torsdag 12. april 2012

Morgenstund har gull i munn i grunn;o)

Bonjour! Her sitter jeg med morgenkaffen og planlegger min egen lille urtehage. Jeg tenkte å ha den ved det flotte palmetreet som står her. Men først må jeg få kjøpt inn urtene. Resten som trengs fikk jeg trykt med på flyttelasset som jeg stadig blir mobbet for;o)

Jeg nevnte keramikkflisene jeg synes er så fine i forrige innlegg, men legg merke til taksteinene som er på balkongene også. Vakre farger til den blå himmelen ikke sant?
Her er utsikten vår, rundt odden ligger Ste.Maxime, og over på andre siden ser dere St.Tropez. Det går ferge herfra til St.Tropez som tar kun 20 min. En vakker båttur som vi kommer til å benytte oss mye av.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Kjenner jeg er litt misunnelig på den utsikten
Nyt den

Anonym sa...

Jeg har ikke ord... Kos dere masse...

klem Camilla

Katta sa...

Åhhh det ser ut som i en dröm! Du lever ju i en dröm nu Maliva förstår du det :) Carpe diem! Kram Katta

Martha sa...

Så deilig..snakk om det gode liv!!
Nyt videre..
Klem:)

(eddas) sa...

Åååååhhhhh for en utsikt...sukk sukk...den kan en leve med.Og slik en koselig båtur over på 20 min...bare fantastisk:)Skulle kunne leve der:)
klemklem og kos deg med å lage en urtehage...

stallnilsen sa...

Ser ut til at dere har det helt fantastisk, tøft og flytte til et annet land, det hadde ikke æ tordt, hehe :O)

Ha en fin dag videre, hilsen Lisbeth

Tinas bo sa...

WOW!!!
Vilken utsikt!! Helt underbart!!
Lyllos!!!! :0)

Kram Tina

Anonym sa...

Hei!

For en fantastisk måte å våkne til:) dette er virkelig det gode liv:) ser bare helt nydelig ut!
Håper du fortsatt trives og er du begynt å jobbe så smått?
Gleder meg til å se urtehagen din:)

Ha en strålende dag!

Klem Merete

Gabriella - La famiglia Moskvil sa...

Det er når jeg ser bildene av den flotte utsikten at jeg lurer på hvorfor jeg flyttet fra Sardinia og hjem til Norge... ;)
Men det var mange grunner til det.

Det blir spennende å se urtehagen din etterhvert.

Ha en fin dag! (Her er det grått og trist vær).

Bente sa...

Hei du i Frankrike, det ser vidunderlig ut.
Fergen over til St Tropez har jeg tatt i forferdelig vind med kjempebølger. Heldigvis kunne bårføreren sine ting.
Takk for hyggelig kommentar om mine utemøbler, min datter er butikksjef hos Home&Cottages nyeste butikk i Sarspborg.

Bent

Anita sa...

Hei!
Dette ser virkelig helt herlig ut, tror dette livet hadde kledd meg også ;-) Skjønner godt du trives!

Så deilig med egen urtehage :-)
Skal i gang med planting av urter her også, men tar det i en krukke som jeg kan skåne litt for vær og vind. Ha en fortryllende dag :-)

H. sa...

Klart du må ha urtehage !
Men, ett lite tips, ta også noen jordbærplanter oppi, det er så moro å plukke sin egne jordbær.

Fine utsikt, klart du kan ikke annet enn å kose deg her :)

Nyyyyt din nye fine tilværelse, god helg :)

Hege Morris sa...

Litt av en utsikt dere har! Wow!
Så deilig med urtehage. Du MÅ lage pesto fra basilikum deilig! Nyt sola! klem Hege

berit sa...

Kan kjenne lavendelduften helt hit til Fredrikstad. Oppdaget at du også er herfra - så innlegget ditt fra Gamlebyen - som vi forøvrig bruker mye på søndagsturer. Men er nok på tide med en tur nedover igjen - det er så vakkert der.

Gry sa...

FY flate!! Ja, morgenstund bare MÅ ha gull i munn i slike omgivelser! :) Fantastisk!! Deilig lavendelinnlegg under her også. God helg snupp :)) Klem fra meg