mandag 9. juni 2014

Godt å være "hjemme" i Ste.Maxime igjen;o)

Bonsoir! Med svetteperler i pannen, og "våt" i panneluggen, setter jeg meg nå ned for å dele noen av mine opplevelser med dere. Ja for her er det "hot", ute viser gradestokken fortsatt 31 varmegrader og klokken den er passert 2130, dvs i solen var det oppi 40 varmegrader. Men jeg skal ikke klage, jeg blir mobbet for å ligne en "sjøstjerne" på stranda. Jeg ligger rett ut hele dagen og bare nyter. Dagene starter med deilig frokost som jeg får servert på rommet, hvor jeg har god utsikt ut fra min franske balkong til bassenget og uteområdet. HERLIG!

Det er pinse her også, og strendene fylles opp utover dagen. Her tok jeg et bilde fra den kjente bybroen i Ste.Maxime. Badetemperaturen vet jeg ikke, men det ble 5 dukkert på meg i dag.....rett og slett for å avkjøle meg;o)

Så var det disse fargene som jeg bare elsker ved Sør-Frankrike. Murbygningen, med de blå skoddene og bugnende balkonger med fargerike blomser.....love it!

Tiden med å sende kort hjem er forlengst over, her går det via nettet. Men fine kort å ramme inn kan man finne flere av.
Litt mer fargerike hus med skodder og blomster må jeg også ta bilde av så klart;o)

Det har ikke blitt noe shopping enda, det får jeg ha tilgode når min venninne fra Norge ankommer om noen dager. Faktisk orker jeg nesten ikke tanken på å prøve heller, når det er så varmt. Men jeg klager fortsatt ikke.....må bare venne meg til varmen kjenner jeg;o)

En liten koselig historie sånn på tampen av kvelden. Da jeg booket inn på hotellet i helgen snudde plutselig en norsk dame seg mot meg i resepsjonen og spurte om jeg var Maliva? Ja det er jo navnet mitt her nede, og vi fikk en hyggelig prat sammen. Det viste seg at hun og mannen var her andre året på rad, og var storfornøyd med oppholdet de har blitt anbefalt av meg. Praten fortsatte på stranden i dag, og jeg har fått mange nye tips å besøke av to velreiste frankofile (akkurat som meg). Forts.følger....
I dag avsluttet kvelden med min velkjente rett "Dorade" på Le Cafe de France. Kan virkelig anbefales! Nå må jeg prøve å komme i seng tidligere, selvom det er vanskelig å avslutte en hyggelig samtale her i resepsjonen. I morgen skal jeg tidlig opp og et nytt spennende møte i vente. Da sier jeg bare;  A bientôt!

2 kommentarer:

♥ Netta ♥ sa...

Åh så herlig det så ut å være der nede. Vi var jo nedover i fjor, men i år går turen til Hellas. Det blir sikkert superkos, men jeg kommer nok til å savne alt det herlige Den Franske Rivieraen har å by på.

Kos deg masse!

Klem
Netta

Anonym sa...

Hvilket hotel bor du på ?