søndag 12. april 2015

Spa og skalldyrplateau i Smögen!

Noen har flaks i Lotto, og andre har flaks med fine hotellrom. Ja, det er faktisk slik jeg opplever det da min kjære og jeg er ute på reiser, både alene eller med venner. Denne gangen var det min venninne og jeg som fikk utdelt dette fine rommet på Smögens Hafvsbad.

Først vil jeg dele litt historie om akkurat dette spa-hotellet. Det ble skapt allerede i forrige århundre som et kurbad og møteplass. Datidens jetsettere frydet seg over dette vannhullet i Bohulän og Hafvsbadet ble raskt en av sesongens "Must haves". Dette gjaldt spesielt for beboerne som kom hit for å rekreere etter vinteren.




Hotellet bestod da av den vakre spisesalen med fantastisk utsikt utover den svenske skjærgården, åtte rom, samt ett rom og kjøkken til bestyrerinnen. Det er ikke mye som har endret seg siden den gang, men hotellet har blitt mer moderne og har nå 76 rom. I tillegg har de også et deilig Spa.

Croissanter og ost til frokost er alltid en fulltreffer for min del.

Og topp karakter fra oss begge var etter å ha forsynt oss av dette lekre skalldyrplateau'et vi hadde bestilt. Middag for to? Ja det var faktisk det, selvom vi godt kunne delt det med våre kjære hvis de hadde vært med. Med bobler i glasset, var hver bit av både østers, blåskjell, kreps, krabbe og reker en nytelse....og så klart dyppet i de beste sauser. At dette måltidet ble tidenes skalldyropplevelse for oss begge, er vi enig om. Men servicen kunne vært bedre. Det endte til slutt med at vi delte det øverste fatet med et par som satt på bordet ved siden av. De var absolutt ikke fornøyd med maten/servicen de fikk, men vi var nok med på å skape en positiv opplevelse for de allikevel.
Smögen er virkelig en vakker plass som er verdt å besøke, og hotellet kan jeg også anbefale. Men jeg for min del tar nok bare en dagstur hit neste gang, hvis vi ikke kommer med båt da;o) Et selfiebilde er så klart et "must" når jeg er på tur, og nå sitter jeg og er så spent på om jeg får blitt med på en lengere spennende reise igjen. "Lopper i blodet" tenker du, ja tenker jeg også hi-hi. Fort.følger...og igjen tusen takk for hyggelig reisefølge @miamfr. Mirjam og jeg har vært på flere utflukter sammen i Frankrike også, et par av de kan dere lese om HER og HER! Solen skinner, fuglene kvitrer og det gjør jeg også...go`søndag!

2 kommentarer:

Furulunden sa...

Ikke vanskelig å se at det var en vellykket tur. Fin beliggenhet på hotellet :)

H. sa...

Fine Smøgen, lenge siden jeg var der nå.....sommeren er for det meste i Italia for tiden, og seilbåten brukes ikke lenger....sist jeg var her, var nettopp på båttur !

Skalldyrfatet var da bare fantastisk flott - synd service var dårlig ...