søndag 26. september 2010

Gammelt klaffbord før og etter........



Som dere ser begynner loftstuen å ta form, og her er det gamle klaffbordet jeg viste dere i vinter. Da kom det flere gode forslag på hvordan jeg skulle behandle det.



Jeg visste jo i utgangspunktet hva jeg ville, men alltid gøy å høre deres meninger også. Det jeg har gjort er følgende, slipt bordplaten, malt bordbeina og latt det stå ute i ca. 1/2 år, i all slags vær.



Da ble bordplaten slik jeg ønsket det. Så har "Bono"sagd av beina, slik at det ble et lite sofabord istede. Fint, ikke sant? Den kule lampen og putene fant min "designerspire" på Living.


Flere bilder fra loftstuen kommer etterhvert;o)
Ønsker dere en fin søndagskveld videre.....her skal vi innvie loftstuen med film og Robinson Ekspedisjonen.

41 kommentarer:

Gammel stil sa...

Kjempefine bilder:) Det ble virkelig fint! Du er så kreativ, flink og inspirerende:) Veldig bra!!! Vi skal også se på Robinson i kveld:) Vi gleder oss!:)

Klem:)

Magdalena sa...

så nyydelig....

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Wow! So fint det vart☺ Nesten so eg ikkje trur det er samme bordet! Utruleg ka litt vær og vind kan gjere☺

Nyt søndagskvelden☺

Klem M♥

Jannicke sa...

utrolig flott resultat! Klem J.

Hulda sa...

Bordet ble jo virkelig SUPERT! Herlig bordplate, smart å la det stå ute slik, da fikk det jo riktig look. :) Dette kan du være fornøyd med, ja. :)

Thelma Louise sa...

vet ikke om du fikk mld..fikk en error i det jeg postet ?

Maliva`s verden sa...

Hei Gry
Du må nok sende den en gang til. Har ikke mottatt den jeg;o)

Datt sa...

Ooo, så fint det ble! Fine-fine forvandlingen! :)

Thelma Louise sa...

prøver igjen da.:-)

bordet ble kjempefint...eller resten også ser veldig koselig ut.:-) jeg også setter ting ut for den rette looken.:-) mindre ting står ute ved pølsebua...salt i luftet og ikke så mye dritt som i oslo.:-)) Men ser det sliter mer på ting og tang ved sjøen.:-)

sleng beina på bordet...skal jeg også...også her robinson..og italiensk is.:-)

og i dag har handymannen laget nytt bord ute...av gamle materialer vi hentet hos noen venner...

klem

beate sa...

åh, det er kjempelekkert!!

klem beate

Beth sa...

Bordet ditt ble flott!
Jeg har også et gammel klaffebord her som skal pusse opp,
men det blir nok hvitt vil jeg tro.

Heidi-anitha sa...

Ser jeg har myyyye å ta igjen... Har ikke vært innom blogglandia siden i sent i vinter.Alltid så vakkert og lunt her hos deg Mayliss. Tusen takk for så nydelige ord fra deg.


Kjempeklem

Agnes Maria sa...

Åhhh! så snyggt bordet blev!
Ni har ju så underbart fint hemma hos er.
Ha en fin kväll.
Klem Åsa

Sologbolig sa...

Lurt, det blei jo knallfint ! Ha ein fin søndagskveld. Klem.

Audhild sa...

Kjempestilig, passa perfekt inn med deg! maliva-style:)
Flink du!

Gry sa...

Så kult bordet ble! Loftstuen likeså, rått med den gråfargen på en vegg! Jeg pusset opp rommet til 16 åringen for et par år siden og da brukte jeg en slik 'industriellgrå' farge på veggen. Mot hvitt blir det tøft og stilig! Gratulerer med nydelige gaver, mye lekkert! Fint med det hvite bordet i stuen, passer perfekt! Og ja, Ratatouille passer perfekt for en frankofil ;) Ønsker deg en fin ny uke ♥ Klem

Sommerhuset i bakken sa...

Bordet ble kjempefint! Så morsomt at det har stått ute i all slags vær. Loftsstua ser veldig koselig ut.

Hjertedamas blogg sa...

