søndag 18. januar 2015

Maliva`s rugbrød m/laks og pepperrotkrem.

Hei, håper dere har hatt en fin helg så langt. Er dere klare for å ta lunsj her hos meg?

Vel, det blir nok ikke plass til alle sammen, men dere kan få en super enkel oppskrift på dagens lunsj. Til 4 skiver rugbrød; 1 pk. Philadelfia Ost Orginal, 1/2 tube Pepperrot, 1/2 sitron, 8 skiver røkelaks, salatblanding inkl/ruccola, rødløk, kapers og kvernet pepper. Rør ut ca. halvparten av pepperrot-tuben sammen med osten. Denne blandingen tilsetter jeg i "kremsprøyte", og avslutter med dette etter jeg har lagt lagvis tilbehøret på brødskiven. Så topper jeg det hele med en 1/2 skive til. En sitronbåt til hver, legges ved siden av. Enkelt, sunt og smakfullt, det liker vi.

For JA jeg liker når ting er enkelt å lage;o) Derfor kjøper jeg ferdig dansk-rugbrødblanding og tilsetter litt nøtter, gjær og vann. Knekkebrødene står min datter for, her er det en salig blanding av solsikkefrø, sesamfrø, havregryn og linser.

Da er det bare å dekke på bordet, og vente på gjestene. For de av dere som savner interiørbilder fra meg, får dere to bilder i samme slengen.

Ettersom det er så mange som har bestilt ferie i "mitt" område av Frankrike i år, skal jeg se om jeg kan samle sammen noen av mine reisetips. Det får vi ta i neste innlegg. Til slutt vil jeg takke alle som sender meg hyggelige mail og har valgt å bestille ferie gjennom Maliva-Agency. Det er fortsatt ledige uker på forrige innlegg....så her gjelder det å være første man til mølla. Go`Søndag!

2 kommentarer:

Monica Midtun sa...

Takk for lunsjen - den smakte utmerket :) Hi hi...lagrer den under oppskrifter som jeg skal lage.

Ha en fin dag og flott ny uke

Klemmer Monica

Elin sa...

Hei!

Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i myTaste.no, slik at vi kunne koble til den.

myTaste er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

For å bli med myTaste.no, bare gå til http://www.mytaste.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Legg vår Widget og bloggen din vil bli vist på vår topp liste!

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen,
Elin
myTaste.no