torsdag 16. september 2010

Da er den franske veggklokken på plass.



Dere som har følgt mine reisebrev fra Frankrike i sommer, husker sikkert at jeg nevnte at jeg fant meg en veggklokke som var på salg. Jeg har som sagt vært på utkikk etter en klokke i lengere tid, og denne her endte jeg altså opp med. Ikke tok den store plassen i bilen hjemover heller. (Heldig med den kjære;o)



Dronning Ingrid blomstrer fortsatt, og flere nye skudd er på vei. Deilig med planter som klarer seg selv, eller er det fordi de har fått mye regn på seg i løpet av sommeren, mon tro?




"Kjærlighet", "ømhet", og "kjærtegn".....da var de glosene i boks;o) Så får vi fortsette å pugge franske gloser.



Tikk takk tikk takk....som tiden flyr, nå er vi snart i oktober, og "storbesøk" fra nettopp Frankrike nærmer seg. Her er det ikke bare vår "desingerspire"som gleder seg, like mye jeg og resten av familien. Så velkommen skal du være.........!

32 kommentarer:

Hege sa...

Skjønn klokke Mayliss - godt du fikk den med hjem:-)
Ha en fin dag,
klem Hege.

Christine C sa...

Den var rett og slett nydelig :-))

Anonym sa...

haha..:) ser dere for meg på vei hjem.. uff,måtte le da jeg leste det,så for meg meg og deg da når vi er på ferie..haha..
så kjekt å få besøk av Frankrike..:) spennende..:)

gleder meg til å høre hvordan det går..:)

klem camilla...)

Emmas Verden sa...

lekker ;)
..og så er det ikke mange som har den her... ;)
kos deg med besøk og nyt helga som er her snart!!
klem til deg..
Anne♥

Monica sa...

Hej !!
Underbar klocka !!
Gillar orden, mycket ovanlig klocka som skänker kloka, vackra ord !!
Vackert stilleben, vackra bilder, och oh nu fick jag inspirationen jag behövde för stt plocka om på ett glasbord jag inte får nån ordning på...
Kul med besöket,antar att det är fler än du som väntar...
Kram,Monica

Behindabluedoor sa...

Heisan Mayliss..
Det var en kjempefin klokke og et nydelige stilleben foto.
Ha en kjempefin dag og helg 2morrow!!
Klem

Fjordheim sa...

For ei nydelig klokke. Såg ei flott klokke i går, men den var alt for dyr. Kanskje jeg også er heldig å finner ei på salg en gang.
Ha en fortsatt god dag :)

Anitas Interiør verden sa...

Flott klokke artig å få med seg noe hjem fra utlandet :-)
Kos deg med stor besøk nå det dukker opp,ønsker deg fortsatt en fin uke

Klem Anita

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin klocka, härligt sommarminne från Frankrike. Den passade så fint över ditt skrivbord. Roligt med besök ända från Frankrike, förstår att du ser fram emot det.
Ha en härlig helg
Varm kram
AnnaMaria

FruT sa...

Den var rålekker! Spesielt siden jeg er så glad i hjerter!

Sologbolig sa...

Herlig klokke, den likte eg. Og pelargoniaen var jo riktig så stor og flott. Tenker du gleder deg til besøk fra Frankrike. Kos deg og ha fine septemberdager. Klem.

Gro sa...

Hei-hei, May-liss! Så nydelig klokke da! Ja - nå er jeg tilbake, som du ser - har tatt tid å få tilbake inspirasjonen, men slik er det nå engang avogtil... Hadde vært hyggelig å treffes igjen - vet du om noe bloggtreff i høst? Klem fra Gro

Anonym sa...

Nydelig klokke, Maliva!
Heldig som skal få praktisert fransken din snart! Hopp i det! :-)

Klem, Elin

Jennys fire vegger sa...

Kjempefin klokke. =) Den gjorde seg bra der. Lekre bilder også. =)

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

H elle K sa...

Nydelig klokke Maliva.
Kos deg videre i det flotte høst været.
Klem Kristin

Synnøve sa...

Nydelig klokke.Så bra at dere hadde plass i bilen til og ta den med hjem.

Klem

liven sa...

