fredag 5. juli 2013

Endelig fikk jeg sett Le Tour de France live!

Ettersom mannen min og jeg er litt mer enn gjennomsnittlig interessert i Le Tour de France, har vi i flere år hatt lyst til å få med oss en av etappene. I år fikk vi endelig det til, og her er en liten del av "Team Ste.Maxime" i etappe 5.
Vi kjørte opp til Draguignan hvor vi parkerte bilen, og derfra gikk vi i et par kilometer til vi kom til en lang oppover bakke. Dette var den beste plassen vi kunne fått, takket vær vår dyktige "team-leder" Ole Reidar.

Det var en spesiell opplevelse å se heltene passere oss i et høyt tempo selv i lange oppoverbakker. Jeg fikk også med meg han med den gule trøya der ser jeg;o) Det vaiet norske flagg og heia rop på begge sider av veien, og et lurt smil fra norske Kristoff fikk vi også. Etter dagens etappe med så mange norske flagg, er det kanskje ikke rart det ble en 2.plass til Boasson og 6.plass til Kristoff. Vi er stolte!

Men når heltene fra tv-ruta passerer, så ser jeg jo at det er helt "vanlige tynne" menn som sykler som om de har fanden i helene....hi-hi.
Wow, for et sirkus vi har vært med på. Det hele startet med bilkortesje med høy underholdningsfaktor. Musikken dundret og masse reklame og smaksprøver ble kastet ut til oss. Under her ser dere bilde av noe av det vi fikk kastet mot oss.

For en artig dag vi hadde med masse inntrykk, og det var så klart xtra hyggelig å henge sammen med andre "gale" sykkel entusiaster. HEIA NORGE!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så kjempe gøy:)
Følger med på TV her hjemme vi for er også litt mer int enn gjennomsnittet:)
Blir spennende i dag, for vi kan jo ta den Gule trøyen:)
Ha en strålende helg:)
Klem Merete

Birgit Moger sa...

Så gøy!!!

H. sa...

Hvilken morsom opplevelse :)

Har faktisk en nordmann som leier hos oss nå, som også er sykkel fantast....kjørt ned med bil, og har sykkelen sin med.

Så han sykler hver morgen til de forskjellige småbyer rundt oss...mens, kona og barn nyter bassenget...hehe

Kommet hjem til Tjøme i helgen og her er det nydelig sommervær, så nå blir det en ukes kos her hjemme - rett og slett ferie i Norge !

Kos deg