torsdag 25. juli 2013

Årets opplevelsestur og første stopp; lavendelen i Plateau de Valensole.

Da har jeg endelig gleden av å ta dere med på en fantastisk opplevelsestur. Selvom jeg var arrangør sa jeg fort i fra at jeg satt pris på om jeg kunne være "turist" denne dagen. Det fikk jeg lov til, så takket være C. stilte ho opp både med bil og som den perfekte sjåfør. Mens T.og H. satt i baksete og gjorde en glimrende jobb som kartlesere, stod nok jeg for noe av underholdningen...hi-hi. Så med bilen full med flotte jenter startet vi fra Ste.Maxime kl.08 om morgenen.

Med over to timers biltur gjennom vakkert landskap nordover i Provence, kom vi frem til første stopp; Plateau de Valensole. Med ett ble det helt stille i bilen, foran oss åpnet det seg et fantastisk syn. Det var lavendelåkere så langt øyet kunne se. Så vakkert, er det virkelig mulig sa vi i kor? En ting er at alle hadde sett bilder herfra, men plutselig var det vi som stod midt i lavendelåkern. DÅN!
Når jenter er på tur, da var det godt og endelig finne et tre å gjemme seg bak,...ja dere tok den? For et syn det må ha vært....ler fortsatt jeg.

Og når man først er på langtur, så må man jo ikke glemme å ha med en nistekurv. Den bestod av ferske croissanter, jordbær og vann. Lunsjen den ventet på oss et helt annet sted.

Gøy at alle tok med hver sin hatt, så med de på hodet følte vi oss nesten som tatt rett ut av en film scene. Er det ikke vakkert? 

Tenk dere hvor herlig det dufter her, så var det helt stille bortsett fra summende bier.....blandet med knipsing av bilder og latter. Er det rart det tok lang tid for oss å lande etter dette?
Fargene var så vakre at til og med en gul kornåker ble vakker i dette landskapet.

Ja jeg sitter fortsatt med et stort smil om munnen da jeg ser disse bildene foran meg, og tenker at neste år vil jeg ha med meg et helt busslass hit. Hadde ikke det vært gøy dere?
For en herlig gjeng, og som jeg sa innledningsvis dette var vårt første stoppested. Så håper dere henger med til de neste stoppestedene også, forts.følger....




6 kommentarer:

Sommerhuset i bakken sa...

Det ser ut som dere har hatt en helt herlig, morsom og veldig koselig og inspirerende dag! Så utrolig fint! Helt nydelig! Kjenner at jeg gjerne skulle ha vært med der ;-)

Og du for noen herlige retter du serverte gjestene dine i innlegget under her. Nam, nam og dobbelt nam! Skulle jammen gjerne ha vært der også, jeg....hi...hi...

Ha en fantastisk fin dag! Kos deg masse - så skal det bli spennende å se hva neste innlegg bringer ;-)

Stor sommerklem

Katta sa...

Åh den turen hade jag velat vara med på :) Så underbart!! det är min dröm att få gå på lavendelfälten i Provance. Det måste ha doftat alldeles fantastiskt där med. Kram K
p.s. jag har aldrig sett en snyggare packad bil ;) d.s.

Anonym sa...

Hei May-Liss; kjempefine bilder! Til dere som ikke har vært der, opplevelsen av lavendelen er enda bedre enn det som kommer frem på bildene (lukten mangler jo) ... så bare gled dere til en tur! hilsen en som har sett lavendelåkrene flere ganger og som aldri går lei

Anonym sa...

Fantastisk....jeg vil også bli med deg neste år. Takk for alt du deler og all den jobben du legger ned i bloggen din Maliva, du er unik!
Trine

Anonym sa...

Ser jo bare helt utrolig ut:)
Jeg elsker Lavendel, så dette hadde vært en opplevelse:)
Høres ut som dere har hatt en herlig tur og kjempe artig med stråhattene:)
Fortsatt herlige dager
Klem Merete

H. sa...

Lavendel "In real" er noe ganske annet å oppleve, ja !

Kjenner igjen duften, da mine blomstrer vilt nå på Villa'n, og det tiltrekker seg masse sommerfugler.
Men, ennå en stund til, før jeg skal "høste" litt.
.
For en herlig jentetur du her har arrangert, flinke deg, ikke rart alle koste seg :)

Hatt er lurt, i denne varmen, blir man rett og slett sliten...puuuuh

Jeg henger med videre, vettu :)