søndag 21. juli 2013

Bloggvenninne m/fam. på besøk.....stas!

Hei alle sammen! Håper dere nyter sol og varme hvor i verden dere befinner dere. Det gjør jeg også i tillegg til det sosiale liv. Her fylles gjesteboka vår opp med mange nye minnerike opplevelser.

I helgen hadde vi nok et hyggelig besøk. Det var av ei god bloggvenninne Marianne (bak bloggene Shabby Charm , Home and Cottage og den populære Inspirasjonsguiden) gjennom 4-5 år, og familien hennes. Kan tro vi hadde mye å snakke om siden sist, også var det hyggelig å bli kjent med både svigerinnen (til venstre på bilde) og resten av familien hennes. De leier villa gjennom Maliva-Agency og er kjempe fornøyd, så det setter jeg xtra stor pris på.

I varmen er det greit å servere noe enkelt, som denne dagen; Tapas. Her har jeg hentet både inspirasjon fra Frankrike og Norge. På bildet over her har jeg fylt mini Croustades med chevrèkuler fylt med små biter av soltørkede tomater.

Typisk norsk som våre franske venner liker spesielt godt; potetlefser med Philadelfiaost m/laks og dill, "norsk" laks, frisk dill og pepper.

Tilbake til en typisk fransk variant. Da kjøper jeg ferdig butterdeig som jeg ruller ut og fyller med bl.a pølsebiter, spinat, chèvre, tapenader etc. Skjæres opp i små stykker, pensles og stekes midt i ovnen i ca 15 min på 200gr.

Jeg tror alle koste seg, og kvelden avsluttet så klart på restauranten La Reserve. Vi jentene skal treffes om noen dager igjen, da blir det shopping! Men først skal jeg ta i mot sønnen som ankommer i dag.......GLEDE!

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så många och roliga besök du får, kan lätt tänka mig att dom stormtrivs där nere. Maten ser så läcker ut, du hittar alltid på så bra saker och bjuda på.
Stor kram
AnnaMaria

Anonym sa...

Så kjempe kos med besøk og for et nydelig dekket bord du har gjort:)
Tapas er jo kjempe godt:)
Ja, nå er sommeren virkelig kommet med 27 til 29 grader hver dag nå , så nå bare nytter vi det gode vær:)
Ønsker deg fortsatt herlige sommerdager
Klem Merete

Unknown sa...

Så nydelig mat!! Nydelig hos deg..var nok en herlig dag ;o))
Klemmer Elisabeth

H. sa...

Så hyggelig treff :)

Deilig tapas mat du servert...nammm..namm...

Ja, her i Italia er det også varmt, men hører også at i gamlelandet har de årets beste sommer på 60 år !

I DE DYPE SKOGER sa...

Hei, hyggelig å få en hilsen fra deg! Kommer til å titte mer inn til deg også. Tenk at dere har flyttet til Frankrike. Det må være fantastisk... Fortsatt god sommer til deg også:)

Anonym sa...

Så fint og hyggelig bord. Tapas er godt, og mat man kan kose seg med i " langdrag". Jammen har du mange flotte dager, med mye besøk....
Kos deg fortsatt med alt det som livet gir deg!
Stor klem fra Cathrine