tirsdag 22. mai 2012

Draguignan i Provence Côte d'Azur.

I den gamle middelalderbyen Draguignan ligger språkskolen vår. Her kan dere bli med oss på en aldri så liten byvandring.

Byen bærer preg av gamle bygninger, smale gater og små torg med fontener i alle varianter. Her er det også mange koselig cafèer og restauranter....hvor vi ofte tar lunsjen vår.

Her ser dere det gamle klokketårnet Tour de l`Horloge fra 1663 som er 24 meter høyt.
Historiene bak disse veggmaleriene vet jeg ikke...men flotte er de i hvertfall.
Draguignan ligger ca. 1 times biltur fra Nice, og er et godt utgangspunkt for å besøke små middelalderlandsbyer, vinmarker, olivenlunder, og ikke minst til vakre Grand Canyon du Verdon og innsjøen Lac de Sainte Croix...som jeg skal ta dere med til en annen gang;o)
Spennende butikker er det også her. Men det finner jeg jo overalt her i Frankrike....knis!

Etter som jeg har hatt en del å gjøre med mitt nye firma Maliva-Agency, har det ikke blitt tid de helt store utfluktene enda. Men jeg lover, jeg skal ta dere med til mange perler langs rivieraen og Provence etterhvert.
Hvis dere fortsatt ikke har planlagt sommer/høstferien enda, har Provacances fortsatt ledige hus/leiligheter til utleie i disse områdene rundt Draguignan.


7 kommentarer:

Hulda sa...

Virkelig et herlig sted du bor på. :) Skjønne de veggmaleriene!

Siren sa...

For en koselig by! :) Gleder meg til å bli med på utflukt, liker så godt dine reisebrev. Jeg håper du har det bra, heldige deg som lever det gode liv i Frankrike. :)

-Sanna- sa...

Så koselig !
Blir helt reisesyk av å se dette.
En dag kommer jeg på besøk, - så nå er du advart.
Har foressten bestilt meg varer hos Nöelle, gleder meg til å prøve de....
Vi har foressten fått sommer de siste dagene. Nå er kl. 20.50 og det er fremdeles 23 grader. Ikke værst det !

Anonym sa...

Hei!
Noe så herlige bilder av gamle bygninger og butikker:) Må være et herlig og spennende sted å bo:)
Lekre butikker, får så lyst til å reise litt:)
Fortsatt god kveld

Klem Merete

Martha sa...

Der har jeg vært.. Vi leide hus i nærheten en sommer.. En av mine beste ferier...

Solen skinner hos oss og nå!! Og det nytes!!

God klem;)

Hege Morris sa...

Så koselig å se litt mer. Kjempefint sted! Moro at det går bra med firma! Ha en fin dag! klem Hege

Tinas bo sa...

Vilken underbar stad!!
Helt fantastisk... :)

Kraam Tina