fredag 6. august 2010

En sniktitt på ny tapet....mens vi smaker på en oliven;o)




Egentlig liker jeg nok best malte vegger/panel her i huset, men etter å ha hjulpet en del kunder med valg av tapet, begynner jeg også å få mer sansen for litt kontraster på veggen. Det er jo så utrolig mange fine tapeter der ute...og hvorfor ikke bare tapetsere en fondvegg, som jeg har gjort her.




Må samtidig vise frem mitt lille oliventre, hvor det dukker opp den ene oliven etter den andre....og det er så gøy, og tenk at det er lov iflg. Mattilsynet å ta med seg hele 5 potteplanter fra et europeisk land (til privatbruk selvfølgelig), inn i landet....Ja da vet jeg ihvertfall hva jeg skal kjøpe med flere av neste sommer, men må nok vente noen uker til før de blir helt modne og kan spises disse her.



Så får resten av olivenfamilien stå her hos Oliviers & Co.i St.Tropez å vente 10mndr. til vi er tilbake igjen;o) (Ja for her har nedtellingen startet til neste sommerferie..og da blir vi borte i maaaange uker)

(Takk til Grete som tipset meg om linken til mat-tilsynet, jeg er med andre ord ikke en lovforbryter..hi-hi)

34 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Så flotte oliventrær!! Ha en fin helg!

Klem klem
Anette:)

Rosemary and thyme sa...

Et godt tips! Jeg reiser til Nice imorgen:) Nydelig tapet!
Klem Tove

(eddas) sa...

Så kult....
Kos deg i helgen...
Her blir det venninne på middag..og en liten tur ut og se litt mennesker:)Har abstinenser etter og vært med familie og venner rundt meg en mnd:)
eddaKlemmer til deg..

Jill sa...

Tapeten var kjempefin!!!
Og fondvegg er jo smart så kan den bare fjernes eller tapetseres om når man er lei!
Oliventreet var helt herlig!
God helg!

Susanne sa...

Jeg er enig med deg, tapet kan være vakkert og gi en fin kontrast:) Nydelige oliventrær...Ønsker deg en deilig helg!
Klemmer Susanne

Monica sa...

Hej !!
Åh, den är helt gudomlig !!
Vad snyggt !!
Kul med oliverna som kommer, en hel drös...
Loungen i förra inlägget var så vacker !!
Den har alltid varit fin, men nu har du överträffat dig själv !!
Jag tror jag kommer och tar mig en rose där, så skippar vi min balkong, hi, hi...
Jag planerar att gå med i facebook när jag kommer hem från Sverige...
Ha det gott,
Kram,Monica

Anonym sa...

Woow det er det første oliven tre jeg har sett i Norge.
Jeg Eeeeelsker oliven, kjøp med et til meg og da ;)lol
Utrolig fin side dette her, skal jammen anbefale til andre estetikere jeg kjenner.

Christoffer S

Anonym sa...

Hei,
En liten hilsen fra Ste Maxime til alle leserne av May-Liss sin flotte blogg. Hernede er det fortsatt sommer - ca 30 grader! Og i likhet med May-Liss og fam. koser vi oss i Ste Maxime.
Franske hilsner fra
Grete

My home is my Castle sa...

Nydelig....
Jeg har tatt med meg planter inn i Norge, Trodde det var lov jeg og det er det jo og ;)
Har du flere tips å komme med om toll og tull ??Tenker da på shoppingbloggen min...

Klem,kari

Simones Country Home sa...

Salut.

Ja det treet var jo bare kjempefint da, å at det har blitt oliven på det er jo bare så gøy. Hva gjør du med det? hehe
Mitt skjer det ikke stort med. :o( Får nok ikke mye pleie, men når jeg ser i Spania de åkrene med oliventrær som står der i ørken så får jo ikke de mye pleie heller. hehe
Kanskje vi er for snille med de??? hehe

Ha en super dag og helg.

Klem Simone :o)

Elin | Draumesidene sa...

So skjønne olivenbebisa! :) Her er mine 4 tre i live, men litt gresne inne ved stammen? Eg måtte klippe litt av dei nye skudda, som vaks veldig fort! Håper dei overlever vinteren. Viss ikkje trur eg nok eg kjøper nye til neste vår. Liker dei kjempegodt, og lillebror tåler dei (astma/allergi) Tapeten såg kjempeskjønn ut! Vi får vel sjå meir??? ;)
Forresten, den musikksaken eg forklarte om, har vore litt tullerusk siste dagane? Eitt eller anna som sikkert er i uorden med sida?

Ha ein fin fin kveld, og ei herleg helg! Her blir det straks kylling og pastasalat, deretter skal eg leike husmor, og røre 6 kg.jordbær (!!!) Not something I do often...

Klem Elin :)

Rosor och Spetsar sa...

Vilken snygg tapet, helt underbar.
Vad heter den O var kommer den ifrån för tillverkare?
Kul med oliverna på ditt olivträd, det är ju underbart
Ha nu en fin helg
Kram
Annelie

Nooria sa...

Åh herlig! I morgen reiser en god venninne av meg til St. Maxime. Jeg er såå misunnelig! Hun har lest bloggen din grundig, og skal nok innom alle de markedene du har skrevet om. Hun har fått en liste av utleier også.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin tapet, den har jag inte sett förut. Och olivträdet trivs hos dig som får så många oliver. Härlig bild från Frankrike också. Förstår att du längtar tillbaka dit.
Kramar till dig vännen
AnnaMaria

Thelma Louise sa...

tapeten var fin...) og herlig bilde av alle de små oliventrærne.:-) det har kommet oliven på mitt tre som står i pølsebua.:-) Trodde ikke det var lov å ta med inn i Norge jeg.:) men der kan du se.:-)

liven sa...

