søndag 2. juni 2013

Gøy å være guide!

Det ble lunsj på balkongen vår. Etterfulgt av shopping og vinsmaking i en av butikkene som vår venn fra Paris eier. Kan tro han synes det var stas å få så flotte norske damer på besøk.....godt salg ble det også på han.

De måtte så klart også besøke en av mine favoritt restauranter her i Ste.Maxime - La Reserve. Åh så koselig vi hadde det, og maten den falt i smak.

I går var det ferga over til St.Tropez hvor de skulle få med seg det store markedet. Det å holde styr på 6 handlegale/glade damer i trengselen av mennesker, ble en artig opplevelse i seg selv for min del.

Etter et par timer her kjente vi lavt blodsukker meldte sin ankomst. Da var det rett til Ladurèe hvor vi kjøpte oss noen makroner hver. Pistasj og salt karamel ble våre favoritter. Men skulle vi komme oss gjennom alt det jeg ville vise de, trengte vi mer å gå på. Derfor kjøpte vi oss hver vår fylte baguette med på vandringen. (Obs! Her kom vist jeg med på bilde ser jeg;o)

Så dere kan tro det var godt med en pause i hagen til Residence - Dior. Her ble det kun en cappuccino på hver.....og et toalettbesøk på 7 damer;o)

Så hva gjør man når man står i do kø? Finner fine motiver å ta bilder av så klart.

Og ettersom jeg hadde kameraet i hånden da det var min tur, tok jeg like godt bilde av toalettet også jeg. Der ser dere et glimt av "guiden" med ny vintage-veske.....kan dere gjette hvilket merke?

I dag blir det en rolig dag for oss alle som skal nytes på stranda. Men først skal jeg ta med noen på min morgentur. Takk for at jeg fikk "henge" med dere disse dagene Anne, Wanda, Hege, Liv Inga, Gjertrud og Berit.......wow, for noen fantastiske og takknemlige damer dere er!

9 kommentarer:

liven sa...

Høres og ser ut som dere har det flott!!
Tenker dette er noe for norske damer ja :)

Ønsker deg en fin sommer Maliva
Klem!

H. sa...

Så moro dette her må ha vært !
Ikke rart du koste deg :)

Kjenner meg selv litt igjen, jeg er blir så glad og begeistret når jeg f.eks. skal vise kjente/venner rundt i Castello'n (Borgen) i Bolsena...
Moro å være guide, dog kannskje kun for en dag...hehe

Kos deg videre !

Her blir den en liten tur på meg, skal møte Mamma uti verden ett sted...:)

Anonym sa...

Sunshine!

Things and Thoughts sa...

You have such a great time ladies!!!Wish you an exciting summer on mediterranean mood!

Monique sa...

Have a nice summer!

Bente sa...

Så flink du er. Må ha vært et virkelig hyggelig selskap med deg.

Nina sa...

Så utrolig koselig det der så ut :-D
Du er så flink å ta gjestene dine med på spennende plasser :-)

Ser du også har vært i Eze. Skal lage et innlegg om vårt fantastiske opphold der i fjor høst.

Nyt videre.

Stor og varm klem fra Nina

Nina sa...

Glemte jo skryte av den nydelige overdelen/toppen ( Katrin Uri ja? ) og LV-vesken ;-)
Lucky you :-D

Stor og varm klem fra Nina

Maliva`s verden sa...

Hei Nina....gleder meg til å lese innlegget du lager om Eze. Hyggelig at du likte blusen min.....stemmer det vettu, fra K.U og ny LV Veske.....litt stolt ja;o) Varm klem fra meg