torsdag 9. juli 2009

Noe jeg ikke kan få nok av,er disse gamle vinduene....

...og ettersom sola glimrer med sitt fravær,er det helt ok og pusle litt her inne på kjøkkenet.

Kom over disse fine arkene,jeg har festet bak nettingen.

Hvorfor ikke bruke hanken som krok,hvor det kan henges opp div.kjøkkenting på.Her har jeg satt vinduet på kjøkkenbenken,hvor det etterhvert skal henges opp både huskelapper og oppskrifter.
Var ikke dette en go`ide?
Skal si ifra hvis jeg kommer til å selge noen av vinduene jeg lager.
Med disse bokstavene "Hope",lever jeg i håpet om at solen snart titter frem igjen:O)

Tusen takk til dere go`inger som sender meg så mange spennende tips om Østerlen/Skåne/København.De er alle notert ned i min notatbok.....og nå er det kun en uke igjen..så drar vi avgårde.(Huset blir godt vaktet på av vår eldste sønn:O)

Gøy at også så mange av dere har meldt deres intr.for et bloggtreff her i Lillestrøm allerede...Jeg kommer tilbake til det i begynnelsen av aug.Det vil nok bli iløpet av sept/okt.engang.

34 kommentarer:

Torunn sa...

Kjedelig vær her i Indre Østfold også, men som du sier; det er litt å ta seg til med innendørs også :-).
Lekkert vindu med hønsenetting!

Ser det blir bloggtreff i Lillestrøm til høsten. Passer det, så blir jeg med!

Kos deg videre.

klem

Kreoline sa...

Vinduet var helt skjønt, og nydelig dekorert. Greit å få gjøre noe innendørs også, et lite pusterom i varmen. Ha en fin dag, klem fra meg.

pysseltanten sa...

Här i Skåne REGNAR det just nu för fuullt...=(((
Vill oxå ha solen tillbaka...
Men, som sagt, man får lite gjort inomhus i alla fall...=))
Fönstret va ju bara SÅÅÅ himla fint!
Vilken bra idé att använda krokarna att hänga på...=)))
Ha en häärlig pysseldag...
Kraamizar Git

Datt sa...

Så stiiiilig det ble! Den hadde nok vært fin på kjøkkenbenken min også ja.. ;)

My home is my Castle sa...

Nydelig vindu :)
Du er så flink til å få det til..
Jeg går og venter på noen gamle vinduer. har ikke sett dem, bare sa JAA da jeg fikk tilbud om å få dem hehe...

Ha en fin dag
Klem,Kari

Camilla, Casa de Bach sa...

Så lekkert og kreativt med de gamle vinduene! Må prøve meg på ett jeg oxo tror jeg! Ha en fin dag!

Hilsen Camilla ;)

Anita fra hjerterommet sa...

Disse vinduene er skikkelig tøffe. Jeg sto i går på badet mitt og vurderte å bytte ut speilet mitt med et slikt vindu med speil istedet for glass. Men først må jeg vel finne et slik sjarmerende vindu og deretter få speil på bakside.. ikke gjort i dag med andre ord.

Smart å bruke fine ark som bakgrunn her er det jo bare fantasien som setter grenser. Ha en super kreativ dag!
anita

Min stil sa...

Nydelige vinduer, med rett patina. Kjempeflott ble det. Ønsker deg en fin ferie.
Klæm fra Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du gjort med fönstret, ska leta fönster i sommar helt klart. Och vi har samma bokstavsord idag, jag har också Hope i mitt inlägg. Och hopp behövs, speciellt om bättre väder.
Kram till dig
AnnaMaria

miss marple sa...

Holdt egentlig på å flytte busker og plante roser ute,men så kom regnet høljende ned..(med andre ord:pause m/blogging..)Innmari koselig vindu du har fått tak i,passet bra på kjøkkenbenken...
Tudelu i regnet;)

Monica sa...

vinduer er virkelig skjønne og jeg skulle gjerne hatt et her... er stadig på jakt:) Lekekrt dekorert og herlig pyntet:) klem monica

Unknown sa...

Hello honey,
FOR en fortreffelig idé med vinduene... Jeg er så absolutt interessert om du skulle selge noe slikt. Lekkert, var det!
Nyter dagene her nord og legger ut et innlegg senere i dag med lekkert interiør fra en av de gamle fiskebrakkene i Henningsvær, der det nå er kafé med lekkert interiør..
Bloggetreff, vi snakket jo om det, ja... Så jeg er så absloutt med når det finner sted.
See ya´!

Magdalena sa...

så flott laget til!! kreativ dame, du!
gamle vinduer er også jeg så svak for...
bare vakkert!!!

go klem videre i sommeren...

Som mine dager er sa...

Disse vindusrammene kommer skikkelig til sin rett med hønsenetting og sjarmerende ting som dekor. Ikke rart du aldri blir lei ;-)

Mye av sjarmen ligger jo i det slitte hvite treverket. Helt knæsj.

Klem fra Marit

ralfefarfars paradis sa...

Rett og slett nydelig! Så fint å kunne ta vare på det gamle!! Kreativ design var det også. Veldig fint med de gamle arkene inni;)
Ha en fin kveld;)

Birgitte sa...

