søndag 5. juli 2009

Maliva`s pavlova oppskrift,og gave i posten fra Roma

Var flere av dere som ønsket oppskriften på min Pavlova..så her har dere den:O)
6 egge hvitter
300gr.sukker
3ss kakaopulver
1ts.balsamico
50 gr. mørk fin hakket sjokolade
Pynt:vanilje is(kan byttes ut med krem),500 gr.bringebær/jordbær,4-5ss grovhakket Dajmsjokolade

1)Sett ovnen på 180gr.Legg på et bakepapir på et brett
2)Stivpisk eggehv. og sukker(best resultat er å sette bollen i varmt vann når du pisker)
3)Sikt kakao over og tilsett balsamico og hakket sjokolade.Vend alt forsiktig sammen
4)Legg marengs bunnen på brettet i en tykk sirkel,ca.23cm,og glatt til kantene og toppen
5)Sett den midt i stekeovnen og skru termostaten ned på 150gr.
Stekes ca 1time og 15min..slå av ovnen og la den stå inne og avkjøles før du tar den ut.
Jeg lover den vil smake både for liten og stor.
Jeg har også vært så heldig å vunnet en gave fra foodandinterior i Roma....En koselig liten lykt jeg har her ute i paviljongen.Kan også brukes som en liten vase.Så tusen takk Monica,både for lykten og brevet du sendte meg.

18 kommentarer:

Violetta sa...

Jeg må bare kommentere hylla på gjestetoalettet... STILIG og SMART! En sånn vil jeg også ha :)

Dans på roser... sa...

Mmmm...må kanskje prøves...Hørtes deilig ut!

GuriMalla, ja.... herlig båt med et herlig navn. Dagen var vellykka!

Så "Bono" synger der oppe! Hmmmm.... må man kanskje få med seg. Jeg er ikke helt oppdatert på hverken CM eller Toppen eller her eller der.... Skal sjekke ut Toppen-opplegget hvertfall;) Takk for tipset. Kanskje vi sees?
Var CM vellykka? Bra?

ralfefarfars paradis sa...

Pavlova er også min favoritt- hadde det som desser i bryllupet vårt, og siden har jeg laget det til hver anledning som byr seG!!
koselig med pakke i posten! Ha en fin dag;)

Anonym sa...

Kaken så jo bare herlig ut! Den må prøves en gang! Heldig med gevinsten! Kjempe fin!
Ha en fin dag!
Klem*

Lotta sa...

Hei hei!Mmmmm...den kaka er bare kjempe god:) Og bærre lekker...:)
Så utrolig fin uteplass dere har fått dere..som tatt ut fra et interiørmagasin..Helt imponert!:)
En god søndag til deg:)Her koser vi oss inne i regnværet.Klem klem

Min lille krok i verden sa...

Hei min venn

Kakewn ser nydelig ut, tror jammen jeg skal prøve å lage den på tirsdag... :-)
Jeg har veldig lyst til å bli med på treff etter ferien, Moa har kanskje også lyst å bli meg. Jeg skal høre med henne etter ferien.

Takk for hyggelig hilsen på bloggen, jeg er dessverre ikke så ivrig lenger, men igår postet jeg jammen et nytt innlegg, Kanskje bloggtørken er i ferd med å gi slipp..

Ønsker deg og alle dine en deilig søndag. God ferie, min venn. Vi snakkes snart, om ikke før :-)

Varm klem fra meg

Kreoline sa...

Nam, den så deilig ut, kommer snart på besøk, hihi, det er vel litt langt. Takker for koselig hilsen, nå ha jeg lagt deg på listen min. Ha en fortsatt fin dag, kos deg i varmen. Klem.

Datt sa...

Lucky you, så stas å vinne konkurranser!! :D

Balke gård sa...

Mmmm, den må prøves!!! Så kjempegod ut! Klem, MArianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken smarrig tårta, riktig sommartårta, och en sån söt lykta du vann. Provade dressingen men det blev inte så gott som dras inte! Ha det bra och kram
AnnaMaria

Everyday living etc. sa...

Vad god den såg ut, tack för receptet det ska jag absolut prova. Ha en fortsatt underbar dag. kram

Hanna sa...

Så god den ser ut tårtan.
Hanna

Agnes Maria sa...

Den tårtan ser verkligen mumsig ut, tack för receptet.
Måste prova !
Grattis till vinsten, jättefin.
Klem Åsa

helle sa...

Tænkte faktisk forleden på at lave Pavlova, tak for opskrift!!

Lygten er rigtig sød og beach-agtig, tillykke med den
Kram Helle

Hos Camilla sa...

Så fantastisk at det er fler frankofile bloggere :-) Vi reiser ofte til en liten landsby 30 min sør for Nice som heter Cagnes Sur Mer - mest bare for å spise, men også for å nyte fantastisk arkitektur og fred i gatene.

Nooria sa...

Tusen takk for kjempekoselig kommentar på bloggen min! Den varmet :).

Ninas Interiør sa...

Mmm, den så god ut! Kanskje jeg får prøve den nå når været har blitt litt dårligere!?..

Ha en fin uke!:)

Klem Nina

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Gjett om....denne kaken skal bakes ved første anledning....får vann i munnen. Håper du har det bra ?
Du kan gjerne få et par dører hos meg (de som går i brunt). Jeg har planer å lage levegg /skillevegg av de hvite og lyseblå...dørene er bare så himla tunge. Deilig med værforandring og regn.....kos deg uansett der du befinner deg nå i sommer.
Klem Hanna