tirsdag 10. april 2012

I dag har jeg plukket lavendel høyt oppi fjellene...

I går hadde vi våre koselig naboer på besøk, og de anbefalte en vakker gåtur oppi fjellene bak her vi bor. Ikke viste vi hva vi gikk til.....derfor ble kameraet hjemme. Men neste gang skal jeg ta masse bilder. Det var en tøff gåtur med stigning rett til himmels i over 30 min, før vi snudde og gikk ned igjen. Men langs denne stien var det panoramautsikt over alle de kjente byene/stedene rundt her vi bor og for ikke å glemme middelhavet. Helt fantastisk!

Blandt forskjellige blomster langs stien, fant jeg også sommerfugllavendel. En bukett av de måtte så klart bli med meg hjem. Disse to bildene er tatt foran porten vår. Synes keramikkflisene er så fine. Skal vise masse bilder herfra etterhvert. Ellers håper jeg dere alle har hatt en fin påske. Hører rykter om snø i Norge? Om jeg lengter hjem? NOT!

15 kommentarer:

Tinas bo sa...

Kan tänka mig att du inte längtar hem!!! hihi
Du/ni har det ju helt fantastiskt nu... :))

Kram Tina

♥ Netta ♥ sa...

Her sitter en som er GRØNN av misunnelse i øse pøsende regnvær :-( Herlig å få se flotte bilder av blomstrende lavendel inne hos deg da og leve på drømmen om et liv i Provence :-)

Ha en fortsatt fin tirsdag!

Klem
Netta

Sologbolig sa...

Herlig. hver gang eg leser og ser bilder på bloggen din, så får eg lyst til å reise sørover igjen. Vi var jo i Provence i vinterferien (Marseille og Aix-en- Provence) og har bestemt oss for en tur til Nice i sommer. Nice er ideelt som utgangspunkt for andre steder. Dette blir 6 gangen vi er der. Er begynt å glede meg allerede.
Kos deg videre i dette flotte landet (her har vi heldigvis ikkje snø og våren er i emning !!) Klem.

Marit sa...

Så nydelig! En venninne og jeg skal til Nice og videre til Valbonne og andre småbyer om to uker - gjett om jeg gleder meg! Tenk om jeg får se en hel busk med lavendel...
Klem fra Halden i pøsregn

Sivs hus sa...

Hei, Herlig å se bilder fra våren hos deg. Neida, snøen på Romerike smeltet i natt og nå regner det siste vekk. Send gjerne litt solskinn og varme nordover:-) klem Siv

Anita sa...

Hei! Jeg kom nylig over bloggen din og den er så inspirerende. Så tøft å flytte til Frankrike :-) Gleder meg til mange innlegg om det gode liv i Frankrike. Kanskje flere av oss blir inspirert til å flytte på oss ;-)
Skjønner godt at du ikke lengter hjem. Her regner det og er veldig grått og surt.
Herlig å se bilde av lavendelen, fikk en sånn "sommerferiesugimagen-følelse" :-)

Hilsen Anita

(eddas) sa...

Ja,du har det fint du:)Ikke noe sne i Oslo..har hatt en super hyggelig sosial påske:)
klemklem

Torunn sa...

Jeg tror nok jeg kommer til å bli alvorlig syk av å lese bloggen din for ofte... He He..... Syk av misunnelse :-). Samtidig er det fantastisk deilig å komme inn hit og drømme seg litt bort.
Klem

Anonym sa...

Hei!

Så utrolig deilig det må være å kunne gå ut å plukke lavendel:) jeg elsker den blomsten! Og flisene dine er bare kjempe lekker!
Skjønner godt du ikke lengter hjem, det kom litt snø i går men i dag har det regnet i hele dag, så det er borte igjen! Men det er surt og kaldt og ikke vår vær i det hele tatt!
Du må fortsatt nyte det gode liv:)

Klem Merete

Frøken Anker sa...

Tak for din hilsen.
Sikke mange skønne beretninger, du kommer med. Det er da en kæmpe oplevelse, I har taget skridtet til.

En forårshilsen
Birgitte

Anonym sa...

<kan tenke meg dere ikke lengter hjem... må si jeg er bitte litt misunnelig...
masse gla i dere og hils gjengen..

Goe klem fra Sauda <3

Torilpia sa...

Skjønner veldig godt at du ikke lengter hjem ja .. :o)

Kos deg og nyyyt!!

Klemmer!

Min Still By Maia sa...

Så fantastisk kjære Maliva!!!!

Ikke rart dere trives. Er så glad for at du deler ditt Frankrike liv med oss :) På Inspirasjonsguiden.no finner du mange gode tips fra Franciska på hva man kan bruke Lavendel til.
Jeg gleder meg til du får tid til å gjesteblogge hos meg!

M A I A K L E M M E R

Missfryd sa...

Tenk å plukke vill lavendel i de franske fjell....sukk...så herlig:-)
Så gøy å følge med dere:-)
Klem Ingrid

(Og takk for bursdagshilsen):-)

H. sa...

Så moro å finne blomstrende lavende, og det på denne tiden av året? Ikke spor av det her, i Italia, den blomstrer mere sommerstid...dvs, først i juni.

Høres ut som en slitsom, men likevel fin tur dere gikk.

Uff, ja, hører det er veldig mye kaldere i Norge nå og dårlig vær, og jeg som reiser hjem imorgen for 1 mnd....:(
La oss håpe jeg opplever litt varme vår hjemme, der også...

Tvi Tvi !