tirsdag 7. juli 2009

Starbucks har kommet til Norge!

Vel,etter mange år så har jeg gitt opp håpet om at Starbucks kommer til Norge.Faktisk har jeg sjekket ut dette med noen av de mektigste mennene i Norge.Men fikk dessverre som svar at det vil bli altfor kostbart å ha utsalg av deres produkter her til lands....

Så da kan man ikke gjøre annet enn å hamstre kaffebønner når man er utenlands.Her har jeg siste pakken igjen fra Paris turen.Et tips,legg de i fryseren,da holder de seg ferske lenge.

Men flasken med Cappuccino fant jeg faktisk her på nærbutikken Ultra....så det kan jo være begynnelsen på et eventyr..hi-hi.Vel prisen kunne jeg ha spart meg for,hele 39,-kr.

Er det flere enn meg som også går og venter på at Starbucks åpner her i Norge-Sverige?

39 kommentarer:

små og store drømmer sa...

hehe.. Nå ble jeg nesten glad.
Da jeg var i Thailand startet dagen ALLTID med én iskaffe og en banana-chocolatchip-muffins. Hvis ikke jeg fikk dette på starten av dagen ble jeg i et litt grinete humør. Hehe.
(kanskje like så greit at de ikke kommer til Norge?) Nå som jeg har klart meg gjennom avvenningen. Og med tanke på kiloene. Hehe

Anita fra hjerterommet sa...

hmm aldri hørt om de jeg... litt ute jeg skjønner jeg jo ja ja..

Men for en flott tavle du har med bladhylle og tavle på, virkelig dekorativ.

ralfefarfars paradis sa...

Har faktisk bilde av meg selv - utenfor- en starbucks i london- smart nok til å gå inn var jeg jo ikke!! Får skylde på min ungdom dengang da;)

My home is my Castle sa...

Jeg venter jeg go ;)
Skjønner faktisk ikke at de ikke er her allerede...
Er endel i Aberdeen og der finnes de og det er jo ikke akkurat verdens navle hehe..

Sommerklem

Datt sa...

Sukk, til og med jeg som ikke liker kaffe skulle gjerne hatt meg en starbucks her, herlige smoothies og gode kaker har de også vettu!! <3

Crinoline sa...

Oi,nå trodde jeg Starbucks var kommet til Norge...Skulle ønske det. Var i New York i påsken og da ble det Starbucks flere ganger om dagen.

Frk. T sa...

Åja, gjett om!! Og jeg som faktisk trodde deg når jeg leste tittelen på innlegget ditt:p Du fikk meg virkelig til å tro at de hadde åpnet her.. Men, men.. Får vel smøre oss med tålmodighet en stund til!; )

Ha en finfin kveld, Maliva!

Klem: )

Prinsesse Elin sa...

Hei hopp
Starbucks har jeg også spurt etter i storbyer i Norge. Lett på internett men har mått gitt tapt. Så kjekt å høre dette her på bloggen din. Nå skal jeg springe ut til mamma på terrassen og fortelle den gode nyheten. Klem fra Elin:O)

Katta sa...

Har bara hört talas om Starbucks aldrig smakat nåt därifrån tyvärr.Vad snygg den organisern i rotting är.Tusen tack för din söta kommentar med. kram Katta

Hulda sa...

Utrolig flott opphengstavle du har, smart med tavle og kurv i samme slengen. :) Det var tøft!

Noralill sa...

Koseleg blogg du har! Så kjekt at du fant vegen til min...

Ha ein fin kveld!

idémakeriet sa...

Oj det var synd att du nu kommer till Skåne och att du inte kan besöka mig mer.
När kommer ni att resa till Sverige?
Hoppas ni kommer att ha det jätte mysigt.
Visst är den skylten som du pratar om jätte fint, också en stor favorit hos mig.
Sköt om dig och dina nära och ha en super semester.
Kram Gerda

Besta sa...

