tirsdag 19. august 2014

Jentetur til Gøteborg.

Da var jeg tilbake i Gøteborg igjen, og denne gangen ble noen venninner med. Som jeg har nevnt tidligere bor jeg kun et par timers biltur fra Gøteborg, så dette ble den perfekte dagsturen.

Målet for oss alle var så klart interiørbutikken Artilleriet, men først en lunch i bakeriet vegg i vegg.
Jeg elsker konseptet til Da Matteo. En ting er de kule lokalene og alle delikatessene, men også deres designfilosofi; Längtan efter hantverket. Så her får dere servert Gøteborg`s beste kaffe, og hjembakt brød rett fra bakerovnen. Ettersom solen skinte, tok vi med salaten ut i bakgården. Der åpnet det seg en vakker oase med blomster og butikker. 

 
Dere kan tro vi koste oss, men vi var også ivrig med å komme oss inn i nabobutikken. 

Her inne hos Artilleriet må man sette av god tid, og ingen tvil om at vi fant masse inspirasjon. Det ble også litt shopping på oss som dere kan se på bilde under her;o)

Ellers fikk vi med oss flere butikker og enda et cafe-besøk før vi kjørte hjemover igjen. Slike turer er "gull" i min hektiske hverdag, og i et så koselig selskap er jeg fortsatt støl i "lattermusklene". Mens jeg venter på bilder fra min kjære som har kommet hjem fra sykkelturen i de franske alper, forbereder jeg meg nå for min neste langtur som ligger utenfor Europa. Etter å ha lest det spennende programmet for en hel uke, er det bare et ord som dukker opp.....TAKKNEMLIG! Forts.følger.....

2 kommentarer:

Elisabeths Borg sa...

Neimen....nå tror jeg det er noe som har gått meg hus forbi i sommer! Bor du bare noen timer unna Gøteborg? Hva med Frankrike??

Gøteborg er bare SÅ koselig by.
Jeg har bodd og gått på skole så det er helt klart en av mine favoritt byer.

Kos deg på shopping tur!

Klem fra Elisabeth

Maliva`s verden sa...

Hei Elisabeth..skjønner godt at du trodde jeg bodde fortsatt i Frankrike. Men flyttet hjem i fjor høst pga vgs på yngstedatteren. Men jeg er jo mye i Frankrike fortsatt både i hodet mitt (utleie) og turer ned dit. Men nå stortrives jeg/vi med å bo her i Fredrikstad. Så får vi se hva som skjer videre når undommene flytter ut ;o)
Klem fra meg