mandag 22. november 2010

Rustic Xmas



Da er jeg også i full gang med å pynte til jul, dvs. advent og det er jo bare så koselig når også resten av familien er så engasjert i hvordan vi skal ha det, og ikke minst holde på tradisjonene vi har lagd for våre barn/ungdommer.



Fargetonene på bildet over her, er akkurat de samme som går igjen her i huset inkl.samme kuskinn på stuegulvet;o) Rustic Xmas er tingen med andre ord.



Julebaksten de siste årene, er langt fra 7-slag, her baker vi kun det som blir spist opp. Kanskje jeg deler et par oppskrifter med dere etterhvert også.



Ingen førjulstid uten vakker julemusikk. Hva er din favoritt?


(Foto; Taverne-agency)

Da ønsker jeg dere alle en koselig førjulstid......og til dere som ikke har meldt dere på i min give-away, kan dere gjøre det HER.

24 kommentarer:

Anonym sa...

Så masse flotte bilder. Gleder meg til å se julebilder fra huset ditt og etterhvert, om det kommer noen da. Og oppskriftene tar i alle fall jeg gjerne i mot.
Ha en fortsatt god mandagskveld.
Klem, Mette

(eddas) sa...

Hello:)
Ja...er flott med det rustikke preget...så enkelt og rent....
ha en kooos kveld...
eddaKlemmer

Anita fra hjerterommet sa...

Flotte inspirerende bilder:) Den boksen med kaker var jo veldig fristende da:))

Elsker førjulstiden og den herlige beroligende julemusikken. Min favoritt er cd`en "absolutt jul" mange ulike artister, den går stort sett non stopp hele desember. Liker også Carola sin julecd.

Nyt kvelden Maliva:))

Elisabeths Borg sa...

Kjempe flotte bilder, når jeg så bildet i sidebaren kjente jeg prestasjonsangsten bobble til!
puh...
Må si at når jeg setter på;
White christmas da er julen her fram med muffen og skøytene jeg lever mentalt på 1890 tallet osv.
Herlig tid vi går inni

Thelma Louise sa...

Jeg elsker jo all julemusikk jeg...så jeg brenner meg mine egne julecd'er og ikke minst mine egne "gå rundt juletremix" der har vi ikke alle vers av enebærbusk...men et refereng av den og et av litt av hvert annet..blir litt pes å vaske gulver og tøy og alt på en gang..så har vi juletre i hagen..og en diiiiiiger cd spiller under juletre...så tvinger jeg folk ut for å gå rundt juletre...også rynker de på nesa..og sier nei..da truer jeg med at vi får gå rundt puffen istedefor..Men da velger de aller fleste juletre i hagen.:-)

Ja ser det står navnet ditt på klokka...den er sååå fin.:-)

og når det gjelder bloggen, hadde jeg neppe gitt meg, men jeg trengte litt hjelp på veien...er fryktelig sta jeg...:-) gir meg aldri..hender bare det tar litt tid..gir det en pause før jeg bretter opp ermene

jul ??? nå ?? nei ikke her..plukket med meg de kulene fra Living..og ellers driver jeg med sommersylser..helt feil...

Martilie sa...

Lekre bilder.. Jeg pusler med litt adventspynt, mens minstemor er syk og kaster opp.. Blir mye kos og tv mellom slagene..

Takk for kos hilsen hos meg - jeg bor i nærheten av Oslo (hvis man ser stort på det :) - men adskillig nærmere Hønefoss :)

Jeg elsker julemusikk og blir helt varm i hjertet når jeg kan starte med det.. Liker det meste, men den store favoritten er O'Helga Natt m Jussi Bjørling.. Og så er jo Driving Home for Christmas er slager.. Jan Teigen, Smokie, Mahalia Jackson, Elvis - elsker alt.. Stakkars mannen synes det blir i overkant :)

Nyt kvelden..

Klem fra Tove

Katta sa...

Rustik x-mas självklart. Mycket fina bilder. Har också börjat leta fram lite adventspynt nu. Kram Katta

Alfa sa...

Så mage flotte julebilder. Gleder meg til å se julehjemmet ditt. Har også startet litt smått her:).
Ønsker deg en god kveld.
Klem Alfa

Synnøve sa...

Nydelige bilder.
Det er en herlig tid vi går inn i nå.
Gleder meg til og begynne og pynte til jul.
Hører på masse forskjellig julemusikk.
Klem

beate sa...