Ja vi kan drømme men jeg har ingen tro på at Starbucks kommer til Lyngdal i nærmeste framtid. Jeg får gjøre som deg og hamstre i utlandet.
Ha en fin kveld.
Klem Marilyn

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Maliva!

Hörde av Maria att du hade varit i butiken,,,,hoppas ni hade det bra i Sverige!

Drack latte på Starbucks i Kina! Mums!!!!


Ha det så gott!

E-K/noll54

janne - kathrine sa...

Hallo!
Nei, Starbucks savner jeg ikke egentlig. Men kaffebønner til å kverne selv har jeg sansen for - det lukter jo så utrolig godt :-)

Flotte bilder du har tatt!

Hilsen Janne - Kathrine

Lotta sa...

God kveld!Jeg eeeeeeeeeeeelsker starbucks og jeg kunne dratt på dagstur til Tyskland eller Kastrup flyplass bare for å drikke litt...mmmmm.. Love it!Klem klem

Min Still By Maia sa...

Hei kjære Maliva!


Så fine bilder. Ja, jeg stemmer også for Starbuck i Norge!!!!

Kjempekoselig med bloggtreff. Jeg er veldig gjerne med. Er litt frem og tilbake på ferie nå, men begynner å jobbe igjen 17.august.

Klemmer fra Maia

Margrethes hus og hage sa...

Har aldri hørt om dette merket før jeg ... Så er nok litt grønn på dette området! Men for en flott kurvtavle du har bilde av! Kjempelekker!

Dreamgirl sa...

Sukk! Jeg vil også ha Starbucks... etter 5 år i Statene var jeg ganske avhengig! Eneste jeg har er en lilla Starbucks kopp som jeg fikk av to sjarmerende herrer på busstur i Berlin;)

Takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Joda, PØ er trygt i havn. Nanni foreslo at jeg måtte finne et litt mer "fengende" navn på Mannen. Jmfr Nannimannen! Hun mente at Mr Big ville passe bra... Tja, med tanke på Sex and the city er det kanskje ikke så dumt? Men husbonden syntes slettes ikke at det var noen strålende ide - så da så!

Ellers har vi også gode venner på besøk. Det har vi stort sett alltid - hele sommeren! Jeg er plagsomt sosial! Så her blir det moro fra morgen til kveld!

Ha en fiiiiiin sommer. Håper solen titter fram igjen!

KLEM

idémakeriet sa...

Oj vad synd, Ludvigsdal ligger väldigt nära där jag bor och där jag hade affären. Typ 2 mil.
Jag och barnen har nu semester och sedan har hela familjen semester i slutet av nästa veckan annars hade vi ju kunna träffas.
Ha det så mysigt och du kan väl vinka vet vet ser jag det i klar himlen.
Varm kram Gerda

Tiril sa...

Så flotte bilder hos deg, både tavlen og kisten var råflott.
Her venter vi og på Starbuck.
Forsatt fin sommer.

Viola sa...

Tror inte att det finns i S. ännu, men njuter så länge utav dina underbara bilder, önskar dig en fin dag, klemmer VIOLA

Victorias Inspirasjon sa...

Hei! Det hadde vært gøy med Starbucks til Norge, men jeg synes vi har mange fine kaffebarer allerede! Synd hvis noen av de går konkurs pga. Starbucks :-(

Nå har jeg lagt ut konkurransen :-)
Bli med ;-)

Hilsen
victoriasinspirasjon.blogspot.com

liven sa...

Starbucks har jeg ikke hørt om nei!
Slik er det...kan ikke få med oss alt:o)
Fine bilder!!
Er denne fine tavlen din fra Riviera Maison kanskje??
Så koselig!!

ha en fortsatt fin onsdag :o)

Lotta sa...

