torsdag 30. september 2010

Maliva`s høstpizza.




Etter så mange positive tilbakemeldinger på oppskriftene jeg legger ut, har jeg også lyst til å dele en annen variant av Pizza med dere.
2 ts.tørrgjær
5 dl. fingerlunket vann
1 ss honning
Dette røres sammen og trekkes et par minutter.

12 dl.hv.mel/speltmel....liker å blande begge typer.
3 ss olivenolje
2 ts salt
Tilsett så dette, med litt mel omgangen.
Heves under plastikk i ca.2 timer


6 sjalottløk, skåret i skiver
200 gr.kantareller som renses godt
120 gr chèvre, skjæres i tynne skiver
4 ss honning

Lag så 4 stk. porsjonspizza, hvor du smører ut 1 ss honning på hver av de....legg på løken, kantarellene, skiver av chèvre.....dryss over med maldon salt, kvernet pepper og stek de midt i ovnen i 12-15 min.på 225gr. Basilikum på toppen er godt;o)




I utgangspunktet hører vel kanskje ikke honning med til pizza her i huset, men jeg lover...den ble "knasende"go`. (Sprøheten kommer av honningen) Og hvorfor ikke pakke de inn i smørpapir, og ta de med ut på en deilig høst tur;o)




Må bare vise dere hvor vakker utsikt vi har, og ikke minst kunne følge med fargene som forandrer seg ute i naturen. Liker høsten jeg;o)



Da tar jeg høstferie, men er plutselig tilbake;o)

21 kommentarer:

Anitas Interiør verden sa...

Så jo veldig godt ut da,må jo si det høres rart ut med honning på pizza :-)
Flott utsikt dere har.
ha en fin høst ferie,her må det desverree jobbes

klem Anita

Lappeline ♥ sa...

Denne så jo kjempe deilig ut.Syntes jeg kjenner lukten.
Nydelige høst bilder.
Ha en fin høst ferie

Klem

Katta sa...

Vilken otroligt vacker utsikt ni har!!! Underbart. Ha det bra, kram Katta

Mitt hvite hus sa...

MMMM den pizzaen både så og hørtes godt ut... skal virkelig teste denne ut..

Nydelig utsikt...

god ferie og kos deg... en uke igjen for oss..

Klemmet =)

Thelma Louise sa...

hmm...ser godt ut..høres litte bitt rart ut med honning da.:-)
herlig utsikt dere har.:-)
god høst ferie til deg.:-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser din utsikt som är så vacker, samtidigt ser jag i högerkant utsikten ni hade i Lugano i sommar. Och visst är hösten fin, med alla flammande färger. Ser att vi har samma gummistövlar också.
Tack för spännande pizza-recept, ska provas. Låter jättegott.
Varm kram
AnnaMaria

Ellemeller sa...

Vi skal ha pizza i morgon, eg skal prøve denne oppskrifta (må berre bytte ut mjøl med glutenfritt, men det går fint)
Det såg veldig godt ut:)

God haustferie!

Elin | Draumesidene sa...

Vi hadde pizza i går, men ikkje så flott som din! :) Grusomt godt etter at den er kald også? ;) Skal kopiere oppskrifta di, som vanleg! Takk for at du deler!

Flotte bilder, og nydeleg utsikt!

Ha ein herleg haustferie!
God klem!
E :)

Simones Country Home sa...

Mmmmm den så da god ut. Er den som hans på fortet? hihi

Jeg har tatt hælja å skal gjøre klart til Franskbesøket. ;o)))

Ha en super ferie berta.

Klemmers ;o)

Margrethes hus og hage sa...

Blir nesten litt sulten av å se slike innlegg :) Det så godt ut!

Og for en nydelig utsikt!

Ønsker deg en fin høstferie, hilsen Margrethe

Loccitane sa...

God høstferie!!!
Den pizzaen skal jeg lage, så kjempe god ut :-)
Nå skal jeg bake Nanbrød :-)
Klem Line

Anonym sa...

Hellu Maliva- for en spennende oppskrift, tusen takk- den skal vi prøve her i huset!
Høstferie,- koselig,- jeg elsker høsten! I morgen bærer det østover mot Neskollen og de svenske alper....tji..hi..hi...
GOD HØSTFERIE- NYDELIGE BILDER OG FORMIDABEL UTSIKT!
Klemmer i fleng fra Ann Kristin :-)

Maliva`s verden sa...

Hei Ann Kristin....blir hoppende glad hver gang du legger igjen hilsen her hos meg. Svenske alper ja, pass deg for moskusene da;o)
Nå venter jeg også på at bloggen din er oppe å går snart. Sørlandet kaller helgen 16.okt....
God høstferie til deg og dine, og hils Dronningen på "Kollen"
Klemz

Gammel stil sa...

Mhhhhmmmmm, det så helt herlig ut!! Kanskje vi må prøve den :)

Fine bilder:)

Klem:)

Monica sa...

hej !!!!
Vilket härligt recept på pizza, det måste provas !!!
Från Norge till Italien, inte dåligt !!!
Härliga bilder och vilken supertjusig utsikt !!!!
ha det gott och jag håller tummarna för våran "kurir".....
Kram,Monica

fru Nielsen sa...

den pizaen hørtes bare nydelig ut, må nok utprøves ja, og takk for at du vil dele oppskrift, me like!
Helt enig med att høst er en utrolig vakker tid!
klem =)

Ruths datter sa...

Pizzaen ser aldeles herlig ut,og så flott å ta med på tur da.
Klem

Anonym sa...

Maliva!
Du har blitt en photographe formidable!
Og pizzan må jeg prøve. Elsker honning (spesielt etter "Bienes hemmelige liv" ;-)
KA rett rundt svingen...Kanskje jeg skal strikke ferdig ullsokken jeg begynte på ifjor? Ellers går det i gjenbruk her om dagen. Nå skal go bit fra Finn bli høyglansbrannbilrød!
Klem, Dronninga fra Kollen. Hehe.

Anonym sa...

Hmm.....tror nok jeg må lage pizza i helgen for dette hørtes helt fantastisk ut. Så herlig utsikt dere har, misunnelsesverdig ;)
Ha en strålende høstferie :)
Klem, Mette

Maliva`s verden sa...

Hei "Dronninga"fra Kollen, eller var navnet ditt "Helena i Paris".hi.hi.
Jeg lover den pizzaen smaker av Provence. Ja her er det bare å riste vekk støvet av håndarbeidet vårt....nå er Kreativ Aften i full gang igjen;o) Gleder meg til å se det ferdige resultat fra han Finn.
Vi mailes...gla`i dæ.

Anne (Moseplassen) sa...

Det så ut som en skikkelig deilig pizza. Røff og tøff, nå ble jeg sulten gitt..