åh, så nydelige bilder!!

nyt kvelden

klem beate

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Ja her var det behagelig og koslig.
Takk for sist. Veldig hyggelig.
Må du ha en deilig uke.
Klem:)

Bettum Villa sa...

Nydelige bilder du har funnet! Må si det er denne julestilen jeg strekker meg etter, men det må nok enda noen jul til for å få den perfeksjonert.
Ønsker deg en flott dag!

Klem Madelén

Emmas Verden sa...

..nå fikk jeg lyst å begynne på julebaksten gitt ;))..herlig stemning her hos deg May-Liss ;))
jeg elsker Peter Jøback(får ikke til den svenske ø`en ;))
kos deg med resten av uka!!
god klem til deg..
Anne♥

Unknown sa...

Åh så vackert! KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Din advent och jul blir jättefin, det är härliga färger och stil. Vilken fin kakaburk du hade på första bilden, mycket gott i burken också! Min favoritlåt under jul är Fairytale of New york med The Pogues och Kristy MacColl och så Silent night med Sinead O´Conner. Jag brukar sätta ihop egna julcd med favo-låtar.
Kör försiktigt om det var idag du skulle ut och åka.
Varm kram
AnnaMaria

Thelma Louise sa...

jada naboen sniker seg inn når det er juletregang...eller vi ringer og sier fra..:-) og de som ikke var innvitert trodde først det var noen fulle folk i hagen vår..men så kom de ut med frakken på og ble med.:-)I fjor ble det faktisk ikke noe av..for det var så imari mye snø...Håper på mindre i år.:-)

Loccitane sa...

Det var fine bilder.
jeg er ekstremt opptatt av tradisjoner og elsker julen, men jeg er ekstremt opptatt av å ikke begynne før 1.advent.
Brasserie Blanche var vi på julebord med Home & Cottage fjor, det var knall bra og god mat. Vi spiste fem retter og var veldig fornøyde.
Vognmand Nilsen var hyggelig. Vi hadde veldig hyggelig selskap så kvelden var topp, men jeg var ikke så veldig imponert over maten.
Godt men ikke noe høydare.
morsomt sted, men jeg tror ikke jeg kommer til å gå dit igjen.
Så hyggelig at dere fikk tid til julebord før jul iår ;-)

Klemmer fra Line

Fånga dagen sa...

Hej där!
Och tack för attt du frågade efter mig idag så att jag fick träffa dig det var verkligen trevligt och spännande att få en bild av en bloggvän.
Jag ska kolla i morgon hur det blev med dina tips i affären.
Kanske ses vi igen, vem vet. Tills dess ha det så gott.
Kram Lena

Datt sa...

Wæo, familien bryr seg om pyntinga altså? Så koooselig da! :D

Beth sa...

Herlige førjulstid! :-)

Nina Kristin sa...

Koselige bilder!
For min del er det alt for tidlig å begynne å pynte til jul enda. Rynka faktisk litt på nesen når mannen kom hjem fra butikken med årets første julestjerne i dag. Men nå står den på bordet og pynter opp. Pynter vel med litt lilla til helgen ,for adventsfargen er lilla. Ellers så blir det ikke så mye julepynting her i år, siden vi reiser til Trøndelag og Romsdalen i jula.

Jeg får kose meg med å sniktitte på alle de fine bildene alle andre legger ut fra sine pyntede hjem tenker jeg!

Ha en flott førjulstid!

Klem, Nina Kristin

Siren sa...

Så heldig du er som har begynt å pynte til adventstiden, skulle ønske det var meg. Jeg har knapt begynt å tenke på hvordan advents stake/krans jeg skal ha i år, og i stua råder det FULLT kaos siden vi pusser opp. Men blir nok som deg,rustikk jul er tingen for meg også! :)

Tusen takk for dine koselige ord, ja det var akkurat det jeg trengte i min rotete oppussingsverden! :) Jeg er på facebook ja, men ikke med bloggen.

P.S Min yndlingssang er uten tvil: "En skulle vøri 4 år i romjuln" med Alf Prøysen. Klem :)

Hjertedamas blogg sa...

Hei!!! Ja, rustic xmas er nå kos da. Naturlig, enkelt, nostalgi, feminint og rustic. altså rene kinderegget:DDDD Herlig:DDD klemz

liven sa...

Koselige bilder Maliva :o)
Ja nå er vi snart inne i en fin tid....og snart er det jo solsnu også :o)

ha en fin førjulstid du også :o)