lørdag 20. april 2013

En innholdsrik uke for hele familien!

Den startet med bursdagsfeiring av mannen min hos Edna i St.Tropez. I stekende sol satt vi her i 3 timer og koste oss sammen med gjestene våre. Dere tror kanskje han hadde Sabeltann-bursdag....haha, men nei da sånn ser det ut her hos Edna;o)

Da vi skulle gå til parkeringsplassen ble vi møtt med"fotoshoot" av disse karene. Vi trodde først det var innspilling av en fransk film.

Men det var nok et opplegg for 2cv-entusiaster, og som ble god underholdning for oss som knipset bilder.

Denne uken kom en ny venninne fra Norge på besøk, og da ble det så klart shopping i St.Tropez på oss damene.

Jeg skulle så gjerne tatt med dere inn i denne kule klesbutikken, men ettersom de selger egne design-kr fikk jeg ikke lov til å ta bilder. Så da ble det heller et bilde fra krakken jeg satt på utenfor mens jeg ventet på venninnen min som prøvde klær:o) Vi var også innom Dior-huset....som er en drøm å se på både fra innsiden og utsiden. Men restauranten åpnet dessverre ikke før i juni.

Så var det godt å få yngste datteren hjem igjen. Hun har hatt det topp på alle måter, og konserten til Justin Bieber ble jo en suksess. Det ble ikke kyss på kinnet fra J.B., men derimot fra hennes nye idol Robin Packalen som varmet opp for J.B.

De fant "tonen", og nå har disse bildene kommet ut i finske aviser også......stas for dattern så klart.

Hun kom med fly sammen med vår tidligere nabo som skal bo hos oss noen dager. Så i dag blir det tilbake til St.Tropez og det store markedet jeg har skrevet om tidligere. Solen skinner så klart fra skyfri himmel...hvis noen skulle lure på været her nede akkurat nå, og på med bikinien seinere i dag. DET VAR EN ALRDI SÅ LITEN OPPDATERING, DA VIL JEG TIL SLUTT ØNSKE DERE ALLE GOD HELG!!!

6 kommentarer:

Sivs hus sa...

Hei, Herlig med bilder fra livet hos deg:-) Morsomt å se alt du gjør og opplever...God helg fra Siv som nå koser ser i solskinn på Romerike....endelig er sola tilbake...og snøen er borte! Juhu...

Helen sa...

Fantastisk bildet av den rosa 2CV med "politi" oppi....hahahha

Fine bilder og flott bygg det Dior huset.

Nyt fine solskinnsdager :)

Anonym sa...

Høres ut som noen herlige dager:)
Og for en utrolig herlig 2CV:)
Ønsker deg fortsatt herlig helg
Klem Merete

Anonym sa...

Åh så fine bilder, herlig stemning og jeg syns 2CV er verdens kuleste rare lille bil :)
Fantastisk! :)

God helg og kos deg med besøk :)

MODERN COUNTRY sa...

For et herlig liv dere lever Maliva !! Alt jeg ser og leser om høres så deilig ut. Jeg får jo bare lyst til å komme ned til dere med en gang, og så tar vi turen til Ste.Maxime ikke sant ?? ;) Jeg bare lurer på, hvordan er prisene der ? Er byen fortsatt Genuin og tradisjonell, eller er den påvirket av Saint Tropez og turismen der ?

Her i Sørøst Norge har vi fortsatt litt nattefrost, og det er ikke så mye som et eneste grønt blad på trærne enda. Men vi føler at våren er på vei, og da kommer vel kanskje bloggelyset min tilbake også. Jeg vet faktisk ikke helt hvordan jeg skal begynne igjen. Det var veldig koselig å høre fra deg, godt å høre at en er savnet !

God klem ~ Aina

Maliva`s verden sa...

Hei Aina
Så hyggelig å høre fra deg. Ste.Maxime er en fiskelandsby med ca 16000 innbyggere, dvs. at byen lever hele året, og ikke lar seg påvirke så mye av St.Tropez. Alle de jeg kjenner synes det er deilig å komme tilbake til fredfulle Ste.Maxime etter å ha tatt fergen over til St.Tropez. Men jeg for min del ser bort i fra jetsetlivet der borte, og synes faktisk de har klart å holde på sjarmen i St.Tropez også.
Det beste markedet i område holdes jo der på lørdager :o) Men her i Provence er det så klart flere vakre perler... Håper blogglysten kommer tilbake...du er savnet! Varm klem fra meg