onsdag 3. april 2013

Louis Vuitton og Brocante!

I påsken tok vi en tur på "landet" igjen, hvor et stort brocante/marked holdt til. Jeg gikk rett bort til boden som selger orginale Louis Vuitton kofferter og vesker, men jeg fant dessverre ikke vesken jeg leter etter. Her gjelder det å smøre seg med tålmodighet, så kanskje den dukker opp neste gang jeg kommer hit.

Nestle-kassene er de mest populære av de gamle trekassene har jeg skjønt. Jeg snakket med noen som kom kjørende helt fra Paris for å hamstre slike kasser.

De populære sifonflaskene får man alltid tak i på disse markedene.

Ja faktisk det meste.....så her er det bare å sette av noen timer.

Det meste er antik, gammelt, brukt og slitt, men så kan man komme over en salgsbod full av møbler laget av gjenbruk, som f.eks. denne kommoden med zink plate, og skuffer lagd av fronten på vinkasser. Nok en god idè!

Jeg elsker å gå rundt her, og det ble litt shopping på oss denne gangen også, bl.a et antikt fuglebur i tre...og så klart flere trekasser. Mannen min liker også å tusle rundt, og han fant seg et kult gammelt smykke/kors som muligens kan være verdt noen millioner...hi-hi! Vel, skal vel mye til det.....men hvem vet. Så mens han sitter og googler (om smykke) for harde livet.....pakker jentene og jeg koffertene våre. Vi sees i Italia!!! 

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
Fine bilder,jeg lurer på hvor dette markedet/brocante er. Såg ut til å være mye fint der.

sylvia sa...

Oj så spennende er marked, skulle gjerne vært de,
Kos dere på tur .
Klem fra sylvia

Anonym sa...

Hei, så flott blogg :-)
Vi er to familier med tilsammen fire døtre fra 7-13 år som skal feriere i Provance uke 29. Vurderer å bo i St maxime denne uken, er det noe du vil anbefale ? Har du tips til restauranter, strender og utflukter ? Ønsker deg en fantastisk dag :-)

Mvh Lene

Fellini sa...

Ser fantastiskt ut. Var håller denna brocante hus? Ska ner om 2 veckor och gör gärna ett besök där.
Ha en skön Italienresa.
Hälsar Fellini

Fellini sa...

Ser fantastiskt ut. Var håller denna brocant hus? Kommer ner om 2 veckor och vill gärna besöka den då.
Ha en skön Italienresa.
Hälsar Fellini

Bente sa...

På jeg blir nesten målløs. Drømmen som har blitt virkelighet.
Nå er jeg spent på hva som bringer deg til Italia? Venter spent på et reisebrev.

Anonym sa...

Ser bare utrolig herlig ut å kunne gå blant disse skatter:)
Kos deg i Italia:)
Klem Merete

Maliva`s verden sa...

Hei Lene
Det er fint hvis du kan sende meg mail til maylissmaliva@yahoo.no så svarer jeg deg derfra;o)
Maliva

Hege Morris sa...

Så herlig det er hos deg. Mye man kunne ønske seg der.
Ha en fin tur til Italia.

Været er utrolig dårlig her.. Vi har et par fine dager, men så begynner det å regne igjen. I dag hadde det vært fint med en peis. Det pøsregner! Bring on spring! :) hx