søndag 25. september 2011

For alle som liker SPIS, ELSK, LEV...kan jeg også anbefale denne boka.



Ingen tvil om at høsten er den årstiden jeg leser mest bøker, og her kommer en anbefaling av en riktig go`bit med toskansk varme, aroma og raffinement:

" Emily Robertson har tilsynelatende alt: den vakre restaureringsgården Villa Serena i Toscana, tre nydelige barn, jobb som skribent i en stor engelsk avis og en suksessrik mann. Men når ektemannen dumper henne via sms må hun stå ansikt med livets realiteter. Hvordan skal kun klare å overleve i Toscanas ødemark uten mann, lite penger, elendig forståelse for italiensk og en psykotisk hushjelp? Hennes eldste datter er forelsket i byens Don Juan, den mellomste datteren sliter med anoreksi, og minstegutten er i ferd med å bli familiens despot. Men i ensomhetens mørke strekker lokalbefolkningen ut noen nølende hender og Emily blir trukket inn i byens gåtefulle historier, familiedramaer og vidunderlige venninneklubber. Flere drap blir nøstet opp, og en vakker arkeolog entrer byen og livet blir mer spennende og opphetet enn Emily noensinne kunne tenke seg....."



Så med et par "nougats" fra Frankrike til kaffen, er det ikke vanskelig å drømme seg bort i denne boka kan du si;o)

HAR DERE LEST NOEN "NYE" BØKER SOM DERE KAN ANBEFALE, SETTER JEG PRIS PÅ OM DU LEGGER IGJEN TIPS HER HOS MEG;o)

9 kommentarer:

janne - kathrine sa...

Hei, hei.
Har ingen bokanbefaling, men vil si at jeg likte kommoden din i gangen veldig godt :-)
Ønsker deg en fortsatt fin søndag! Hilsen J - K

Janne sa...

Denne boka hørtes bra ut, liker disse romanbøkene selv:)
Jeg er Steel fan, jeg da-*håpløsromantikker* har lest ALLE, tror jeg.... ;))

Hun har iallefall mange flott bøker, kan anbefale å prøve noen:)

Ruths datter sa...

Takk for tipset. jeg leser En svunnen tid av Kate Morton.Kan anbefales.
Klem

Anonym sa...

Hei!
Vil anbefale deg å lese Karin Brunk Holmqvist`s bøker: Potensgiverne, Rapsgubber og Sirile gentlemen søkes. Lettleste, søte og morsomme bøker!

♥ Netta ♥ sa...

Så lekkert det ble i gangen deres med den fantastiske kommoden! Tror ikke dere kommer til å ha problemer med å selge dette huset nei. Og så utrolig spennende med flyttingen til Frankrike - wow. Mannen og jeg har drømt om å gjøre noe sånt i MANGE år, men vi kommer oss liksom aldri dit. Jeg gleder meg til å få oppdateringer fra herlige Frankrike!

Den boka hørtes kjempefin ut. Jeg leser den type bøker kun på våren når sommeren nærmer seg, så leser jeg alt annet ellers i året. Mitt lesetips er den siste boken jeg leste som heter "Saras nøkkel", denne har du muligens lest og helt sikkert hørt om. Jeg så filmen på lørdag med Kristin Scott Thomas i hovedrollen og den var kjempefin :-)

Ha en herlig uke!

Klem
Netta

Anonym sa...

Dette hørtes ut som en bok for meg. Kanskje noe å ønske seg til jul gitt?
Har desverre ingen bokanbefaling. Ikke annet enn den siste til Jo Nesbø som jeg enda ikke har lest men gjerne vil:9
Håper du har en fin mandag.
Klem fra meg!

Mette Irgens sa...

Takk for boktips :) Jeg har lest de to første til Kate Morton og de er bare fantastiske - allerede kjøpt den 3. men har ikke begynt på den. Elsker krim, men innimellom må jeg lese noe annet, som denne du nevner ;) Ellers er Øya og Hjemkomsten av Victoria Hislop og alle Cecilia Samartins bøker fantastisk avslapning. Har også nesten alle bøkene til Isabelle Allende, men har ikke lest alle ennå. I tillegg har jeg kjøpt to bøker bare fordi jeg har lyst på dem, og har hørt de er gode; Lori Lansens Veien hjem og Orkideens hemmelighet (husker ikke forfatteren). Om du ikke har lest alle disse, er det i alle fall mange gode tips her. Av de jeg har lest av disse, følte jeg at jeg også fikk med meg mye historie/geografi.
Klem, Mette

Anonym sa...

Hei! Jeg har fulgt bloggen din lenge, men legger desverre sjelden igjen komentar...men nå fikk jeg lyst å gi deg noen boktips! Har hatt lesedilla i sommer!! Anbefaler Øya - Saras nøkkel - Reisen hjem - Barnepiken- Den glemte hagen,En svunnen tid og Tilbake til Riverton av Kate Morton- Datteren og Datterens Drøm av Francine Rivers (de to siste er av kristen forfatter) Disse er meget bra bøker:)

Mvh Janne

Maliva`s verden sa...

Takk for gode tips jenter..sikkert flere som setter pris på det;o)