En knallfin tapet Maliva!!
Male kan jeg....men ikke tapetisere.....
Utrolig fine disse oliventrærne også!!!!

ha en fin helg :o)

Frøken Jægers Hus sa...

Takk for hyggelig hilen på min blogg i dag! Jeg er litt ny i dette gamet så ekstra hyggelig å få skryt. Nå skal jeg kose meg med bloggen din! Takk for deilig inspirasjon!

Klem Helene

Anitas Interiør verden sa...

Jeg har sansen for en vegg med tapet,har gjort det på ene soverommet,og flere kommer etter her i huset.
Flott oliven tre,artig at det kommer oliven på det. Kjekt å ha noe å se fremover til neste sommer da går tiden fort.
ha en fin helg

Klem Anita

Anitas hus sa...

Tjihi, godt å vite at du er lovlydig^^,)

Tapeten var knallfin. Jeg er også mest glad i ensfargede malte flater, men en fondvegg med en så stilig tapet er jeg enig i kan være veldig lekkert.

Ha en fiiin helg!
Klem, Anita:O)

Katta sa...

Ååh så vackert med alla olivträden i krukorna! Fondväggar tycker jag är superbra ide, kan lätt bli för mycket med samma tapet i ett helt rum. Konserten var helbra och förbandet kom från Norge Audrey Horn känner du till dem? De var väldigt bra i allafall. Sen blev vi bjudna på efterfest där ett Engelskt band spelade och The Cult kom dit :D Ha en bra lördag.Kram Katta

Anonym sa...

Å jeg så dem jeg også, men skulle fly hjem så for min del var det ikke aktuelt å kjøpe noen. Da jeg var i St.Tropez var det ikke strøm der, så nesten alle butikkene var uten lys - og det var ikke mulig å betale med kort. Banksystemene var ute av drift, så hverken betalingsterminaler eller minibanker fungerte. Godt vi hadde noe kontanter :)

Klem, Mette

Sologbolig sa...

Kjempefin tapet, den likte eg godt. Så flott å få oliven på treet ditt da, det har nok fått godt stell. Jada, det er lov å ta med potteplanter, eg har to store vinrankar i hagen som eg har tatt med fra Moseldalen (Tyskland) for noen år siden. Det er druer på de også ...... så begynner snart med vinproduksjon !!hehe!! Neste tur til Frankrike så blir det nok med oliventre i bagasjen!
Ønsker deg ei flott helg. Klem fra Sigfrid

Beth sa...

Er det tapetvegg vi ser bak oliventreet?
Knallstilig å ha på en vegg i en gang eller i en spisekrok...

Klem Beth...

June J. Larsson sa...

Ja takk, begge deler! Både tapet og oliventrær! :))

God helg!
Klem
June
Nostalgi&Skriverier

Refleksjon på livsvegen sa...

Flott vegg..
flotte trær...

Var innom Olivers&co i Ålesund på blåtur..
så masse flott og godt..

God helg!

Mita på landet sa...

Herlige bilder:) Favoritt feriestedet vårt ligger i den lille landsbyen Biot - like utenfor Nice. En liten perle som enda ikke er oppdaget av altfor mange turister:)Landsbyen har gitt oss mange fantastiske inntrykk og minner, og den korte avstanden til de litt større, mer kjente franske byene er heller ikke å forakte;)Ønsker deg en fortsatt god sommer!:)

Mitt hvite hus sa...

Så nydelig tapet da... virkelig flott...

og det fine oliventreet da..med så mage oliven...
Nå lærte jeg noe nytt... trodde faktisk at det ikek var lov jeg...


ønsker dege ns trålende fin uke =)

Klemmer =)

H elle K sa...

Hei maliva og takk for koselig hilsninger, lekker tapet og flotte oliventrær, heldig du som har fått bær på trodde ikke at det var så lett. Ha en flott kveld.
klem kristin

Balke gård sa...

Hei og god sommer! Så nydelige oliventrær, dette visste jeg ikke! Takk for tipsdeling!

Ja jeg er på fb, Marianne Mittet Solbraa, bare ta kontakt;-)

Nydelig i loungen din, nyt siste sommer, klem fra Marianne

Loccitane sa...

Oi, den tapeten er jo fantastisk, er den fra HC?
Er de virkelig gode de olivenene? Har hørt at det nesten ikke går å spise de rett fre treet...
Kjempe fine bilder du viser snuppa.
Klem fra Line

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Olivträd är härliga, jag skulle gärna ha fler. Å så kjekt att du får oliver på ditt träd!

Boktips ja...gillar du vampyrböcker? För det är det jag läser nu...
Annars läste jag "A thousand splendid suns" av Khaled Hosseini för ett tag sedan. Väldigt bra!
Sen är "Veronika vil dø" av Paulo Coelho en favorit.

Hoppas du har haft en fin måndag!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga olivträd! Tycker jättemycket om den nya tapeten! Såå fiin!! Var och vem är tillverkare av den?
Ha det gott!
klem
nina

Maliva`s verden sa...

Hei, til dere som vil vite mer om tapeten osv.kommer det et eget innlegg om det da tapeten er på plass;o)

Belgin Pancar AKÇAY sa...

Soba, zeytin ağaçları güzel.
bizimde bir kaç tane zeytin ağacımız var. merakla bekliyoruz bu sene ürün ne kadar alacağız .