing her for tiden.. Vi fikk iallefall sol i 2 hele dager, så det var deilig. :)
Klem Hege

Benedikte sa...

Så utrolig fint dere har det !
Er innom bloggen din hver dag M!
Kos deg masse, det burde du klare :D

Thelma Louise sa...

så koselig..)) Er det middelhavet dere skimter der nede ?

Skjønner godt du ble mobbet..tjhiii...:)
Men skjønner deg jo godt også..)

Ikke bare vår her om dagen, men sommer...hjelp så solbrent jeg har blitt etter helgen i sverige...i går
var det så varmt i solkroken på terrassen hjemme at lavendelen min besvimte...)

Hva med knausgård sine bøker da..det er jo mursteiner ?

Ha en kos dag i solen, regner med den skinner..det gjør den her også..

Klem

H. sa...

Herlig bilder !

tror du har funnet DITT paradis - nyyyyt :)