En kjempefin klokke...og koselig fransk stemning her hos deg Maliva!!
Takk for dine koselige kommentarer....blir så glad jeg !!

Ha en fin helg .o)

Camilla sa...

Så utrolig stilig klokke. Jeg er lysten på en klokke til stuen, men har ikke kommet over noen enda som passer inn her, så jakten fortsetter.

Klem fra meg, Camilla.

♥ Netta ♥ sa...

Wow, den klokka var berre lekker. Skulle gjerne hatt en slik gitt. Kjekt å kunne pugge franske gloser og se hva klokka er samtidig ;-)

Ønsker deg en fin torsdagkveld!

Klem
Netta

Ruths datter sa...

Så nydelig klokke da. Så flotte stilleben du har arrangert. Flinkisen du er.

House number 15 sa...

Fiin klocka! Passar utmärkt över skrivbordet och roligt att ha ett minne från sin resa.
Kram C

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ah.. for en vakker klokke ;)
Passet perfekt :9

Ha en flott Fredag og helg!
Klem fra Solveig

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ah.. for en vakker klokke ;)
Passet perfekt :9

Ha en flott Fredag og helg!
Klem fra Solveig

Simones Country Home sa...

Bonsoir mon amie. ;o)

Ca va? Går det bra med Fransken din da? Må jo kunne det til storbesøket nå. hehe

Grosse bis Simone

Bonne nuit

LENE sa...

Jeg har selv kjøpt brødristeren i Danmark, og den er mye mere anvendelig enn de man får i Norge.
Årsaken til at jeg spør om noen har sett den, er fordi jeg selv kunne tenke meg å importere den. Jeg har flere venner og bekjente som gjerne vil kjøpe den, uten å lykkes.
Takk selv for en inspirerende blogg - jeg er ofte inne hos deg, du lager noen flotte stilleben!
Ha en fin fredag!

(eddas) sa...

Halloisen:)
Ja..hvir ble uka av??:)Var barnevakt på Siggerud til ei lita jente på onsdag kveld..og i går i Sverige....og i morgen loppis og torg...søndag..
Vi får prøve til uka....kan vi ikke bare avtale en av dagene??Blir litt enklere eller så blir det bare kokt i kålen:):)
Er det den minste Kassen du tenker på??
klem klem
eddaKlemmer

Loccitane sa...

Du vennen. Jeg må tilstå at jeg har glemt å gi deg webadressen til min bror. For matbestillinger.
Her er den.
http://cederquist.no/

Vi skal ha selskapet vårt der og maten er helt topp.
Klem Line

Maliva`s verden sa...

Hei Line.
Tusen takk,jeg skal sjekke linken i løpet av helgen. Lykke til med siste innspurt;o)
Klemzzzzz

Katta sa...

Vilken fin klocka du fann dej i Frankrike. Fint arrangemang på bordet där med.Vad roligt att ni ska få besök från Frankrike med. Så du har också åkt på höstförkylningar hoppas du blir bra snart, själv har jag fått en penicillinkur idag så nu bör det vända till det bättre. Ha en bra helg, kram Katta

Thelma Louise sa...

Tøff klokke...og litt anderledes enn alle de andre.:-)

skjønner du kjenner igjen tingene ja..flere ting jeg har dratt i hus i dag du også kjenner igjen..dro med meg 3 gardinlengder (forskjellige) fra living i dag.:-) og noen puter..så få vi se...nå ser det ut som en sigøynerleir her..en av hver...av de 3 nye..pluss mine gamle.:) jaja..solen skal skinne hele helgen.:-) herlig

stå på med helsa...dritt lei den selv jeg..men det funker innimellom...og det er bedre enn aldri.:-)

kos deg og nyt helgen.:-)

klem berta.:-)

Siren sa...

Det var en skikkelig flott klokke, heldig du er! Reisebrev fra Frankrike? Her må jeg lese mer på bloggen din skjønner jeg, så spennende! Har tenkt oss med bobilen til Frankrike i sommer...Ønsker deg ei riktig god helg! Klem i fra meg, Siren :)

Anonym sa...

Dette var en virkelig en flott klokke, og moro at den var så annerledes. Kos deg med besøk fra Frankrike.

God helg :)

Klem, Mette