Hellu!Ja nye hjemmet vil bli nøye dokumentert...og med en litt mer romantisk stil..Føler tiden er inne for det;)Klem til deg med ønske om en fin dag:)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hm! nytt for meg. Men med nespressomaskin på kjøkkenbenken så henter jeg ikke inn så mye info om andre kaffesorter enn det som går å putte i og kommer utav maskina. Iskaffe drikker jeg myyyye av i varmen. Mmmmm.

Skulle jeg forville meg en plass uten maskinen min, så skal jeg titte etter Starbucks. Det vet jeg nå:)

Ha en superduper onsdagskveld.
klem:)

Mette sa...

Kunne godt tenkt meg Starbucks til Norge...;0) Er innom der hver gang jeg er i London (som er altfor lenge siden...)

Den kurvhylle/tavlen din er veldig lekker. Riviera Maison?

Klem

Kamomilla sa...

Hej maliva!
tack för din hälsning hos mig! Vilka inspirerande bilder du visar! Jag förstår att du väntat på starbucks!!
Kamomilla

Maliva`s verden sa...

Hei..det stemmer at tavlen er fra Riviera Maison:O)og den er jeg super fornøyd med...ser ryddig ut på dette bildet,men tyter ofte over av masse kort og papirer..hi-hi

My Lovely Things sa...

Hej!!
Va mysig med Öserlen rea..Vi åke Österlen uren förnågra år sen..Simrishamn är väldig fint..skanör Falserbo är väldig vackra platser med..

Vi ska ill Åhus i sommar..
ha det så bra..
kram anna

MODERN COUNTRY sa...

Hei Maliva!!

Håper at alt er bra med deg! Har der sol og sommer? Her regner det ned i bøtter og spann i dag, men det er litt deilig med kaldere dager.

Vet du, jeg har aldri hørt om Starbucks, og jeg drikker masse te og ingen kaffe. Men min mann er glad i sterk dyp kaffe. Nederlendere er jo kjent for sine gode kaffemaskiner rundt omkring og han savner ofte her en skikkelig tår :)

Hvordan går det forresten med planene til Sverige turen?

Hvis vi ikke blogges før helgen, ha en super tur!!
Klem/aina

Villa Creme sa...

Jeg har en kollega fra Usa, hun har jobbet på Starbucks og vi snakker stadig om franchise i Norge. Hvem vet? Kanskje vi blir først ut i Norge...?
Vi får krysse fingrene;)

Monica sa...

jeg har hørt rykter om det, men aldri prøvt elelr sitt det noen plasser jeg.Som den kaffielskeren jeg er så hadde nok dette vært noe for meg:)

Fin organiserer du hadde også så praktisk også da:)

Ha en fortsatt nydelig kveld:) klem monica

Tiril sa...

Har oppdaget den, se kommentar,
Har allerede kopiert "pynten du har stessjet med, på jobben,

A-H sa...

Å gjør du, fra denne øye eller?
Den pavlovaen din er jeg nødt til å prøve. så fantastisk ut:)

God sommer!!

bea-cici sa...

åhhh, så glad jeg ble da jeg leste overskrifta di. trudde starbucks skulle komme til norge. elsker de og ja, jeg støtter deg i at de burde vært i norge. i mellomtiden får slike som deg og meg fylle kofferten med starbuckskaffen. de er alltid på innkjøpslisten når jeg reiser utenlands.
p.d det ligger en utfordring på bloggen min til deg.
klem bea-cici

bea-cici sa...

utfordring til deg på bloggen min;)
klem bea-cici

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej...så härlig blogg...o vilka uuunderbata saker du visar!!!Sååå fint så...lampan var ju väldigt speciell!

Kram Millan♥

Camilla sa...

Har sett at det er kommi flere Frapachino- produkter på Narvesen nå. Akkurat nå har de både en jordbær- og sjokoladevariant av denne fabelaktige kaffedrikken. :D
Om Starbucks- kafeer hadde åpna i Norge, hadde det vært skikkelig artig! Hvis det er mulighet for at det skal skje, gleder jeg meg i hvert fall sjukt til det! Wohoo.. ;D