onsdag 10. juli 2013

På grillen akkurat nå.....

Jeg er så fornøyd med min nye elektriske grill fra Weber. Den har blitt min trofaste venn nå i varmen, og med så klart god hjelp av mannen min som har ansvaret for grillingen. Det går både i fisk, skalldyr og forskjellige franske pølser. Ja for her er pølsene mye bedre enn Gilde sine grillpølser. Rent kjøtt i pølsene er tingen, tilsatt chili eller provencalsk krydder. Men disse marinerte "Brochettes"med lam og okse er favorittene akkurat nå.

Som tilbehør passer det med deilig couscous og enkel tomatsalat tilsatt hakkede tomater, fetaost, hvitløk, rød løk og sorte oliven toppet med noen dråper god olivenolje over. Enklere kan det vel ikke bli, og smaken; SMELT! Tzatziki er også et "must" til, men den rakk jeg ikke å lage denne gangen. BON APPETIT!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm..så kjempe godt ut:)
Er mye grilling her om dagene også fo vi har et nydelig vær om dagene:)
Klem Merete

♥ Netta ♥ sa...

Dette så kjempegodt ut. Her i huset grilles det MYE, men i år har vi dessverre ikke fått testet fisk og skalldyr på grillen enda, DET må vi få gjort noe med ;-) Men, i helgen spiste vi tidenes skalldyrmiddag med Moules-frites og krepsehaler. Vi lengter tilbake til rivieraen, men koser oss i solen her hjemme også :-)

Nyt dagene!

Klem
Netta

Anonym sa...

Hvorfor har du elektrisk grill, og ikke gassgrill lurer jeg på? Marit

Maliva`s verden sa...

Hei Marit.
Vi har stor gassgrill hjemme i Norge, her på balkongen hvor vi bor er det veldig praktisk med en liten elektisk grill. Som jeg også er storfornøyd med.
Maliva