Nydelig bord, og lekker patina:DDDD Så det er sånnman får den lekre patinaen? Hiver ut møbelene , og tar dem inn igjen et par år senere. hmmmmm lurer på om slagbenken blir flott, når den har stått ute et par år????? klemz

Hege sa...

Bordet ble råfint Mayliss!
Ha en kos kveld,
klem Hege.

Kjersti sa...

Bordet ble utrolig kult! Så smart å la det stå ute i en periode, for å få naturlig patina. Det må testes ut... takk for tipset :o)

Home No.1 sa...

WOW! Snyggt! Kram Annica.

Veronica's hus sa...

Nice:)

Klem

Pink lady sa...

Knallfint bord!!

Klem Pink lady

Katta sa...

Vilken skillnad till det bättre det blev med bordet, jättefint. Och så snygg mjölsäck du fått i förra inlägget. Hoppas din helg varit bra och att veckan med blir det, kram Katta

Anonym sa...

Förvandling, Trolleri!

Agneta

Som mine dager er sa...

Jeg overfører et firesiffret beløp til din konto så sender du bordet til følgende adresse:

Marit
Trondheim

He he ... Bordet ble kjempefint og jeg også vil ha et sånt!!!

Utrolig fint!

Klem Marit

Ruths datter sa...

Skikkelig tøft ble det.Artig med så flott gjenbruk.
Klem

My home is my Castle sa...

Nyydelig ble det !!!
Klem,Kari

Anonym sa...

knall koselig...:) Gleder meg masse til å se når det er ferdig..:)

Klem camilla..:)

Fossestua sa...

Bordet ble råfint! Har en liten slagbenk...tror jammen den skal få stå ute i vinter :)

mysiga heestrand sa...

Tänk vad väder och vind kan göra. Bordet blev verkligen jättefint.
Ha en bra dag
Kram Marita i Heestrand

Mitt hvite hus sa...

Kjempeflott bordet ble... så flink du er...og loftsstuen din ble virkelig flott..

klememr 0)

Monica sa...

Hej !!!
Det blev såååå fint !!!
Snacka om skillnad och det passar ju perfekt där !!
Hoppas ni hade en mysig helg....
Kram,Monica

Anonym sa...

Hei Maliva, så fint det ble! Jeg har tenkt å gjøre det samme med utemøblene mine, fremfor å male dem opp hver vår, tror det kan bli veldig greit med vedlikeholdsfrie møbler på den måten :-). I tillegg er jeg på jakt etter et laaaaaaangbord til innebruk, gjerne med samme "finish".
Gøy å se en annen stil i loftstua, "jeg har stjerner i kjelleren jeg".....he.he...tji..hiii...når kommer dere?

Klem fra AK SOM SAVNER KA

Tindrande Auge sa...

oi! den metoden hadde ikke jeg hørt om før :) Kjempelurt, og bordet ble nydelig flott! Ha en fin dag videre!

Synnøve sa...

Så kjempefine bilder.
Smart og la bordet stå ute.
Bordet ditt ble kjempefint.
Skjønner godt at dere trives på loftstua.
Klem

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint bordet blev!
Och visst är det väl så att naturen ger den bästa patinan. :-)

Anonym sa...

Så fint det ble, kan tenke meg at det er noen som vil trives skikkelig i loftsstuen etterhvert :)

Klem, Mette

Simones Country Home sa...

Hei berta.

Så fint det ble da. Flink du jeg har et lignende i hvitt, kanskje jeg bare skal sage av beina på det jeg å. ;o) hehe

Nei Franskmenn er da ikke sånn, men de yngre er kanksje litt usikre med annet land osv. Vet ikke jeg, men synd det ble sånn da. Jeg får besøk av mitt søskenbarn på torsdag. Det skal bli bra. Å ja jeg kjører gjerne alene nedover, gjort det ofte. Men denne gang tar jeg med meg pappan min tenker jeg. ;o) han er jo Fransken selv. hehe

Bonne nuit a tous mon amie ;o)

Li/Småtingene sa...

Bordet ble råstilig!! Holder selv på å pusse opp et bord, har pusset ned lakken. Tenkte å male bordplata i drivved - det går litt raskere, men vet ikke om det blir like fint?

:-)

Behindabluedoor sa...

*wow* sier jeg bare, bordet ble knalltøft. Takk for den gode ideèn.
God høstferie!
Klem