lørdag 11. mai 2013

Italia-festival i Ste.Maxime.

Hvert år tar noen italienere med seg go`saker og lager i stand en festival her i Ste.Maxime. Veldig kjekt for oss som har det rett utenfor døren.

Her var det salgsboder i alle varianter, og generøse smaksprøver som dere ser. Vi kjøpte oss et stort stykke fersk parmesanost, chili-ost, pølser og god rødvin.

Midt blandt salgsbodene var det ogsatt opp en liten italiensk restaurant for anledningen. Men ettersom vi var ganske mette etter alle smaksprøvene delte vi kun en pizza. Den italienske rosèvinen derimot, kunne vi ha byttet ut med noe annet. Vi er nok bortskjemte med all den gode rosèvinen som produseres her i området.

Men det var mer enn bare mat de solgte. Her var det alt fra klær, smykker, sko, vesker og møbler.

Så skulle dere planlegge ferie i område rundt her neste år, anbefaler jeg dere å få med dere denne festivalen. Tidspunkt kan variere fra år til år, derfor lurt å sjekke med turistinformasjonen.

Nå kjenner jeg for å ta meg en pause fra bloggen, så får vi se når jeg dukker opp igjen. Da sier jeg bare på gjensyn - A bientôt!

6 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Å så spennende med sånt marked !!! Skulle ønske jeg var der, en gang så... Koselige bilder med herlige saker ! God lørdag til deg !

Eva Nagy sa...

Vi var der vi også på torsdag,flott marked med mye fint,men den vinen fikk ikke god karakter hos oss heller ;) ellers et nydelig ferieparadis i Ste Maxime,vi kommer helt sikkert tilbake :) Hilde&Eva

Maliva`s verden sa...

Hei Hilde&Eva...så hyggelig at dere har trives her i Ste.Maxime, og vil komme tilbake. Er dere fortsatt her? skulle så gjerne kommet innom hotellet og hilst på dere, men dagene har gått i ett. Takk for venneforsp.på fb også;o)
Maliva

H. sa...

Ja, du sier noe...har ennå ikke funnet noen italiensk rosevin favoritt her...der er nok franskmennene bedre.

MEN, elsker italienske bobler :)

Anonym sa...

Så herlig med sånt marked rett utenfor døren:)
Så bare utrolig koselig ut og masse flotte boder:)
Du får kos deg og ha en fin Mai måned:)
Kommer tilå savne deg:)
Klem Merete

Bente sa...

Italienske produkter! Ser mye deilig på bildene dine. Jeg er avhengig av parmesan.
Rosevin er ikke blant mine favoritt viner.

Håper ikke du tar for lang bloggpause?