Hej min ven,

Jeg vil bare kigge forbi og ønske dig en rigtig god tur til skønne Danmark og ønske dig en rigtig dejlig sommer, da jeg går på lidt ferie i morgen. ;o)

Så kan jeg lige fortælle dig, at sådan en vinduesramme nu er kommet på min ønskeliste. Super fin. ;o)

Stort sommerkram
Birgitte.

Birgitte sa...

Hej min ven,

Jeg vil bare kigge forbi og ønske dig en rigtig god tur til skønne Danmark og ønske dig en rigtig dejlig sommer, da jeg går på lidt ferie i morgen. ;o)

Så kan jeg lige fortælle dig, at sådan en vinduesramme nu er kommet på min ønskeliste. Super fin. ;o)

Stort sommerkram
Birgitte.

Christine Louise sa...

Ååå så flott vindu :)
Sånne m¨å du begynne å selge vettu :)

Klem fra meg

Anonym sa...

ÅÅ så fint du har laget til vinduet!
Kjempefine d earkene:-)
Jeg har også en ( el. ti helt ærlig..!) uvane der, har samlet opp en haug gamle vinduer på baksiden av huset, men når skal jeg få tid til de..?, he he holder på med sying, hekling og en stol, en kommode, sengen til Mille..-døgnet skulle egentlig vært utvidet!!
Du er flink til å gjennomføre:-)
Ha en fin kveld, klem Hege.

lottens vita och gröna sa...

sååååååå fint, vad fint med arken därbakom!
hade en kornblåtavla med hönsanät på 80 talet där jag hade krokar med kökssaker, måste nog varit höna i tidigare liv, hihi...eller kluck kluck!

må väl nu vännen, varmkram lotten

h.espe sa...

Så flott dette ble - en skikkelig herlig oppslagstavle, og superfint med de fine arkeen bak!! Hønsenetting er helt klar i vinden, og selv har jeg fullført et prosjekt nå i kveld. Blogger det nok i løpet av helga!!!

Ha en superduper god helg, og så krysser vi fingrene for at sola titter frem og alt blir bare helt perfekt... :o)

Stor klem fra Hildegunn

Myhome sa...

Kjempefint vindu, og så flott du har dekorert det!!!
Veldig kreativt!
Håper solen snart titter frem igjen!
Klem Anita

GundaM sa...

Så nydelig og så flott at du kunne bruke de hengslene!!!
Stilig ;)

og mitt kjøkken ja, vet ikke om jeg blogger det i sin helhet...Ikke så veldig spennende, masse rot og sjø ;) Hihi

Nostalgia sa...

Mmm, dette likte jeg :-)
Har et uthus fullt av gamle vinduer, så her fikk jeg noen tips !

Ønsker deg en deilig dag !

Klem, Nostalgia

Anonym sa...

Vinduet ble kjempe fint! Har lyst til å gjøre noe lignende selv.. I låven som hører til gården/leiligheten vi bor står det masse gamle dører og vinduer.. Tror jeg må prøve selv en gang!
Klem*

Anonym sa...

Kikk innom meg for en liten overraskelse!
Klem Hege.

Katta sa...

Gamla fönster är ju underbara och med hönsnätet i. Kan minnas att jag alltid gillat såna gamla spröjsfönster redan när jag var barn och vi hade såna fönster i vår sommarstuga.Här är det bara regn med och hård vind.Tur att man kan fixa inne då, har lite dille på tapeter nu det finns så otroligt många snygga nu. Skulle också vilja göra fond i sovrummet med nån härlig tapet.Ha en god helg, kram Katta

liven sa...

Så fint dette ble da!!
Koselig og dekorativt:o)

Ha en fin helg:o)

Ellemeller sa...

Tusen takk, ønsker deg òg en fin helg!!
No har ungane reist med fly til sin pappa og eg har huset og entrèen for meg sjølv... det er mitt hemmelege prosjekt, som kjæresten ikkje veit so mykje om :)

Anita

Myhome sa...

Har en award til deg på bloggen min, så kan du selv velge om du vil sende videre eller ikke:)
Skal ha selskap i helgen, og da vil jeg prøve oppskriften på Malivapavola-kaken din. Den ser bare så god ut!
Ha en kjempefin helg!

Min Still By Maia sa...

Så nydelig det var! Kjempekoselig å sette det på kjøkkenbenken. Jeg har et gammelt vindu som det er satt speil inni. (Husker du den "moten" som var for noen år siden?) Det er "naturfarget" Har så lyst å gjøre noe med det. Kjempegøy med så mange på bloggtreff. Blir spennende :)

Klem fra Maia

Nina i Paradiset sa...

Kjempeflott!
Har ett ødelagt ett på uthuset som kjæresten nok tenker på å kaste. Skal fikse det jeg, ja! ;)

Ønsker deg en flott helg!!

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men oj va fint m alla arken bakom fönstren.. kram snowwite-sussie

Anonym sa...

hei...ja,gi beskjed til meg om du vil selge sånne...såå koselige..tenkt på å ha til bilder av ungene i som vi tok hos fotograf..:)trodde jeg måtte være kreativ selv,men er veldig åpen for å heller kjøpe av deg...du er kjempe flink å få det fint til..:)

stoor koz Camilla..