onsdag 11. mai 2016

Turist i egen by - Gamlebyen i Fredrikstad!

Når jeg ser tilbake på mitt forrige blogginnlegg lengtet jeg etter sol og varme. Ikke trodde jeg da at finværet stod for døren og at vi skulle få så flott vær. Nå håper vi endelig at sommeren har kommet for å bli.

Mens jeg pakker til min neste utenlandsreise, deler jeg noen bilder fra helgens utflukt med familien til Gamlebyen i Fredrikstad.

Det smakte med årets første softis, og her gjaldt det å skynde seg å spise den før den smeltet i sola ;o)

Det var et vakkert skue å se blomstringen langs "vollæne", og se det spirer og gror overalt. Jeg har full forståelse for at fuglene kvitret i kor.....det gjorde vi også. HERLIG!

Jeg har hatt flere blogginnlegg fra Gamlebyen gjennom årene, men til de av dere som er nye følgere av bloggen kan jeg jo nevne dette; Gamlebyen i Fredrikstad er en av Norges mest populære attraksjoner, og er et "must" å besøke når du er i nærheten.
Langs brosteinsbelagte gater ligger det koselig butikker, kunstutstillinger og kafeer på rekke og rad.

Med andre ord møter gammel historie fra 1700-tallet nåtiden med yrende liv i en godt bevart by. Vil også få med at det holdes bruktmarked på torget på lørdager. Der er det alltid like spennende å titte innom.

Da nærmer det seg nasjonaldagen 17-mai. Ettersom de fleste i familien jobber akkurat den dagen i år og yngste datteren er russ, kunne jeg ikke takke nei til en drømmereise tilbake til Kroatia i samarbeid med Kroatiska Turistrådet. Reisen "designet" jeg på en måte selv sammen med min bedre halvdel av #theblondies Eli bak bloggen Dit peppern gror. Vi skal innom et par kjente byer/steder før vi ankommer en øy som er kåret til en av verdens vakreste. Kan du gjette hvor vi skal feire 17-mai? Da ønsker jeg dere alle en toppers 17-mai feiring! Vil dere være med på reisen legger jeg ut fortløpende bilder på @malivasverden og #theblondies på Instagram og facebook. A bientôt ;o)

1 kommentar:

H. sa...

Gamle byen i Fredrikstad, er virkelig en perle !
Er alltid innom der, når jeg er i Fredrikstad.

God tur til Kroatia - følger deg spent på insta.