søndag 27. juli 2014

Sommer i Fredrikstad!

Hei, da var jeg tilbake med en liten oppdatering om hva som skjer i livet mitt akkurat nå. Her i Fredrikstad skinner solen og det er fortsatt "hot". Tenk at vi skulle oppleve en så flott sommer her i Norge igjen. HERLIG!  Ferieturistene er også på plass, så det kan faktisk minne meg om livet vi hadde i Sør-Frankrike.
Vi som bor midt i by`n setter xtra stor pris på å bli invitert på hyttebesøk rundt her i område. Igjen har bloggen ført til et hyggelig bekjentskap med en annen blogger. Vi har fulgt hverandre i mange år, og xtra hyggelig er det at hun også bor i Fredrikstad.
På den nydelige hytta deres, koste vi oss til langt på natt....med gode samtaler, latter, alvor, god mat og nattbad. Men kvinnen bak denne hytta har også en utrolig nydelig hageblogg som virkelig kan anbefales å besøke. Den finner dere her; Furulunden
Men det har vært flere hyttebesøk, bl.a hos min venninne som har hytte i Saltnes. "Moules et frites", har det blitt flere av på restauranten Paa Brygga på bryggepromenaden i Fredrikstad. Kan også anbefales.
Ellers er det nok en festival på gang her i by`n, nemlig Månefestivalen. Så i går kveld var vi på båtbyggeriet på Isengran, hvor det var Cornelis Cabaret med gjensyn og gjenhør av Vreeswijks fargerike rollegalleri. Fantastisk!
For en sjarmerende plass å ha konsert, og gjett om idèene mine kom på rekke og rad. Jeg får se hva jeg finner på, men hit vil jeg tilbake å arrangere noe etterhvert;o)
Mens jeg nyter sommeren med mine kjære her i Norge, er det gøy å få så mange positive tilbakemeldinger fra de som leier via Maliva-Agency i Sør-Frankrike. Det er også gøy å følge flere av de gjennom bilder de legger ut på Instagram. Flere av bildene finner dere her; #malivaagency.
Vi har også vårt lille "ferie-paradis", men hit får dere bli med en annen gang. Nå skal vi se siste etappe av Tour de France....og tror dere ikke at min kjære skal sykle deler av den løypen i de franske alper om noen dager..........forts.følger;o)

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja nu har ni medelhavsvärme i Norge, här har det dock börjat regna och åska nu. Roligt och hälsa på vänner och bloggvänner, och spännande med makens medverkan i cykel loppet.
Kramar/AM

Unknown sa...

Fredrikstad er en flott by på mange måter :) Og med denne flotte værsommeren og alt som skjer i denne byen i sommer så blir den bare helt fantastisk !

Koselig å treffe deg sånn tilfeldig inne på HC :)

Nyt sommeren

Sommerklemmer fra Monica

Furulunden sa...

Så moro da. Isegran er et flott bakteppe for litt av hvert. Nysgjerrig på ideene dine. Velkommen tilbake til hytta og ellers. En båttur kanskje? Mette

Maliva`s verden sa...

Tusen takk for en fantastisk hyggelig dag med dere Mette, og vi kommer gjerne tilbake. Men da står jeg for maten;o)

Hyggelig å hilse på deg også Monica....fortsatt god sommer;o)

Bente sa...

Så fint du presenterer byen vår.