tirsdag 16. november 2010

I dag har jeg vært med en venninne og besøkt Croconilen i Charlottenberg.


Dette har vært en innholdsrik dag, hvor jeg har oppdaget nye spennende steder i Charlottenberg/Sverige. I utgangspunktet dro vi dit for å handle inn både julemat og julegaver. Men så viste det seg at det også var mer å oppleve i Charlottenberg.

Første besøk var i denne koselig interiørbutikken Hjärtliga rum, som ligger vegg i vegg til CROCONILEN.

En koselig butikk blandet med nytt, gammelt, og hyggelig betjening, gjorde at vi ble her en stund. Jeg fant bl.a. et kjempe fint buet gammelt vindu, som jeg har mine planer med. Det skal jeg vise dere senere;o)

Lekker lampe. Er nok flere enn meg som ønsker seg en slik under juletreet;o)

Her var det også flotte tekstiler, og heldig som jeg er, fant jeg endelig gardiner til loftstuen. Så kjenner dere meg rett, er det selvfølgelig med tekst på;o)

Her fikk jeg også kjøpt både julegaver og venninnegaver, som jeg tror vil falle i smak. Plutselig kjente vi sulten meldte seg, og da var det kjekt at vegg i vegg lå både restaurant og konditori som er kjent for deres fantastiske utvalg av velsmakende kaker.

Oh så klart måtte jeg smake på Vaniljhjärtan........nydelig, synd jeg ikke kjøpte med flere hjem, men kommer helt klart tilbake hit.

Mens vi satt her i restauranten, kunne vi både beskue nilkrokodiller og andre exotiske dyr.


Så hadde jeg hatt småbarn, hadde dette vært et perfekt utfluktsted. Da kunne far kost seg med kaffe og no`attåt i restauranten, mens barna var i zooparken, og mor selv, kunne handlet i fred og ro i interiørbutikken;o)
Men også en perfekt opplading for venninnen min og meg, før vi fortsatte videre til matbutikken.
Så nå sitter jeg med en god følelse, etter en hyggelig dag, men også at både julemat og julegaver er i hus.

30 kommentarer:

Unknown sa...

WOW, så lekkert!!♥
Hit må jeg på neste Svenskeraid ja!!♥
Nyyydelige bilder og så flott at du deler med deg kjære du ,))
Kos deg i kveld og nyt dagene ;)
Klemmer fra meg,
Anki

H elle K sa...

Hei, hei, så lekkert og så koselig med bakeriet ved siden av. Må nok legge en insperasjonstur dit.. Jeg skal ha førjulskos m lett servering neste Onsdag, ønsker deg hjertlig velkommen. Klem Kristin

Kerstin sa...

Dette så jo spennende ut. Er det inne i selve Charlottenberg disse butikkene ligger?
Kerstin

Maliva`s verden sa...

Ja de ligger like ved siden av det store kjøpesenteret;o)

Thelma Louise sa...

så koselig dag.:-) mange fine bilder...og nam...det så godt ut.....

jeg mailet nib ang mine problmer
og fikk til svar


Noen ganger "henger" feeden til en blogg noe- vi anbefaler da å brenne feeden i feedburner:) Legg inn link du får derfra i innstillinger på bloggen:) https://feedburner.google.com/migration/selectLegacyClaim.action


har prøvd. men får det ikke til.:-((

den har bare sluttet å oppdatere seg...grrr

Audhild sa...

Wow! Skal si, ut ifra bildene ser det ut som du har vært i både interiørhimmelen, sukkerhimmelen og eksotisk safari på en dag:)
Såå smart med så mange nødvendigheter på en plass da ;)

Mitt hvite hus sa...

Herlighet da... for en butikk... dette skla jeg huske neste gang vi kjører igjennom Charlottenberg..

tusne takk for tipset kjære deg..

nyt kvelden..

klemmer 0))

♥ Pia... sa...

hallo hallo.. ja du har fått uppleva lite av varej ser jag:).. På Croconilen var jag för några veckor sedan och hade marknad på.. himla kul.. Hon som bakar alla dessa ljuvligheter var det som fixade marknaden som jag och ett gäng blandade hanverkare pysslare såle våra grejer.. nu kan vi inte vara med på julmarknaden som hålls nu till helgen för då står i i BRUNSKOG istället... har du vägaran in i sverige igen så gör ett besök på Skutboudden denna helgen vi är många många som säljer där då:).. Om du är i sverige av och till..har du besökt Hem T Gårn strax útanför Charlottenberg?.. Om inte så måste du göra ett besök där med.... Ja det finns många härliga butiker runt omkring.. och många finns innan för gränsen.. hos våra grannar:).. ha de gött..Pia

Solveig (Svingenslillehus) sa...

For en herlig butikk :) Så ut som du hadde funnet deg en hel masse godbiter :) Gleder meg til å se det i ditt koselig hus! :)

Ha en FIN kveld!
Klem til deg!

Alfa sa...

Så utrolig flott blogg du har. Her vil jeg selvfølgelig ligge meg til som følger. Håper det er greit.
Gleder meg til å se hva du skal gjøre med vinduet.
Klem Alfa

Maliva`s verden sa...

Takk for tipsene Pia;o) Det var hyggelig av deg, kanskje vi sees. Klem

Nina Kristin sa...

