onsdag 27. mai 2009

Takterrasse m/utsikt og picknick midt i hjertet av Paris

(Bildet er et post kort ,og ikke tatt av meg...men vil bare gi et bilde av den fantastiske utsikten vi hadde fra vår takterrasse)

Ikke dårlig å våkne opp til frokost med denne utsikten....Fikk vel egentlig lyst til å sitte her i mange timer i solsteken og bare nyte....og det fikk vi heldigvis også tid til..Ekstra romantisk var det å se Eiffeltårnet der det blinket imot oss kl.01 på natten.Vi var så heldige å bo sentralt i et rolig strøk..med den amerikanske ambassaden som nærmeste nabo...og vakthold på hvert hjørne...Så her kunne man virkelig føle seg trygg...Været var på vår side,så derfor fant vi ut at det hadde vært gøy med en picknick i en av parkene.....Derfor gikk vi ut for å finne noe go`saker vi kunne fylle opp i kurven....Passerte Magdalenakirken på vei til butikken..så vi måtte innom der å ta en titt også...vakker kirke.......

.....også gikk vi rett på denne fantastiske matbutikken.Her fikk jeg vann i munnen,av bare å stå å nyte synet av de lekreste retter av smørbrød ,kaker,frukt osv......



Så vi fant likegodt ut av vi kunne jo kjøpe med et par smaksprøver herfra i stede for å lete etter en annen butikk. Vi angrer ikke på det kan du si. Ekspeditøren skjønte nok hva våre planer var,for han tilbød seg å legge hvitvinen i en pose full med isbiter.Slik at den skulle holde seg kjølig i varmen.Snakk om service:O)
Så her har vi altså landet i parken "Jardin des Tuileries"som ligger foran "Musèe du Lovre".Her fant vi noen solstoler på et lite platå med utsikt utover parken. Måtte selvfølgelig dandere og lage et aldri så lite stilleben til dere før vi inntok måltidet..hi-hi..Faktisk ble vi sittende her i over 4 timer..og bare nyte øyeblikkene...



"Americans eat to live,and the French live to eat"...... Jeg har noe å lære der skjønner jeg:O)

28 kommentarer:

Noll54/Eva-Karin sa...

Det var länge sedan jag var hos dej! Vad härligt med Paris! Fina bilder,,,,,,
Visst behöver man få komma iväg en stund!

Ha det så gott!

E-K/noll54

Som mine dager er sa...

Åh, jeg bare MÅ tilbake til Paris igjen når jeg ser de lekre bildene. Det klør etter å reise. Du tar så mange fristende bilder. Lekkert.

Takk for titten igjen.

Klem fra Marit

Ludvigsdal sa...

Ser helt fantastiskt ut! har aldrig varit i Paris men skulle verkligen vilja åka dit! Kram Anette

Randi sa...

Heia...
Å du milde !!Dette såg berre heilt fantastiskt ut!Eg hadde takka ja til å sete på det taket å nippa til vin med den utsikten ja!
Kjempe flott!
Ha ein fin dag!Klem

Balke gård sa...

Å, nå ble jeg sulten...Jeg sitter her i treningstøyet og skal ut..dårlig gjort å legge ut disse bildene:-) Tusen takk for rørende god kommentar!!!! Ønsker deg en spesielt god dag-du gjorde min fin!!! Klem, M

Magdalena sa...

så flotte bilder du presenterer idag!
mange fristelser også,- her selges det stort sett i big-bite,- for en kontrast..!!
tenk å selge kjeks hele dagen,- en,- eller 5, eller mange...

fn uke til deg,- med juni kommer sommeren...
hilsen magny^***

Villa Kos og Kaos sa...

Bare NYT alt sammen...
(er ikke noe misunnelig i det hele tatt..hæææ)

Får lyst til å sende ungene på koloni (om sånt nå eksisterer..?)

Å emigrere til PARIS!!!!

Litt sånn høffeli`,sjalu klem...
G-C

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅ jeg vil tilbake til Paris!
Herlige bilder-kos deg masse!
Klem Hege.

Camilla sa...

åååå..nå lengter jeg tilbake!!! Paris er fanstastsik :-)

My home is my Castle sa...

WOW.. Så herlige bilder...
For en tur dere har hatt :)
Jeg vil og tilbake til Paris snart ;)
Gleder meg til å se flere bilder...

Klem,Kari

Dans på roser... sa...

ååååå.... kose dere masse.... jeg ser dere gjør det, forsåvidt;)

Deilig når livet leker!
Hils Bono=)

Landcharm sa...

Ja, bare nyt!

Mitt hvite hus sa...

Så herlig å se bilder igjen fra paris.. var i Paris i fjor i April... En fantastisk flott by...
Og den utsikten dere hadde da.. helt fantastisk.. var dere opp i Eifeltårnet??
Jeg var det med høyde skrekk...er veldig glad for at jeg gjorde det...
Mange gode minner du sitter igjen med Malivia...

Klem O=)

Datt sa...

Så utrolig deilig, og den utsikten! Der skulle jeg gjerne ha vært en tur selv..!

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Härliga bilder från Paris.
De minner mig om min resa tid!
Gräsmattorna kändes extra gröna;-)
Hälsningar från norra Sverige som nu också står i grönska och ljus dygnet runt!
Carin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Oj oj oj det var mycket gott, ser så läckert ut. Och vilken utsikt, förstår att ni haft en härlig resa.
Kram till dig
AnnaMaria

Margrethe sa...

Dette så jo bare helt herlig ut!! Har aldri vært i Paris, men etter å ha sett dette og forrige innlegg mener jeg at jeg så absolutt burde ta meg en tur!

Sologbolig sa...

Så koselig både utsikt og lunch. Jardin des Tuileries er en fin park, vi gikk gjennom der. Alltid fint med parker i byer syns eg. ha ein fin dag.

Birgitte sa...

Uha, misundelse er en rigtig, rigtig grim ting - så jeg vil undlade at gå i den retning. ;o) Nyd turen..
Knus Birgitte

Unknown sa...

Woow...!
For noen fantastiske bilder! Nå ble jeg rett og slett helt dårlig!!

Paris er bare nydelig, og dit skulle jeg virkelig ønske at jeg snart kunne ta en tur igjen:)

Ha en fortsatt flott dag! Klem Linda

Anonym sa...

Oj, så flott det er blitt i parken.. da vi var der i 2005, var det bygging og renovering i alle retninger.. kunne så vidt skimte museet bak stillasjer...
Det verste er alle de digre plakatene de henger opp for å skjule stillasjer..

Skulle gjerne vært der igjen. hadde besøk av en danske som bor i Paris.. han inviterte oss ned i sommer men hvem har tid til det da??

Håper dere koser dere en hel masse!!!!

Klem fra mæ

Agnes Maria sa...

Men vilken underbar stad !!
Och vilka härliga bilder på konfekt, frukt, m.m
Skulle absolut vilja åka på en sån fin resa !
Klem från mig.
Åsa

Missfryd sa...

For en super beliggenhet hotellet hadde. Det er nesten dårlig gjort av deg å vise så herlige bilder fra Paris, får en enorm lengsel etter å dra tilbake:-)
Er du på A denne lørdagen eller mente du neste?
Håper alt er bra med deg. VI sms´er eller blogges. Klem Ingrid

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Herlig, deilig og nydelig! Det er bare å nyte og ta imot det du skriver...Ha en fin kveld. Klem Hanna

Margrethes hus og hage sa...

Det så jo fantastisk ut!

Hislen Margrethe

Solveig sa...

hmm paris... dere er så heldige!! for en utsikt. det ser ut til at dere har nytt dagene!

Katta sa...

Vilken vacker bild den översta. Åh så mycket härliga godsaker nu vattnas det i min mun med. Paris har ju fantastiska chokladbutiker! Längtar dit nu. Jag har en utmaning till dej om du vill och har tid, kram Katta

Poppins sa...

Så underbart att få vakna upp till en sådan utsikt! Lyxpicnic i parken låter inte dumt det heller.
kram