Så artig å se! Vi har nettopp blitt hytte(l)eiere en halvtimes kjøring fra Charlottenberg, så vi kjører gjennom der rett som det er. Må definitivt legge turen innom disse perlene av noen steder ja!

@Pia: Hvor er det julmarknader nå til helgen? Vi har hytte i Fredros og skal dit fra fredag til søndag!

Klem, Nina Kristin

HusmorDronninga sa...

Her var det mange lekre bilder!
Jeg har ikke sett disse butikkene når jeg har vert i Charlottenberg.. men så har jeg ikke vert så mange steder utenom på senteret da.. ;)
Hvor ligger disse butikkene?
Er det kanskje litt lurt av oss å ta turen ned i selveste sentrum kanskje? Må definitivt lure med meg Husfar på en tur snart.. Det er vel snart tomt for Snus tenker jeg, og da blir vel ikke det noe problem ;)

Hilsen fra
Kjersti

Maliva`s verden sa...

Hei Kjersti...det ligger en link til nettsiden deres. Trykk på Croconilen;o)

Anonym sa...

Høres ut som om dere hadde en koselig tur idag. Jeg skal og snart en tur til Sverige, men ikke så langt nord - blir nok nærmere Strømstad på oss. Det er nok ingen krokodiller der, men vi får vel hygget oss likevel. Håper på å få noen julegaver i boks også :)

Klem, Mette

h.espe sa...

Du har virkelig nese for å snuse deg frem til de flotteste butikkene May-Liss - gjett om jeg fikk lyst til å ta turen over grensen..;o)

Fin kveld videre til deg!

Klemmers

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Høres ut som en deilig dag dette her og julegaver i hus...wow, du får det til i en fei :)

Gode juledager til søte deg!

KLEM

Min Still By Maia sa...

Hei kjære May-Liss!

Det så ut som en veldig koselig butikk. Blir kos å se deg i morgen.

KLEM

Hege sa...

Så ut som en perfekt dag Mayliss!
- fikk lyst å dra dit:-)
Ha en fin, fin dag,
klem Hege.

(eddas) sa...

Flott tur dette ja..kanskje kjøre til Chalottenberg neste gang en skal til Sverige,som en liten forandring...
See you...
eddaklemmmmermrmmrm

hemtrevnad marie sa...

Oj, vilka trevliga ställen du visar!!
Kanske man skulle ta sig dit...själv bor jag i norra Dalsland tre mil från norska gränsen så det kan inte vara så långt till Charlottenberg, och där finns ju även Hem T gårn som jag gärna vill besöka!
kram

Monica sa...

Hej !!
Wow,vilka ställen !!
Verkar vara fint där i Sverige,he,he...
Jättefina bilder och kul att du delar med dig !!
Affären är underbar och krokkon också !!
Tack för dina ord hos mig. ja,jag vill gärna ha nätet,jag skickar ett mejl, så gör vi upp om allting,har haft en hektisk tid med bland annat en alltför skoltrött dotter och annat tråkigt, så jag behöver komma ikapp. Du kommer också att se mig lite mer på FB i fortsättningen,för nu har jag mer tid !!
Kraaaaam,Monica

Britt sa...

Så fine bilder, fikk lyst til å dra dit! Jeg bare elsker Sverige med sine loppis og fine interiørbutikker.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt att du varit i Charlottenberg, bara några mil därifrån ligger vår sommarstuga. Nästa gång du åker dit får du inte missa HemTGårn, en inredningsbutik som ligger alldeles utanför Charlottenberg. Bland dom finaste butikerna jag någonsin sett, den får du inte missa.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Fånga dagen sa...

Hej där!
Men tänk om jag vetat att du var inne och fikade hos oss på croconilen då hade jag naturligtvis hälsat på dig vet du, nu blir jag riktigt arg på mig själv.
Jag råkar ju vara en av bagarna där sedan i Maj och hur stor chans är det att en kär bloggvän skulle kika in hos oss. Vad härligt att du tyckte om det i alla fall och det är fina bilder du lagt in det tackar vi för.
Förresten var det du som hade en ljus tjej med dig för i så fall ser jag dig nog framför mig.
Jag skickar en stor kram till dig något annat kan jag ju inte göra och hoppas få se dig snart igen.
Kraaaam Lena

Anna Ekberg sa...

Vilken underbar blogg du har, underbar bilder och vilken stämning man får med de små dalande flingorna. Helt ljuvlig :)
Tack för all inspiration!
/ Anna

betong ute och inne sa...

hej, gilla din blogg jättemycket....så mycket fint. Kommer att titta in fler gånger till dej...
kram Malin

Magdalena sa...

smashige kaker .. MMMmmmmnnn... fantastiske bilder!! utrolig koselig sted!!
klem/M

Elin | Draumesidene sa...

Hei kjære du! Dette såg himmelsk ut!? Litt for ein kvar smak? Fekk lyst å handle!!! Men no er reportasjene eg skal lage i box! HURRA! Mor skal ut og handle i desember!!! :)

Ha ein nydeleg kveld, og god fredag!

STOR klem!
E :)

Anonym sa...

oi oi oi... der skulle jeg vært..:) fant flere ting på de bildene som falt i smak..:) hm..

ha ei super uke..:) klem fra sauda..:)